Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuva, huimaa!

04.03.2007 |

Heippa!

Eilisaamuna alkoi tämä seiniä päin lenteleminen,

kun alkoi toden teolla huimata.

Välillä huimaa, vaikka vain makaan

sängyssä.

Raskausviikkoja on 7+4.

Mikä avuksi, onko kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alhainen verenpaine ollut aina ja raskaana ollessa vielä enemmän korostunut. Minulle on auttanut pitkällään olo ja hitaat ylös nousut. Olen myös yrittänyt syödä salmiakkia ja/tai lakuja n.50 g päivässä. Salkiakki auttaa edelleen jos alkaa tuntua, että huimausta tulossa. Olen myös töissä aina sanonut jos tulee sellainen huimaustunne, että tietävät jos meinaan pyörtyä.

vauva2006 rv18+

Vierailija
2/4 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskaana ollessa huimaus on toki lisääntynyt ja varsinkin ylösnoustessa. Yöllä inhottavaa kun pitää rampata vessassa joka jo muutenkin väsyttää ja sitten pitää vielä istuskella sängyssä odottamassa ettei ala huimaamaan. On tosi kammottavaa nousta ylös nopeesti ja sitten päässä pimenee ja tulee oksettava olo.

Salmiakki auttaa, kahviakun en juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi lakuja odottavalle. Niitä on käytetty luontaislääkinnässä raskauden keskeytyksiin. Sokeri tekee aikamoisia heittelyjä ja vaikuttaa huippaamiseen. Puhun omasta kokemuksesta, sitä ei kannattaisi syödä kuin heti ruuan päälle. Minulle neuvolassa suositeltiin kivennäsvesi kulauksia, joka nestemäisenä vaikuttaakin nopeammin.

Vierailija
4/4 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikana oli huimausta, mikä oli selvästi alhaisesta verenpaineesta. Nyt huimaus oli vähän erilaista alkuraskaudessa, sillä sängyssä kyljen kääntäminen sai maailman pyörimään. Luulen, että se oli asentohuimausta. Alhaiseen verenpaineeseen auttaa kyllä mm. suolaisen syöminen ym, mutta jos huimaa todella ja myös makuulla, niin mene ihmeessä kertomaan oireista lääkärille. (Itse en tajunnut mennä lääkärille, kun neuvolanterkka ei ottanut asiaa ihan todesta. Piti vain raskauteen kuuluvana). Itse olin tosi peloissani, jos pyörryn jonnekin esikoista hoitaessa. Pahin huimaus kesti 5-7 päivää ja yhteensä noin pari viikkoa täytyi vähän miettiä, mitä tekee.