Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin noin 40 vuotta sitten

Vierailija
02.02.2025 |

Vähän ennen ja vähän jälkeen tuon ajan. Ei ollut seuloja eikä ultriakaan kuin poikkeustapauksissa. Ei muuta kivunlievitystä synnytyksissä kuin ilokaasu. Hyviä ja huonoja puolia nykyaikaan verrattuna.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 41 vuotta sitten täällä Saksassa ultrat, ja synnytyksessä pda-piikki. Eikö muka Suomessa? 

Vierailija
2/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 41 vuotta sitten täällä Saksassa ultrat, ja synnytyksessä pda-piikki. Eikö muka Suomessa? 

Mulla samoin Saksassa. Poika täyttää ensi kuussa 43.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Ultraan lähetettiin, jos oli joku erityinen syy.

Vierailija
4/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin 48v sitten ja äiti sai epiduraalin. Olin myös vierihoidossa.

Vierailija
5/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitini sai 1983 epiduraalin kun minua synnytti. Väliliha silloin kuulemma leikattiin kaikilta rutiinilla ettei repeä, kesti toipuminen pidempään 

Vierailija
6/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Episiotomia tosiaan tehtiin lähes aina. Epiduraali oli jo jossain mahdollista saada virka- aikana jos lääkäri ehti. Hyvin harvalla siis. Siellä missä minä synnytin ei sellaista olisi saanut päivälläkään saati yöllä, kun minä synnytin.

Vierailija
7/7 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Episiotomia tosiaan tehtiin lähes aina. Epiduraali oli jo jossain mahdollista saada virka- aikana jos lääkäri ehti. Hyvin harvalla siis. Siellä missä minä synnytin ei sellaista olisi saanut päivälläkään saati yöllä, kun minä synnytin.

Suomi oli ainakin silloin siis kehitysmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi