Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat 2vkon välein. Normia 5-kymppisenä?

Vierailija
31.01.2025 |

Hermo menee.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun poisto on kyllä paras juttu, ei enää vuotoja, suosittelen!

Vierailija
22/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut koronaa lähiaikoina? Minulla tuli koronan jälkeen parin viikon välein menkat muutaman kerran. Sitten kierto palautui normaalisti.

Muistaakseni ihmisille on rokotteistakin tullut samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ollut koronaa lähiaikoina? Minulla tuli koronan jälkeen parin viikon välein menkat muutaman kerran. Sitten kierto palautui normaalisti.

Ei ollu rokote, vaan helpotus. Muistatteko, että noin se yksi mies meille selitti 🙄🥴 Käsittämätöntä.

Vierailija
24/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi kans taas, viimeksi oli kuun alussa. Kierto tosi lyhyt nykyään. Ikää 44. 

Tässä kuussa on 31 päivää?

Kysytkö tuota meiltä, kun lopussa on kysymysmerkki?

Vierailija
25/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi kans taas, viimeksi oli kuun alussa. Kierto tosi lyhyt nykyään. Ikää 44. 

Tässä kuussa on 31 päivää?

Kysytkö tuota meiltä, kun lopussa on kysymysmerkki?

Että kuinka pitkä se kierto on normaalisti, jos nyt on lyhyt?

Vierailija
26/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu rokote, vaan helpotus. Muistatteko, että noin se yksi mies meille selitti 🙄🥴 Käsittämätöntä.

Olin vallan unohtanut tuon älynväläyksen!

Outoa että tuollainenkin haittavaikutus piti kiistää. Käyhän se nyt ihan järkeen, että rokotteista voisi tulla samoja oireita kuin itse taudistakin. Niinhän se muidenkin rokotteiden kohdalla on.

Vierailija
27/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on punaista vuotoa miltei koko ajan.

M63

Vierailija
28/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa kuukautisvuoto saattaa muuttua paljon. Mulla oli aina laukussa tamponi varalta, koskaan ei tiennyt milloin rämpsähtää taas. Tämmöistä oli muillain samanikäisillä tutuilla ja moni harrastuskavereistakin kävi mun laukun varastosta tamponin kun yllärit iskivät.

Mun menkat olivat ensin todella runsaat ja epämääräisesti ilmaantuvat. Sitten loppuivat yhdessä vaiheessa kuin seinään. Vuoteen ei tapahtunut mitään ja sitten yhtäkkiä tuli vielä yhdet kuukautiset kun olin jotain 54- tai 55-vee. Sen jälkeen sitten autuas rauha.

Pitää myös muistaa, että jos limakalvot ovat todella kuivat myös virtsarakossa, niin sieltäkin saattaa valua verta.

AP:n kantsii siis mennä gynelle tarkistuttamaan paikat joka tapauksessa.

Vierailija
29/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kierto lyhenee, sitten pitenee, kunnes loppuu. Perehtyminen vaihdevuosiin kannattaa aloittaa viimeistään nelikymppisenä, milloin isolla osalla perimenopaussi alkaa kolkutella. Joillain ensi oireita jo ennen nelikymppisiä.

Mutta välissä voi sakata parilla lyhyellä kierrolla. 

Vierailija
30/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla kuukaudenkin rajua vuotoa ja hyytelöitä ja sitten kahden viikon paussi ja taas tulee nyrkin kokoista hyytelöä.. Pari vuotta menty näin ja lääkärit vaan levittelee käsiään.

Täältä sain vinkin siihen trak--happoon ja vihjasin gynelle. Hän kirjoitti reseptin, mutta vuodothan tais sitten loppuakin, etten tarvii sitä enää.

Vierailija
31/33 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain myoomia päälle nelikymppisenä, hyvin yleistä. Kierukalla sitten loppuivat ne ikimenkat.

Sama oli mulla.

Ohis

Vierailija
32/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla kuukaudenkin rajua vuotoa ja hyytelöitä ja sitten kahden viikon paussi ja taas tulee nyrkin kokoista hyytelöä.. Pari vuotta menty näin ja lääkärit vaan levittelee käsiään.

Täältä sain vinkin siihen trak--happoon ja vihjasin gynelle. Hän kirjoitti reseptin, mutta vuodothan tais sitten loppuakin, etten tarvii sitä enää.

Hauskat noi hyytelöt 🤪 

Semmoisia hyytymiä mulla aina tullut. Oon luullut että liittyvät mun endometrioosin. Caprilon myös käytössä.