Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytin noin 40 vuotta sitten

Vierailija
02.02.2025 |

Vähän ennen ja vähän jälkeen tuon ajan. Ei ollut seuloja eikä ultriakaan kuin poikkeustapauksissa. Ei muuta kivunlievitystä synnytyksissä kuin ilokaasu. Hyviä ja huonoja puolia nykyaikaan verrattuna.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 41 vuotta sitten täällä Saksassa ultrat, ja synnytyksessä pda-piikki. Eikö muka Suomessa? 

Vierailija
2/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 41 vuotta sitten täällä Saksassa ultrat, ja synnytyksessä pda-piikki. Eikö muka Suomessa? 

Mulla samoin Saksassa. Poika täyttää ensi kuussa 43.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Ultraan lähetettiin, jos oli joku erityinen syy.

Vierailija
4/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin 48v sitten ja äiti sai epiduraalin. Olin myös vierihoidossa.

Vierailija
5/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitini sai 1983 epiduraalin kun minua synnytti. Väliliha silloin kuulemma leikattiin kaikilta rutiinilla ettei repeä, kesti toipuminen pidempään 

Vierailija
6/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Episiotomia tosiaan tehtiin lähes aina. Epiduraali oli jo jossain mahdollista saada virka- aikana jos lääkäri ehti. Hyvin harvalla siis. Siellä missä minä synnytin ei sellaista olisi saanut päivälläkään saati yöllä, kun minä synnytin.

Vierailija
7/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Episiotomia tosiaan tehtiin lähes aina. Epiduraali oli jo jossain mahdollista saada virka- aikana jos lääkäri ehti. Hyvin harvalla siis. Siellä missä minä synnytin ei sellaista olisi saanut päivälläkään saati yöllä, kun minä synnytin.

Suomi oli ainakin silloin siis kehitysmaa.