Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko magneettikuvaus kehossa miltään?

Vierailija
02.02.2025 |

Tekeekö se magneettisuus jotain minkä voi havaita kehossaan? Kuvaus pian edessä ja jännittää. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs suomalainen mies kuoli magneettikuvauksen jälkeen. Hänet nukutettiin ja hän elpyi, mutta kuoli 3 päivää myöhemmin tämän magneettikuvauksen seurauksena. Pelottavaa !

ihmisiä kuolee jatkuvasti kotona. pelottavaa

Vierailija
22/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs suomalainen mies kuoli magneettikuvauksen jälkeen. Hänet nukutettiin ja hän elpyi, mutta kuoli 3 päivää myöhemmin tämän magneettikuvauksen seurauksena. Pelottavaa !

Magneettikuvauksella ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
24/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoaine laitettiin kanyylillä, minkä laitto on ikävää. Muuten ei mitään tuntemuksia.

Vierailija
25/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen itseä kuvattaessa sellaista aaltomaista tunnetta. Ei ollenkaan paha, mutta tuntuu kuitenkin. Ja olen röntgenhoitaja.

Osalle tulee putkessa kuuma, mutta se saattaa johtua omasta koosta ja sen vaikutuksesta putken ilmastointiin.

Vierailija
26/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuvattiin selkä ja toisella kertaa maha.

En todellakaan voinut rentoutua siellä, koska sain vähän väliä ohjeita, että ota henkeä ja nyt pidätä henkeä ja saat hengittää vasta kun sanomme. Oli hirveä stressi, että pystynkö pidättämään hengitystä vaaditun ajan. Ja tätä jatkui monta kymmentä kertaa.

Kone pitää järkyttävää meteliä siinä ja hyvä kun just ja just kuulet ne ohjeet niistä kuulokkeista.

Lisäksi olen ollut todella sairaana noissa kuvauksissa, siis yli vuorokauden valvoneena, mitään en ole saanut syödä koko päivänä (leikkaus edessäI, karmeissa lääkepöllyissä (kipulääkkeitä, pahoinvointilääkkeitä).

Vierailija
27/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvataan?

Itsellä tuntui kuin veri olisin kiehunut kun kuvattiin lantiota, lonkkia ja yläreisiä. Sellainen jännä sisäinen kihelmöinti. Kyseessä 3T laite eli tehokas laite. Hoitaja veikkasi että johtui kovista tehoista joita käytettiin kuvatessa. Toisella kerralla vähennettiin tehoja. Tuolloin tuntemukset lievemmät. Tunne vain ja ainoastaan kun kuvasarjoja otettiin ei silloin kun kuvakulmaa vaihdettiin. Hiki oli kyllä melkoinen kuvauksen jälkeen, pylly ja alaselkä litimärkä. 

Tätä tunnetta, tai muita tuntemuksia ei ole ikinä ollut kun kuvattu lannerankaa, olkapäätä, polvea tai kaularankaa. Osa kuvauksista 1,5T:n laitteella ja osa 3T:n laitteella kuvattu. 

Silmät kiinni ja putkeen. Silmät auki vasta kun olet ulkona koneesta. Näin toimin itse. Kannattaa myös sanoa että jännittää. Tsemppiä kuvaukseen. 

T. Noin 20 kertaa kuvauksissa käynyt

Vierailija
28/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vielä varmuudella tiedetä mikä kuoleman aiheutti.

Vierailija
29/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi se iltalehden juttu niin eipä siinä syytä ollut. Ihmeteltiin vaan miksi oli nukutettu. Sai sen käsityksen,että syynä oli nimenomaan se nukutus,eli anestesia. 

Jossain yksityisellä.

Siinä ei kerrottu syytä siis. Omaiset vaan ihmetteli nukutusta, joten oliko se sitten syynä tms.

Vierailija
30/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt muutaman kerran ja kuvaaminen ei todellakaan tunnut yhtään miltään. Kaikenlaista naputusta ja kovaäänistä kalkatusta laite kyllä pitää, mutta senkin kuulokkeet päässä kyllä kestää. Ylävatsaa kuvatessa piti pitää käsiä pään yläpuolella ja sen asennon koin noin 25 min keston loppupuolella epämiellyttävänä, kun kuvaamisen aikana pitää pysytellä paikallaan. Muissa kuvauksissa olen saanut pitää kädet rennommin vatsan päällä.

