Muumioituminen kiinnostaa, hirvittävän ahdistava ajatus tulla haudatuksi tai poltetuksi, niin kertakäyttöistä keholle!
Muumiona voisi säilyä tuhansia vuosia ja olla kertomassa tämän ajan ihmisistä tulevaisuuden kansoille.
Meillä on kesämökki pienessä saaressa ja sinne olen ajatellut hautaholvia ja esineistöäkin olen keräillyt ja kartoittanut muumioiden tapaan kuoleman jälkeistä elämää ja hautakammiota varten.
Tehdäänkö Suomessa missään muumiointeja? Egyptissä muumiointi maksaa noin 3 tuhatta euroa ja siihen saa 2500 vuoden lahoamattomuustakuun mutta muumiointi on aloitettava 2 tunnin sisällä kuolemasta muuten pehmeiden kudosten säilymistä ei voida taata. Egyptiin en haluaisi muuttaa joten eläintentäyttäjiltä olen kysellyt muumiohommista mutta tietoa tuntuu kovin vähän olevan saatavissa ja osa siitäkin pimitettyä.
Laittakaapa vinkkejä jos on tietoa missä muumioituminen voisi onnistua tai jos on kokeneita eläintentäyttäjiä joilla avomieliayyttä muumioita ja Egyptiä kohtaan- olen 55 vuotias alkoholia käyttävä ja lievästi ylipainoinen joten minä tahansa päivänä piankin voisi olla balsamoinnille tarvetta.
Ruukut sisäelimille on jo omasta takaa kun kaupasta olen tyhjiä irtiäislaatikoja ottanut ja niihin karkeasti vedellä täytetyillä hedelmäpusseilla mallintanut sisäelimien asettelun, muovihan ikuinen säilytysastia tärkeille eläimille ja ruumiinosille.
Myös muumioitumisseura kiinnostaa ja ihannetilanne tietenkin olisi että olisi kokonainen muumiperhe äitineen ja lapsineen haudassa esimerkkinä tuleville sukupolville. Graniittinen pyramiidi saaressa ja sisällä Mies ja vaimo ja vaikkapa kolme muumiolasta esineistöineen ja hautajaislahjoineen, laittakaapa viestiä alle jota tälläinen järjestely voisi kiinnostaa tai jos on asiasta tietoja
Terveisin Muumio Fahrenhep 1 Oulun lääni (Entinen)