Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus hylkäsi ylemmän keskiluokan

Vierailija
02.02.2025 |

Ennen kokoomus oli itsestäänselvä valinta, jos oli korkeakoulutettu, hyväpalkkainen ja ehjästä perhetaustasta. Nykyään kokoomus on alkanut persuuntumaan niin, että sielläkin heitetään läppää "kaikenmaailman dosenteista". Liberaalipuoluettako tässä pitää alkaa äänestämään?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei koskaan ole samanlaisia pääomia kuin esim.Ruotsissa. Jo sijainnin takia, täällä on jouduttu satsaamaan puolustukseen massiivisesti enemmän. Se on pois muusta yhteiskunnasta mutta pakko tehdä. Vanheva väestö tuo vain kuluja sotemenojen myötä eikä parempaa ole näköpiirissä. Näillä eväillä on selvittävä. 

Se tässä vähän pointti onkin, meillä on paljon pakollista.

Eliitin elintason ylläpito kaiken muun kustannuksella on täysin kestämätöntä, meillä putkireiskoilla ja muilla ei ole varaa tähän.

Yritystuet on PAKKO jakaa uusiks keskittyen pk-yrittäjiin ja niiden maksaminen osinkoina pois on PAKKO kriminalisoida.

Lobbaaminen ja bonukset on kriminalisoitava, lahjus on lahjus.

Yhteiset rahat yhteiseen terveydenhuoltoon, pörriäiset ei tarvi meidän verovaroja, pärjätköön omillaan.

Vierailija
42/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työväenluokka erkanee ylemmästä keskiluokasta yläasteen jälkeen. Toki työpaikalla voi joku nähdä siivoojan ja hampparipaikassa myyjän, mutta kyllä se on aika harvinaista, että heistä montaa olisi samoissa rapujuhlissa."

Mhm.. vai tehdään yhteiskuntaluokkien erot rapujuhlissa?

Minusta tuntuu että sinä et ymmärrä suomalaista yhteiskuntaa oman kuplasi ulkopuolella ollenkaan.

Tämä!

Minä olen putkijorma ja olen tulotasoni puolesta ylempää keskiluokkaa, rapujuhlatkin on nähty ja koettu, en minä silti mikään porvari tai hieno pieru ole.

Minä olen se joka tekee työt, maksaa laskut JA pyydystää ne vtun ravut.

Tässähän itse alleviivaat, että et kuulu samaan porukkaan.

Voi perkele mitä epä

Itsehän sanoit, että et kuulu putkimiehenä ylempään keskiluokkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei koskaan ole samanlaisia pääomia kuin esim.Ruotsissa. Jo sijainnin takia, täällä on jouduttu satsaamaan puolustukseen massiivisesti enemmän. Se on pois muusta yhteiskunnasta mutta pakko tehdä. Vanheva väestö tuo vain kuluja sotemenojen myötä eikä parempaa ole näköpiirissä. Näillä eväillä on selvittävä. 

Eliitin elintason ylläpito kaiken muun kustannuksella on täysin kestämätöntä, meillä putkireiskoilla ja muilla ei ole varaa tähän.

Yritystuet on PAKKO jakaa uusiks keskittyen pk-yrittäjiin ja niiden maksaminen osinkoina pois on PAKKO kriminalisoida.

Yhteiset rahat yhteiseen terveydenhuoltoon, pörriäiset ei tarvi meidän verovaroja, pärjätköön omillaan.

Hehe, "eI oLe mUiTa vAiHtOeHtoJa"

Vierailija
44/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsehän sanoit, että et kuulu putkimiehenä ylempään keskiluokkaan."

Selvä, minä olen kyllä huippukoulutettukin ja syntyt vanhaan rahaan, jätin kertomatta, minä teen tätä duunia koska tällä tienaa.

Tätä puidaan vielä siellä rapujuhlissa, minä oletan että sinua ei old kutsuttu.

Vierailija
45/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itsehän sanoit, että et kuulu putkimiehenä ylempään keskiluokkaan."

Selvä, minä olen kyllä huippukoulutettukin ja syntyt vanhaan rahaan, jätin kertomatta, minä teen tätä duunia koska tällä tienaa.

Tätä puidaan vielä siellä rapujuhlissa, minä oletan että sinua ei old kutsuttu.

Hehe, koittakaa nyt päättää määritellänkö se keskiluokka rapujuhlissa vai työpaikalla.

Päätitte kumman hyvänsä minä aion haukkua teidät molemmat pystyyn.

Vierailija
46/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ideoita, minäkään en usko että sinä olet "ylempää keskiluokkaa" niin kuin porvari nykyään itssään kutsuu, sinulla on aivot päässä.

T: se tyhmä marxsistilainen

Vierailija
47/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyviä ideoita, minäkään en usko että sinä olet "ylempää keskiluokkaa" niin kuin porvari nykyään itssään kutsuu, sinulla on aivot päässä.

T: se tyhmä marxsistilainen"

Niin kai sitten, tän vuoden rapujuhlat vietetään ilman "ylempää keskiluokkaa" jos kerta minä en yhtäkkiä enää kelpaa, minä ne ravut omistan, minä päätän.

Pitäköön itse omansa omalla rahallaan, menkööt vaikka töihin jos tekee tiukkaa.

Vierailija
48/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista luokkaa ole olemassakaan.

