Unohtunut ASP-tili
No niin nyt on mennyt joku puoli vuotta kun en ole mitään tallettanut ASP-tilille. Eli kun sinne täytyisi tallettaa joka vuosineljännes vähintään 150e kahden vuoden ajan että saisi lainaa niin alkaako nyt alusta se 2 vuotta vai menikö kaikki ihan pilalle? Pitääkö sulkea ja avata uudestaan toi tili?
Kommentit (4)
Kyllä mulle sanottiin S-Pankissa kun avasin tiliä että voi pitää taukojakin vaikka olin myös siinä uskossa että säästämisen täytyy olla jatkuvaa eikä saa tulla mitään nollavuosineljänneksiä, laitan tuonne joka kk 66 €, se on lähinnä sellainen ns. pahanpäivän vara jos joskus innostunkin ostamaan oman kodin.
Muuten jos puran tilin, olen jo yli-ikäinen eli en saa enää avattua uutta. Siksi tuon avasinkin ihan viime metreillä ennen kuin tuli ikäraja täyteen.
luepa ne asp tilin säännöt. Siellä lukee, että voi jättää neljänneksiä väliinkin.
Niin mitään lainaahan tuskin saat, jos tallennat vain minimin. Ajanjaksollahan ei ole merkitystä, mutta ainakin jossain vaiheessa lisäkoron sai sille summalle, jonka oli onnistunut säästämään kahden vuoden aikana tilinavauksesta.
Itse suljin ASP-tilini, kun en saanut sinne säästetyllä 21 000 eurolla lainaa saati pystynyt käyttämään säästöjä lainan vakuutena, vaikka lainasumma olisi ollut vähemmän kuin nuo säästöt. Ei jäänyt harmittamaan lisäkoron menetys, koska en muutenkaan ollut paljoa säästänyt ensimmäisten kahden vuoden aikana, ja ASP-säästöille sai joka tapauksessa 1 % talletuskoron, joka tuolloin oli parempi kuin mitä säästötileiltä sai.
Eikö kukaan tiedä