Kamala liukuhihnatyö tehtaassa
Työpäivät jotka eivät vain lopu. Jokainen päivä on taistelu.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ja ne työntekijät tehtaissa, Satuhäät-ainesta.
Parempi tehtaassa kuin valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet lähihoitajat on kyllä satuhäät-ainesta
Samaa matalasti koulutettua populaa kaikki.
Ei koulutus ihmistä näköjään aina paremmaksi muuta.
Ei muuta ei, se on kyllä huomattu. t: lukiossa töissä
Valtiolla se vasta tylsää ja liukuhihnatyötä on. Lappaat paperia paperin perään tai pyörittelet peukaloita kun mitään tekemistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se matala koulutus tee kaikista kaljoittelevaa satuhääöykkäriä. Onhan niitä tuotannossa älykkäitä sähköasentajiakin. Oikeastaan tehdastyöhön voi hakeutua rauhalliset introvertit. Tehtaassa voi usein hyvinkin olla omissa oloissaan.
Sähköasentajat yleensä juurikin se nohevin kärki amiksista. T.hitsari
Riippuu amiksesta, tyhmimmät ovat siellä mihin on matalin sisäänpääsyraja.
Tein kolme vuotta liukuhihnalla töitä. Mielestäni oli rentoa, napit korviin, musat soimaan ja sitten vaan tekemään. Päivät meni nopeasti ja helposti. Ainoat huonot asiat oli palkka ja vuoroviikoin ilta-aamu sykli mikä ei sovi ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän lomaa on se mikä tappaa. Yövuorolaiset on perjantaina töissä ja palaa sunnuntaina, siihen jää pelkästään lauantai kun ei olla töissä. Työ voi olla mukavaa, viikonloput liian lyhyitä, kesäloma liian harvoin.
Tämä ei ole mahdollista ellei vapaat toteudu jotenkin muuten. Tehtaalla jossa itse olin töissä yövuoro teki pelkkää yötä ja heillä viikonloppu alkoi torstaina. Perjantaiaamuna jos tarkkoja ollaan :D Viikko taas alkoi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä.
Voi kuule, tuo on sata kertaa parempi työ, kuin vaikka paskat siivoustyönakit. Asiakas on tilannut esim seinien puhdistuksen ja se lika on pinttynyt ja imeytynyt sinne huokosiin niin, ettei lähde edes kunnon aineilla. 15 min hinkkaat yhtä kohtaa eikä se ole edes vaalentunut. Siinä kohtaa mietit, että kiva, enää 7 tuntia tätä jäljellä. Täyttää henkistä kidutusta koko vuoro ja lopputulos on kelvoton asiakkaan odotuksiin nähden. Voin sanoa, etten ikinä valittaisi tylsästä liukuhihnatyöstä, kun on nähnyt niin paljon paskempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tein kolme vuotta liukuhihnalla töitä. Mielestäni oli rentoa, napit korviin, musat soimaan ja sitten vaan tekemään. Päivät meni nopeasti ja helposti. Ainoat huonot asiat oli palkka ja vuoroviikoin ilta-aamu sykli mikä ei sovi ihmiselle.
Huonolla palkalla raskasta ja paskasta duunia mutta nyt kun olen työttömänä ollut kohta pari vuotta niin menisin totakin tekemään. Työpäivät kului nopsasti eikä paljoa tarvinnnut aivojaan rasittaa. Outoa entiselle tietotyöläiselle mutta kaikkeen tottuu vaikkei se ainakaan mulle ollut mikään ideaalitilanne. Tosiaan napit tai kuulokkeet korviin ja musan tai äänikirjan pariin.
Sille joka kommentoi että luuserit painaa tehtaalla töitä niin suosittelen avartamaan vähän maailmankatsomusta. Tuli mullekin aikanaan yllätyksenä tilapäisesti duunarihommissa ajoittain pyörähtäneenä miten paljon niitä tekee korkeakoulutetutkin. Eri syistä kukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se matala koulutus tee kaikista kaljoittelevaa satuhääöykkäriä. Onhan niitä tuotannossa älykkäitä sähköasentajiakin. Oikeastaan tehdastyöhön voi hakeutua rauhalliset introvertit. Tehtaassa voi usein hyvinkin olla omissa oloissaan.
Sähköasentajat yleensä juurikin se nohevin kärki amiksista. T.hitsari
Kyllä se näin on, pitää osata laskea nelilaskimella jako- ja kertolaskuja. P = U * I, I = U / R.
Olin nuorena aikuisena liukuhihnatyössä, joka oli kaiken lisäksi sellaista pientä näpertelyä urakalla. Vikkelät, taitavat ja näppärät sormet piti olla. Toivottavasti kenenkään ei tarvitsisi enää tehdä sellaista piinallista työtä missään tehtaassa. Jos olit supernopea tekemään urakkasi, niin ehdit käymään hät' hätää vessassa. Painajaista oli koko touhu siihen aikaan. Aika ei kyllä kultaa muistoja tästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Huh olihan ne hirveitä. Kesätöissä olen ollut likuhihnatehtaassa. Kolmivuorotyöntyö ja samaa koko ajan yöllä ja päivällä ja urakkaan piti yrittää päästä.
Tuohan kyllä menis, olisin napit korvilla ja kuuntelisin äänikirjoja samalla.
Äänikirjat on liukuhihnatyön pelastajia. Lisäksi henkistä kapasiteetti jää myös työpäivän ulkopuolelle.
Että puolensa ja puolensa. Ja tottahan se on, ettei kaikki työt ole kaikkia varten, vaan kannattaa hakeutua hommaan joka ei tunnu ikävältä kuin vain ajoittain.
Minun motivaatio loppui sihen kun tiedosti, että tämä koulutus johtaa vain valtiolle töihin enkä halua olla valtiolla töissä. Lopetin siihen paikkaan kaikki opiskelut.