Milan Jaff hakkasi Mika Moringin lattiaan-ILTALEHTI
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2c8c14e6-6329-49fb-8b0f-992ab59c523b
Ihan noin niin jutun videon tiimoilta kirjoitan asiasta joka on vaivannut usein mieltä:
Miksi ihmeessä suomen vankilat ovat kuin hotelleja, eivätkä toteuta aitoa rangaistuslaitos käytäntöä. Suurin osa suomessa vankilaan joutuneista taitaa uusia rikoksia ja olen kuullut vankilassa istuneiden sanovan ihan itsekin ettei siellä nyt niin kamalaa ole eikä niin haittaa jos sinne joutuu. Katsokaa nyt tuotakin video meininkiä. Saavat siellä elää kuin paremmassakin asunnossa ihan vapaasti ja kokkailla ja mikäs siinä vähän tapellaan välillä. Ei tuo mikään vankila ole.
Samoin on ihmeteltävä suomen aivan liian löyhää rangaistuskäytäntöä vakavissa väkivalta, murha ja vakavissa rikos tapauksissa. Sitten vielä nämä paljousalennukset, mitä ihmettä?? Kyllähän kaiken järjen mukaan mitä enemmän rikoksia on ja samaan aikaan käsittelyssä niin tuomion pitäisi vain koventua. Mutta ei. Puukottavat ja ryöstävät ja uhri makaa henkitoreissaan sairaalan teho-osastolla ja mitä tulee tuomioksi tekijöille? Puoli vuotta ehdollista ja pari tonnia korvausten maksuja. Siinä se. Ja rikosten tie jatkuu.
Katsokaa nyt tuotakin videota. Siis saavat siellä ihan itse ruokansa laittaa ja on paremmat keittiöt ja välineet kuin monella työssäkäyvällä kunnon kansalaisella. Onko oikein? Ei todellakaan ole.
Kyllä nämä asiat minua tässä maassa hivestää ihan toden teolla ja olen pitkään miettinyt lähteä luotsaamaan suomeen uutta puoluetta jonka päätavoitteena on huomattavasti koventaa tuomiokäytäntöä, uudistaa suomen vankilat vastaamaan todella rangaistuslaitos oloja eli hotellimaiset puitteet pois. Lisäksi myös poliisille lisää määrärahoja ja kaupunkialueille takaisin tehokas ympärivuorokauden valvonta sekä valtionavustusta vartiointiliikkeille jotka osallistuvat valvontaan poliisia avustaen.
Palaa niin kiinni kun suomessa hellitään rikollisia ja tänne suorastaan tilataan rikollisuuden kasvua joka kyllä näkyy kaiken aikaa rehevöityvän.
Väkivaltarikoksissa ja näissä puukotus ryöstöissä yms. pitäisi tuomion aina olla minimissään useita vuosia ehdotonta vankeutta ja pakkotyötä jolla kompensoidaan uhrille määrättyjä korvauksia ja vankeuden jälkeen valvontapanta ja pienimmästäkin rikkeestä takaisin vankilaan.