Vierailija
49/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppan jonossa näkee ketkä ovat kokoomuslaisa tai persuja paskahaisee ja kusi ja paska tekee myös PATOJA PÄÄHÄN.

Vierailija
50/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Tullut takaisin ylemmän keskiluokan ajatusmaailman. Viherhöttö ja Sari Sairaanhoitajat ovat jääneet taakse, ja nyt oikeasti ajetaan ylemmän keskiluokan asiaa. Liberaalia maahanmuuttoa ei halua keskiluokkakaan.

Vierailija
51/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 15k tuloluokassa olet vain työläinen, yli 18k ja yli 10k pääomatulo luokassa olet eliittiä 

Odottakaa kun nyt seuraava irtisanomis aalto alkaa kuluvan kevään aikana ja yritysten konkurssit näette miten varat siirtyvät monet näistä rajalla olevista romahtaa työttömyysluokkaan.

Kokoomus hoitaa muskille, mikrosoftille, googlelle, applelle ja muutamalle muulle mega korporaatiolle 10 ien miljoonien bonukset ja tunnin junan herroille ja öljyjättien johtajille

Vierailija
52/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman dosentit yleensä äänestävät vihreitä ja demareita. Eivät ole koskaan äänestäneetkään kokkareita, jotka ajavat enemmän markkinataloutta ja yksityisen sektorin asiaa.

Vierailija
53/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt kokoomusta lähinnä keskiluokan ja parempaa väkeä larppaavan puolueena. Ylemmässä keskiluokassa ja eliitissä taas on kaikenlaista väkeä taiteilijoista ns. vanhan rahan perijöihin ja puoluekanta voi olla mitä tahansa. 

Vierailija
54/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vai mitä jos pierun haistelijat alkaisitte puhaltaan yhteen hiileen sen omien pierujen haistelun sijaan?

Keskiluokkaa ei ole olemassakaan.

On ne jotka tekee työt ja ne jotka omistaa työnteon välineet eikä ketään muuta.

Köyhälistö, papisto, armeija ja taiteilijat.

Olen siis periaatteessa samaa mieltä sun kans, kunhan nyt tulin autismististisesti pätemään.

Koko keskiluokan konsepti on porvariston vanha juoni jolla jakaa kansa kahtia, todistetusti.

Vaikea samaistua työväenluokkaan. Menevät aamulla töihin hampaat irvessä eikä jää paljoa mitään säästöön. Itselläni töissä on oikein mukavaa ja rahaa jää säästöön niin, että voin halutessani jäädä eläkkeelle paljon aikasemmin kuin duunari. Periaatteessa pelkillä pääoman tuotoilla ja yhteiskunnan tuilla

Ja mistähän olet saanut päähäsi, että työväenluokka ei voisi säästää ja sijoittaa?

Vierailija
55/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaailman dosentit yleensä äänestävät vihreitä ja demareita. Eivät ole koskaan äänestäneetkään kokkareita, jotka ajavat enemmän markkinataloutta ja yksityisen sektorin asiaa.

No, kok ajaa näiden veroraha pörriäisien ja lastensuojeluiden asiaa. En ymmärrä eikö tämä häiritse oikeita yrittäjiä, joiden tulos tulee asiakkailtta markkinataloudesta? 

Vierailija
56/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalasten tuho on kok ja persut..

Vierailija
57/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei perusduunari ole nettoveronmaksaja, ei lähelläkään"

Ei maksakaan kun keskiluokan mittaria siirretään sitä mukaa kun totuus meinaa paljastua.

Katso samoja tilastoja niin että poistat siitä koko keskiluokan ja jaat ne porvaristoon jotka omistaa kaiken ja muihin jotka tekee työt.

Yhtäkkiä se onkin työväki joka maksaa kaiken.

Jos sinä heräät joka aamu töihin jonkun muun firmaan, sinä olet työväkeä, porvari ei sinua halua eikä omakseen kelpuuta, hän vain huijasi sinut syyttämään omiasi porvarin elättämisestä aiheutuneista kuluista.

Miksi ihmeessä pitäisi kuulua samaan nippuun ihmisten kanssa, joiden kanssa ei ole viettänyt, ei vietä eikä tule viettämään aikaa?

Jos sinä heräät joka aamu töihin jonkun m

Onneksi en elä tuollaisessa kuplassa. 

Vierailija
58/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vai mitä jos pierun haistelijat alkaisitte puhaltaan yhteen hiileen sen omien pierujen haistelun sijaan?

Keskiluokkaa ei ole olemassakaan.

On ne jotka tekee työt ja ne jotka omistaa työnteon välineet eikä ketään muuta.

Niinpä! Jos on pakko tehdä töitä, on automaattisesti työväenluokkaa, ei toki sen vakiintuneessa sosiologisessa merkityksessä, mutta nämä keskiluokat ym jaot ovat vain sumutusta. Joko elät muiden tekemällä työllä vain omistamalla tai sitten olet pakotettu tekemään töitä.

Vierailija
59/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Tullut takaisin ylemmän keskiluokan ajatusmaailman. Viherhöttö ja Sari Sairaanhoitajat ovat jääneet taakse, ja nyt oikeasti ajetaan ylemmän keskiluokan asiaa. Liberaalia maahanmuuttoa ei halua keskiluokkakaan.

Tiede- ja koulutusvastaisuus istuu tosi huonosti ylemmän keskiluokan äänestäjiin.

Vierailija
60/88 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mahda äänestää joku ylilääkäri tai tekniikan alan proffa demareita.