Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eläimiä ootte nähneet luonnossa?

Vierailija
02.02.2025 |

Minä ketun,hirven,valkohäntäpeuran,pupujusseja,käärmeitä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt satoja erilaisia eläimiä. Aika vaikea luetella.

Vierailija
22/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja mä sanon mun eläimet ne on hirvi ilves karhu kotka susi peura marsu leijona kärmes laama virtahepo norppa kärppä ja paarma

Oi oi oi oi paarma..."

-Lapinlahden linnut - paarma-tango

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusakot ja poikaset, lumikko, kärpän poikanen, metsähiiriä, hiiri, päästäinen, peltomyyrä, sudenkorento, tilhet, haukka, korppi 1 kerran pikana, haikara, joutsenet, joku vesirotan tapainen pieni, kauriita ja peuroja, tikat, kettuja, supikoirat kaukaa, riekko, naakat, kyyhkyjä väreissä. Tampereella.

Oliko piisami?

Se oli niiin pieni, ettei ollut piisami varmaan. Joku ihan pienen rotan ellei hiiren kokoinen tai mini. 

Ok, mäkin treelta ja olen nähnyt täällä piisamin, ni siksi kysyin

Vierailija
24/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusakot ja poikaset, lumikko, kärpän poikanen, metsähiiriä, hiiri, päästäinen, peltomyyrä, sudenkorento, tilhet, haukka, korppi 1 kerran pikana, haikara, joutsenet, joku vesirotan tapainen pieni, kauriita ja peuroja, tikat, kettuja, supikoirat kaukaa, riekko, naakat, kyyhkyjä väreissä. Tampereella.

Oliko piisami?

Piisameilla tienasin kouluaikana hyvät rahat, silloin sai 20-25mk/nahka.  15-20 piisamia talvessa.  Nyt hävinneet, olisko syynä minkit.

Vierailija
25/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonan.

Vierailija
26/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poro, jänis, hirvi. Ei kai muuta, jos ei lintuja ja ötököitä lasketa. Ja nuokin taisi olla autosta nähtyjä, joten kuten luonnossa kuitenkin ehkä metsätaipaleen varressa. Ainiin ja oravan olen nähnyt. Kaupunkiympäristössä myös siilin.

Vierailija
27/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poro, jänis, hirvi. Ei kai muuta, jos ei lintuja ja ötököitä lasketa. Ja nuokin taisi olla autosta nähtyjä, joten kuten luonnossa kuitenkin ehkä metsätaipaleen varressa. Ainiin ja oravan olen nähnyt. Kaupunkiympäristössä myös siilin.

Linnut ja ötökät ovat eläimiä. Ne lasketaan.

Vierailija
28/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella näin ilveksen ja Oulussa kärpän.

Vierailija
29/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paviaanien, elefantin, seepran, Buffalo, aquila- kotkan, virtahepo, strutsi, simpanssi, merileijonat, sarvikuono, gaselleja, valkoåäänerikotkan, Karibun, lukumattomia erilaisia kaloja, metron, teeren, ketun, delfiinin, hylkeen, 

Vierailija
30/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi, valkohäntäkauris, kauris, rusakko, metsäjänis, kettu, Ilves, mäyrä, pelto-ja metsämyyrä, metsähiiri, rotta, lumikko, supikoira, minkki, kyykäärme, vaskitsa, metso, teeri, eri pöllöjä, lintuja ja haukkoja.  

Vierailija
31/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kulkenu vaikka missä ja nähnyt vaikka mitä.  Ehkä "harvinaisempia" mitä harvemmin nähnyt...Saimaan norppa, susi, karhu, ilves, ahma, näätä, kärppä, mäyrä, piisami, majava, kettu, lumikko.

Ehkä olisi lyhyempi lista mitä en ole nähnyt.  Sopuli ainakin näkemättä.

Vierailija
32/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvi, valkohäntäkauris, kauris, rusakko, metsäjänis, kettu, Ilves, mäyrä, pelto-ja metsämyyrä, metsähiiri, rotta, lumikko, supikoira, minkki, kyykäärme, vaskitsa, metso, teeri, eri pöllöjä, lintuja ja haukkoja.  

Olisipa kiva nähdä pöllöjä ja haukkoja.

Vierailija
33/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kiva nähdä pöllöjä ja haukkoja.

Huhuu.  Joka kevät alkaa huhuilu ja rappuset siihen suuntaan mistä niitä näkeekin.  Haukat sitten hiiri, kana ja varpushaukka näkee sitten melkein pihapiirissä varsinkin syksyisin.

Vierailija
34/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuja n. 500 lajia, perhosia n. 900 lajia. Nisäkkäät, kalat, muut hyönteiset yms päälle niin arviolta 1500 lajia.

Vierailija
35/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko piisami?

Piisameilla tienasin kouluaikana hyvät rahat, silloin sai 20-25mk/nahka.  15-20 piisamia talvessa.  Nyt hävinneet, olisko syynä minkit.

Mun lapsuudessa oli enemmän kosteikkoalueita ja reheviä järviä siksi oli enemmän piisameja. Piisami ei ole ollut alkuperäinen Suomeen luontoon kuulunut eläin vaan istutettiin tänne n- sata vuotta sitten. Nyt ovat paljolti hävinneet, joten lyhyt historia sillä on ollut Suomen luonnossa yleisempänä lajina.

Vierailija
36/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin näköisen otuksen mutta se oliki Petteri

Vierailija
37/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakkoja on ihan omassa pihassa vaikka asun keskustan tuntumassa. No maalla ihan normaalia. Myös fasaaneja pyörii pihassa. Punatulkkuja, talitinttejä, variksia, harakoita, naakkoja, kyyhkysiä, sinitiaisia, varpusia. Mustarastasta en ole meidän pihassa nähnyt, mutta laulun olen kuullut.

Lisäksi olen nähnyt muualla metsäkauriita, peuroja, hirviä, metsäjäniksiä, käärmeitä, mustarastaita, joku pöllö, joku haukka, kettuja, erilaisia kaloja, metso.

Vierailija
38/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskitsan olen nähnyt yhden kerran Lappeenrannassa. Hiekkatien laitaa ryömi ja luulin aluksi käärmeeksi. Jännä otus.

Vierailija
39/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauriita, hirviä, jäniksiä, kettuja, supikoiria, mäyriä, ilveksiä, saukkoja, majavia, hiiriä, myyriä, rottia, lumikkoja, kärppiä, käärmeitä, vaskitsoja, sisiliskoja, siilejä, oravia ja valtavasti erilaisia lintuja ja hyönteisiä ja ainakin yleisimmät kalat.

Karhua ja sutta en ole nähnyt. 

Vierailija
40/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko piisami?

Se oli niiin pieni, ettei ollut piisami varmaan. Joku ihan pienen rotan ellei hiiren kokoinen tai mini. 

Ok, mäkin treelta ja olen nähnyt täällä piisamin, ni siksi kysyin

Jos se oli vesimyyrä?