Onko teistä alle neljän euron iso kahvi kahvilassa kallis?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
0,5 litran kahvikupposelle tuo 4 euron hinta lienee normaalia kahvilatasoa?
No ei pitäisi olla, aivan sairas hinta jostain vedellä laimennetusta suodatinkahvista, joka ei ole oikeaa kahvia nähnytkään. Maistakaa kerran espressoa niin tiedätte miltä kahvin kuuluu maistua.
4 euroa nyt ei isosta kupista kahvilassa kuulosta ehkä paljolta, riippuu tietysti, millainen se iso kuppi on. Mutta ei aikanaan olisi kahvikupista kukaan maksanut 24 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat Ap, että yli 4€:n kahvi? - Ei alle neljän €:n kahvi ole kallis. - Esimerkikski 1,3 kahvi voisi olla halvempikin mutta on kuitenkin verraten edullinen.
Sinkkumies
On se! Juon kahvia joka maksaa 6:90paketti ja se kestää kuukauden! Neljö euroa kupillisesta on hirvee summa, jäätävä!
Hankala dilemma kun ajattelee, että kuinka monta kupillista kahvia pitäisi myydä keskimäärin päivässä, jotta sen hinnalla voisi maksaa osaltaan vaikka vain mahd.kahvilan liiketilan vuokran että maksaa työntekijöille palkkaa. - Kun aikas arvokkaita nuo kahviloissa olevat syömisetkin on. Eli varmasti saa halvemmalla, jos keittä ja leipoo itse. Itse yritän suosia ketjuunkuulumattomia paikkoja silloin kun käyn kahvilassa, vaikka ne olivat vähän kalliimpia kuin ketjuun kuuluva.
Sinkkumies
no paketista 50 kuppia normi kafeeta kertaa 4 egee 200 euron paketti kahvila jos itse jauhettu tukussa noin 15-27 euro kilo voitto marginaali halvimmillaan 197 euroa kalleimillaan 186 pavuista abc kahvista liikaa ei edes 1e arvosta mutta sitten taas perinnekahvila mikään liikaa tunnelman takia kaffeeta pullaa että voit jopa joutua 6egee kupista croisant päälle niin noin 14-16 egee mutta kaikkihan maksaa nykyään liikaa siksi yökerhot ravintolat ammottaa tyhjyyttä ynäri ohi tapaan soittajana sanoa
Kerran vuodessa ok, viikottainkin olisi liian kallista. Tai ehkei objektiivisesti kallis, mutta tarpeetonta oman rahan tuhlaamista.