Mitä eläimiä ootte nähneet luonnossa?
Minä ketun,hirven,valkohäntäpeuran,pupujusseja,käärmeitä.
Kommentit (46)
"Ja mä sanon mun eläimet ne on hirvi ilves karhu kotka susi peura marsu leijona kärmes laama virtahepo norppa kärppä ja paarma
Oi oi oi oi paarma..."
-Lapinlahden linnut - paarma-tango
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rusakot ja poikaset, lumikko, kärpän poikanen, metsähiiriä, hiiri, päästäinen, peltomyyrä, sudenkorento, tilhet, haukka, korppi 1 kerran pikana, haikara, joutsenet, joku vesirotan tapainen pieni, kauriita ja peuroja, tikat, kettuja, supikoirat kaukaa, riekko, naakat, kyyhkyjä väreissä. Tampereella.
Oliko piisami?
Se oli niiin pieni, ettei ollut piisami varmaan. Joku ihan pienen rotan ellei hiiren kokoinen tai mini.
Ok, mäkin treelta ja olen nähnyt täällä piisamin, ni siksi kysyin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rusakot ja poikaset, lumikko, kärpän poikanen, metsähiiriä, hiiri, päästäinen, peltomyyrä, sudenkorento, tilhet, haukka, korppi 1 kerran pikana, haikara, joutsenet, joku vesirotan tapainen pieni, kauriita ja peuroja, tikat, kettuja, supikoirat kaukaa, riekko, naakat, kyyhkyjä väreissä. Tampereella.
Oliko piisami?
Piisameilla tienasin kouluaikana hyvät rahat, silloin sai 20-25mk/nahka. 15-20 piisamia talvessa. Nyt hävinneet, olisko syynä minkit.
Poro, jänis, hirvi. Ei kai muuta, jos ei lintuja ja ötököitä lasketa. Ja nuokin taisi olla autosta nähtyjä, joten kuten luonnossa kuitenkin ehkä metsätaipaleen varressa. Ainiin ja oravan olen nähnyt. Kaupunkiympäristössä myös siilin.
Vierailija kirjoitti:
Poro, jänis, hirvi. Ei kai muuta, jos ei lintuja ja ötököitä lasketa. Ja nuokin taisi olla autosta nähtyjä, joten kuten luonnossa kuitenkin ehkä metsätaipaleen varressa. Ainiin ja oravan olen nähnyt. Kaupunkiympäristössä myös siilin.
Linnut ja ötökät ovat eläimiä. Ne lasketaan.
Tampereella näin ilveksen ja Oulussa kärpän.
Paviaanien, elefantin, seepran, Buffalo, aquila- kotkan, virtahepo, strutsi, simpanssi, merileijonat, sarvikuono, gaselleja, valkoåäänerikotkan, Karibun, lukumattomia erilaisia kaloja, metron, teeren, ketun, delfiinin, hylkeen,
Hirvi, valkohäntäkauris, kauris, rusakko, metsäjänis, kettu, Ilves, mäyrä, pelto-ja metsämyyrä, metsähiiri, rotta, lumikko, supikoira, minkki, kyykäärme, vaskitsa, metso, teeri, eri pöllöjä, lintuja ja haukkoja.
Oon kulkenu vaikka missä ja nähnyt vaikka mitä. Ehkä "harvinaisempia" mitä harvemmin nähnyt...Saimaan norppa, susi, karhu, ilves, ahma, näätä, kärppä, mäyrä, piisami, majava, kettu, lumikko.
Ehkä olisi lyhyempi lista mitä en ole nähnyt. Sopuli ainakin näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Hirvi, valkohäntäkauris, kauris, rusakko, metsäjänis, kettu, Ilves, mäyrä, pelto-ja metsämyyrä, metsähiiri, rotta, lumikko, supikoira, minkki, kyykäärme, vaskitsa, metso, teeri, eri pöllöjä, lintuja ja haukkoja.
Olisipa kiva nähdä pöllöjä ja haukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva nähdä pöllöjä ja haukkoja.
Huhuu. Joka kevät alkaa huhuilu ja rappuset siihen suuntaan mistä niitä näkeekin. Haukat sitten hiiri, kana ja varpushaukka näkee sitten melkein pihapiirissä varsinkin syksyisin.
Lintuja n. 500 lajia, perhosia n. 900 lajia. Nisäkkäät, kalat, muut hyönteiset yms päälle niin arviolta 1500 lajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko piisami?
Piisameilla tienasin kouluaikana hyvät rahat, silloin sai 20-25mk/nahka. 15-20 piisamia talvessa. Nyt hävinneet, olisko syynä minkit.
Mun lapsuudessa oli enemmän kosteikkoalueita ja reheviä järviä siksi oli enemmän piisameja. Piisami ei ole ollut alkuperäinen Suomeen luontoon kuulunut eläin vaan istutettiin tänne n- sata vuotta sitten. Nyt ovat paljolti hävinneet, joten lyhyt historia sillä on ollut Suomen luonnossa yleisempänä lajina.
Putinin näköisen otuksen mutta se oliki Petteri
Rusakkoja on ihan omassa pihassa vaikka asun keskustan tuntumassa. No maalla ihan normaalia. Myös fasaaneja pyörii pihassa. Punatulkkuja, talitinttejä, variksia, harakoita, naakkoja, kyyhkysiä, sinitiaisia, varpusia. Mustarastasta en ole meidän pihassa nähnyt, mutta laulun olen kuullut.
Lisäksi olen nähnyt muualla metsäkauriita, peuroja, hirviä, metsäjäniksiä, käärmeitä, mustarastaita, joku pöllö, joku haukka, kettuja, erilaisia kaloja, metso.
Vaskitsan olen nähnyt yhden kerran Lappeenrannassa. Hiekkatien laitaa ryömi ja luulin aluksi käärmeeksi. Jännä otus.
Kauriita, hirviä, jäniksiä, kettuja, supikoiria, mäyriä, ilveksiä, saukkoja, majavia, hiiriä, myyriä, rottia, lumikkoja, kärppiä, käärmeitä, vaskitsoja, sisiliskoja, siilejä, oravia ja valtavasti erilaisia lintuja ja hyönteisiä ja ainakin yleisimmät kalat.
Karhua ja sutta en ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko piisami?
Se oli niiin pieni, ettei ollut piisami varmaan. Joku ihan pienen rotan ellei hiiren kokoinen tai mini.
Ok, mäkin treelta ja olen nähnyt täällä piisamin, ni siksi kysyin
Jos se oli vesimyyrä?
Olen nähnyt satoja erilaisia eläimiä. Aika vaikea luetella.