Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole oikein koskaan tykännyt sunnuntaista

Vierailija
02.02.2025 |

Tylsiä ja mitäänsanomattomia. Puuduttavia. Todellakin lepopäivä. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aina inhonnut tuota päivää. Tykkään olla töissä, joten arkipäivätkin on parempia kun sunnuntai. Pahinta oli vielä silloin kun kaupat oli kiinni sunnuntaisin. Se lauantain stressi siitä että on riittävästi ruokaa varastossa kun yhteiskunta pysähtyy. Kai se on kaikuja noilta ajoilta.

Vierailija
42/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina monet on työssä. Kristityt muistaa Jeesuksen ylösnousemusta ja ruotsiksi päivä onkin SON dag pojan päivä.  Pojkar dag tai son poika. Englanniksi son . Jonkun poika. Jeesus on poika. Mies ristillä. Jumala taivaassa. Se on tehty ei saa tekemättömäksi mitenkään. Onneksi. 

Pääsiäissunnuntaita = pääsiäispäivää, vietetään Jeesuksen ylösnouseminen kuolleesta.

Muuten sunnuntait ovat Raamatullinen lepopäivä: Jumala loi maailman kuudessa päivässä ja lepäsi seitsemäntenä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina monet on työssä. Kristityt muistaa Jeesuksen ylösnousemusta ja ruotsiksi päivä onkin SON dag pojan päivä.  Pojkar dag tai son poika. Englanniksi son . Jonkun poika. Jeesus on poika. Mies ristillä. Jumala taivaassa. Se on tehty ei saa tekemättömäksi mitenkään. Onneksi. 

Jeesus on myös Jumala ,

YKSI Jumala, kolmessa persoonassa : Isä, Poika, Pyhä Henki.

Vierailija
44/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minusta sunnuntai on kiva päivä, kun ei tarvitse tehdä mitään, jollei halua. Olen sellainen, etten osaa arkena olla touhuamatta jotain koko ajan, mutta sunnuntain pystyn ottamaan ihan laiskottelun kannalta. Tämä on varmaan jäänyt lapsuudenkodista. Vanhemmat olivat aina tekemässä jotain, paitsi sunnuntaisin levättiin, ajeltiin usein kauemmas mummolaan tai muualle kylään. 

En ole uskonnollinen, eli en todellakaan mitään satuolennonpalvontamenoja seuraa sunnuntaisin. Lepään, ulkoilen, teen jotain kivaa "turhaa", mihin arkena ei ole aikaa. Joskus saatan tehdä vähän töitäkin. 

Sunnuntai on ihana, kiireetön ja paineeton päivä.

Vierailija
45/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse stressaan jo maanantaita aina sunnuntaisin, melkein arki-illatkin vähemmän stressaavia

Vierailija
46/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään työstäni, joten ei haittaa mennä maanantaina töihin. Usein juuri päinvastoin kiva päästä taas touhuamaan maanantaina. Uusi viikko, uudet kujeet. Sunnuntai on siis kiva. 

Oikein kiva asenne 🤸 säilytä se.

Vierailija
47/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen moni on mieluummin töissä kuin vapaalla, kun viittaavat siihen, kuinka kamalaa on voida koko päivä päättää omasta ohjelmastaan. Se on hyvä juttu, että kansa viihtyy töissä!

Vierailija
48/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään sunnuntaista itse. Voi johtua siitäkin, että teen kolmepäiväistä työviikkoa ja huominenkin on vielä vapaa päivä. Sunnuntaisin ei siis koskaan ahdista, että seuraavana aamuna pitää herätä töitä tekemään.

Vierailija
49/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina on jotenkin pysähtynyt tunnelma.  Ja maanantai painaa jo päälle.

Pysähtynyt ja ahdistava päivä.

Mistä syystä? Ei eroa muista päivistä muuten kuin että voit itse päättää tekemisistäsi ja nukkua pitkään. Sinäkö et pysty itse ohjelmaa itsellesi järjestämään. Hommaa töitä sunnuntaiksi jos se on mielestäsi mukavampaa.

Vierailija
50/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen aina inhonnut sunnuntaita. Ahdistaa jo seuraavan aamun aikainen herätys ja edessä oleva työviikko. En myöskään ehdi palautumaan viikonloppuna edellisestä työviikosta. 

Syyhän on silloin työsi. Ei sunnuntai. Jos et tykkää sunnuntaista nii  turha vinkua ettei ehdi palautua jos haluais senkin yhden palautumispäivän pois.

Vierailija
51/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntait ovat samanlaisia päiviä kuin kaikki muutkin päivät.

Vierailija
52/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii että tämäkin on meidän itse tekemämme ongelma. Luonnossa ei tunneta mitään tiettyjä piirteitä sisältäviä viikonpäiviä.

Eikä vuosia. Ihmiset ovat keksineet esim. vuosikymmenet ja vuodet.

Vierailija
53/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisen moni on mieluummin töissä kuin vapaalla, kun viittaavat siihen, kuinka kamalaa on voida koko päivä päättää omasta ohjelmastaan. Se on hyvä juttu, että kansa viihtyy töissä!

Työt arki ja maanantai pilaavat sunnuntain. Jos osuu vaikka vappu maanantaille niin sunnuntai on melkein perjantai. 

Vierailija
54/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ne päivät jolloin ihmiset katoavat jonnekin tyystin, kaikki. Oli se kesä, joulu tai sunnuntai. Ettei kukaan kommunikoi. Paitsi kai palstalla aina pari trollia on.

Vierailija
55/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras päivä,on pitkä vapaa osa-aikatyöstä.

Vierailija
56/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen yhtälö että puhutaan 4 päiväisestä työ viikosta ja sitten osa makuuhuonetta sunnuntaista. Ihme että sitä sunnuntaita mo I vihaa e wmmän kui maanantaita. En ollenkaa käsitä tätä. Tehkää jotain muuta kuin olette av.lla jos ei kerran miellytä olo.

Vierailija
57/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisari kirjoitti:

Aamusi on mukava lähtä ulkoileen. On hiljasta ja rauhallista eikä juuri muita kulkijoita.

Tuo onkin ainoa hyvä asia sunnuntaissa. Tosin ei tuokaan estä tätä, että koko päivän on ahdistunut, pysähtynyt ja ärtynyt olo kun tietää paskamaanantain olevan huomenna.

Vierailija
58/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on siinä mielessä ihana päivä, että harvemmin on hirveän paljon suunniteltua ohjelmaa (toisin kuin lauantaisin). Saa nukkua aamulla niin pitkään kun nukuttaa, nauttia kiireettömän aamiaisen ja sen jälkeen tehdä sitä, mikä parhaalta tuntuu. Siinä mielessä tylsä päivä, että tietää viikonlopun olevan loppumassa, seuraavana aamuna taas herätys töihin.

Vierailija
59/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäivien nimet tulevat ruotsissa asa-uskosta. Söndag on auringon päivä ja esim. Torsdag on thorin päivä.

Vierailija
60/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten sunnuntait ovat Raamatullinen lepopäivä: Jumala loi maailman kuudessa päivässä ja lepäsi seitsemäntenä päivänä.

Ei sunnuntait ole raamatullinen lepopäivä. Sunnuntai on luterilainen lepopvä.

Juutalainen lepää perjantaista lauantaihin ja sunnuntai on työpäivä.