Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammastahnakummajainen

Vierailija
03.02.2025 |

Tuleeko teille joistakin hammastahnoista sellaisia kummallisia "paakkuja suuhun", kun siis harjaatte illalla ja aamulla näitä palleroita on suussa, vahvat mentholihammastahnat tekee tätä, onko siis suusta "sulanut, liuennut" poskesta tai jostain limakalvoa tai mitä tuo voi olla ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Mutta luulin ketjun käsittelevän sitä Kuopion hammastahna mummelia.

Vierailija
2/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tuollaista. Muistathan huuhdella suun kunnolla ja tietenkin pestä myös ne hampaat huolellisesti. Mistä hammastahnoista sinulle on tullut kertomasi ilmiö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut tuollaista. Muistathan huuhdella suun kunnolla ja tietenkin pestä myös ne hampaat huolellisesti. Mistä hammastahnoista sinulle on tullut kertomasi ilmiö?

Apteekin hammastahnat eivät tätä tee. Jotkut "tavalliset" hammastahnat joissa on mielettömän voimakas mentholinmaku, ihan kuin suusta ja poskista olisi "irronnut" limakalvoa, se on sellaista pehmeää ja sitä on kielessä ja ikenissä ja poskissa. Tämä toistuu kaikkien vahvojen mentholitahnojen käytön jälkeen. Ostan nykyisin tahnat vain apteekista, ne ovat hyviä.

Vierailija
4/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii jostain kumman syystä parhaiten Lidlin hammastahnat. Niistä ei tule aftoja eikä allergisia reaktioita. Joku marketin Pepsodent sai kerran ikenet tulipunaisen tulehtuneeksi.

Vierailija
5/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile herkälle suulle tarkoitettuja tahnoja. Mulla auttoi suun "poltteluun".

Vierailija
6/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii jostain kumman syystä parhaiten Lidlin hammastahnat. Niistä ei tule aftoja eikä allergisia reaktioita. Joku marketin Pepsodent sai kerran ikenet tulipunaisen tulehtuneeksi.

Juuri tuo Pepsodentin uutuustahnan jouduin jättämään pois, mentholi oli niin voimakas että raikkaus oli kaukana ja tilalle melkeinpä polte, ei ihme, jos seassa myös jotain "syövyttävää", en tiedä, mutta todella outoja tahnoja nämä.

Vierailija
7/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää ihmiset sitä tahnaa pieniä määriä! Ei sitä oikeasti tarvitse pursottaa kahden sentin pötkylää harjaan. Pieni nokare riittää vallan hyvin.

Hammashoitaja

Vierailija
8/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tapahtunut mulle vain Oral-b -tahnan kanssa, ihan kuin suun limakalvo olisi irronnut riekaleina. Nykyään käytän Parodontaxia ja Sensodynea, ja sitä ei tapahdu.

Vierailija
9/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää ihmiset sitä tahnaa pieniä määriä! Ei sitä oikeasti tarvitse pursottaa kahden sentin pötkylää harjaan. Pieni nokare riittää vallan hyvin.

Hammashoitaja

Pieni tai iso määrä ei ratkaisuut minun "ongelmaa", ilmiö on tahnassa ja sen koostumuksessa ei määrässä. Suuhygienisti suositteli kerran, että tahnaa kuuluu laittaa reilusti, jotta se vaikuttaa ja eikä ole pahitteeksi vaikka kaikkea tahnaa ei purskuta pois vaan jättää osan "vaikuttamaan" suuhun. Neuvoja on monenlaisia, kaikkia ei kannata noudattaa!

Vierailija
10/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Tapahtunut mulle vain Oral-b -tahnan kanssa, ihan kuin suun limakalvo olisi irronnut riekaleina. Nykyään käytän Parodontaxia ja Sensodynea, ja sitä ei tapahdu.

Kiitos! Hyvin kuvattu tuo limakalvon irtoaminen "riekaleina", sitä siis tapahtui, inhottavia kappaleita suussa aamulla.