Riippuu mitä kehonosaa kuvataan, pääpuoli saattaa olla putken sisällä, mutta minua ei sekään ole haitannut. Ja jos tulee joku hätätilanne, niin ainahan voi keskeyttää kuvauksen painamalla käteen saatua kutsunappia. Yleensä pyrin retkottamaan kuvauspedillä mahdollisimman rentona, mutta kovahkot äänet häiritsevät sen verran, että ei siinä ainakaan nukahtaminen onnistu. Itse tykkään pitää silmiä kiinni.

Vierailija
31/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon olet syönyt rautatabletteja .

Vierailija
32/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu miltään itse kuvaus jos ei ole tatuointeja. Tatskat voivat kuumentua. Jos käytetään varjoainetta verisuonikuvauksessa (angiografia) niin se tietty aiheuttaa omat tuntemuksensa. Itse olen ollut vapaaehtoisena magneettikuvauksessa todella monta kertaa työn puolesta.

Jos on 3T laitteisto niin pään nopea heilauttaminen kuvauslaitteen sisällä voi aiheuttaa hetken huimausta. Normaalisti potilas menee laitteeseen vuoteen liikkeen avulla eikä siinä tule tuntemuksia. Tuon huimauksen itse olen kokenut kun kuvauslaitetta tuotekehityksessä testattaessa on tullut liikuttua laitteen magneetin sisällä.

Viiden sentin kolikko lähtee muuten aika iloisesti taskusta magneetin kylkeen zippp....

Vierailija
33/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuvataan?

Itsellä tuntui kuin veri olisin kiehunut kun kuvattiin lantiota, lonkkia ja yläreisiä. Sellainen jännä sisäinen kihelmöinti. Kyseessä 3T laite eli tehokas laite. Hoitaja veikkasi että johtui kovista tehoista joita käytettiin kuvatessa. Toisella kerralla vähennettiin tehoja. Tuolloin tuntemukset lievemmät. Tunne vain ja ainoastaan kun kuvasarjoja otettiin ei silloin kun kuvakulmaa vaihdettiin. Hiki oli kyllä melkoinen kuvauksen jälkeen, pylly ja alaselkä litimärkä. 

Tätä tunnetta, tai muita tuntemuksia ei ole ikinä ollut kun kuvattu lannerankaa, olkapäätä, polvea tai kaularankaa. Osa kuvauksista 1,5T:n laitteella ja osa 3T:n laitteella kuvattu. 

Silmät kiinni ja putkeen. Silmät auki vasta kun olet ulkona koneesta. Näin toimin itse. Kannattaa myös sanoa että jännittää. Tsemppiä kuvaukseen. 

T. Noin 20 kertaa kuvauksissa käynyt

Kuvataan lanneranka ja rintaranka. Ap

Vierailija
34/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vielä varmuudella tiedetä mikä kuoleman aiheutti.

Magneettikuvaukseen ei yleensä nukuteta tai en ainakaan ole koskaan kuullut. Olen itsekin ollut eikä minulle sellaista edes ehdotettu. Nukutusaineella on voinut olla yhteys kuolemaan.

Vierailija
35/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän kuoli ja 3 päivän jälkeen nousi takaisin tuonelasta.

Vierailija
36/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa meteliä laite pitää. 

Vierailija
37/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole metallia kehossa niin ei tunnu miltään. Kestää kauan ja monotoninen metakka putkessa. Nukahdin molemmilla kerroilla.

Vierailija
38/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän kuoli ja 3 päivän jälkeen nousi takaisin tuonelasta.

Palstaidioottiko se taas ?

Vierailija
39/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuvattu eikä mitään tuntunut. Korkeintaan vähän se varjoaine jos on laitettu. On pantu putkeen jalat ja pääedellä. 

Vierailija
40/57 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan aina saada paniikkikohtaus jo röntgenissä.

Magneettikuvaus oli järkyttävän ahdistava, tosin olin just tullut pahoinpidellyksi ja olen paniikkihäiriönen muutenkin.

Mitään fyysisiä tuntemuksia en muista olleen, vaan tuo aivan kamala paniikki ja pakokauhu.

Muuten olen vaan kiitollinen että kuvasivat ja varmasti olisin ollut rauhallisempi jos olosuhteet ei olis ollut nuo.