Lakko iskee: Kaupat kiinni!
Lakon piirissä on suuri osa kaupan logistiikasta ja sen toiminnoista sekä päivittäistavarakaupan yritysten myymälät. Yli 3 000 työpaikkaa ja toimipistettä on lakossa. Ruokakaupoissa lakot alkavat suunitelmien mukaan aamulla 19. päivä.
Kaupan logistiikkaa koskevat lakkotoimet alkavat kaksi päivää aikaisemmin.
Sellaista paikallista sopimista. Miten meni, Arto?
Kommentit (242)
Poliittinen lakko tämä on, keksitiin laittaa korotusvaatimukset tarpeeksi korkealle ettei ne ikinä toteudu.
Hyvä sosialistit, jatkatte ansiokkaasti maamme tuhoamista, kuvitteletteko että suomeen joku firmaa perustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?
Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita.
Äänestäppä sitten hyvä ihminen ensi kerralla kokoomuksen sijaan demareita tai vasureita. Ei tarvitse lakkoilla, jos työehdot on kunnossa ja palkalla tulee toimeen!
Lainataan ja nostetaan tätä koska totuus.
Vierailija kirjoitti:
Poliittinen lakko tämä on, keksitiin laittaa korotusvaatimukset tarpeeksi korkealle ettei ne ikinä toteudu.
Hyvä sosialistit, jatkatte ansiokkaasti maamme tuhoamista, kuvitteletteko että suomeen joku firmaa perustaisi.
Maksakaa kunnon palkkaa niin ei tarvita lakkoja. Mulla ahkerana Suomen pystyssä pitäjänä ei ole mitään velvollisuutta nääntyä kiitokseksi vaivannäöstäni.
Vierailija kirjoitti:
Niin täähän siis tarkoittaa vaan et keillä ns oikues olla lakossa, ei sitä että kaikki kaupan työntekijät olisivat lakossa. K puoli on kauppias vetoista eli eivät todellakaan laita kauppaa kiinni, ja vaikka kauppaan ei kaikkea tavaraa saataisikaan niin kyllä sinne lakkojenkin aikana aina joku löytyy tekemään kuljetus hommia, eli puutteita voi olla mutta ei ruoka lopu.
Lakossahan on vaan liittoon kuuluvat työntekijät, muut tulee ihan normaalisti töihin. Viimeeks mulla ei leipurit edes ymmärtänyt että heidän olisi itse pitänyt immottautua lakkoihin ja kun eivät liitolle ilmoittautuneet niin jäivät lakon ulkopuolelle.
Mut mitä nyt oon 20vuottaollut kaupan alalla töissä niin aina on riittänyt tekijöitä lakonkin ajaksi eli kauppa ollut aina auki vaikka jokunen työntekijä ollutkin lakossa.
Mitä sitten? Vaikka niitä joka kauppaan riittäisikin, mitä kyllä epäilen ja kauppiaskin painaisi hommia, muuttuisi silti ääni kummasti muutaman viikon jälkeen. Nythän kyse on vain parista päivästä.
Ja aina liitto voi viedä työasiat oikeuteen a eu tasolle saakka.
Sitä korttia tulisi mielestäni käyttää pienemmällä kynnyksellä kuin nykyisin.
Viime lakossa lidl pyöri esimiesvoimalla. S-market myös.
Ihan oikein, että lakkoillaan. Jos miettii yhtään niitä k-ryhmän pomojen luksus lukaaleja. No hinnat on k ryhmällä isot.
Maksan ennemmin kassatyöntekijälle enemmän palkkaa. Kuin saksalaiselle miljonäärille rahaa.
Työ tätä maata pyörittää. Ja jos työstä ei makseta tarpeeksi. Ei se pyöritä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?
Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita.
Hankkikaa ennen matkaa varastoon jotain säilyvää, kaiken varalta. Tosin varmaa on, että kaikki kaupat eivät ole kiinni, mutta logistiikan lakko voi aiheuttaa sen että tavaraa on vähemmän.
Mutta kulkeeko edes kyydit, täältä Porvoosta on pitkä matka kävellä kotisuomeen
Minä ainakin tuen lakkoilijoita. Ovat pienipalkkaisia. Suurin osa Suomen kansasta tukee, uskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa ennen matkaa varastoon jotain säilyvää, kaiken varalta. Tosin varmaa on, että kaikki kaupat eivät ole kiinni, mutta logistiikan lakko voi aiheuttaa sen että tavaraa on vähemmän.
Tukilakot voivat pahimmillaan vaikuttaa lentoihinkin.
Perustaisipa joku ruokaladot kaupunkiin kaikkiin kaupunginosiin (lähikaupan vaihtoehto), ettei ihmiset olisi riippuvaisia parista ketjusta tai rekosta. Tutkittua luomua ja kokeetonta. Siihen taitaa olla vielä pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Huonoina aikoina ei saa lakkoilla, kun palkankorotuksiin ei ole varaa. Hyvinä aikoina lakkoilu on vastuutonta, koska eihän pyörät saa pysähtyä juuri kun homma kannattaa. Tätä samaa liturgiaa se on ollut minun kohta nelkytvuotisen urani aikana. Ei olla oltu lakossa ja palkat on jääneet 20% jälkeen yleisestä tasosta.
.Juuri samoin myös mun toimialalla.
"Suomen taloudelle ei todellakaan käy kalliiksi, jos kuluttajilla on 10% enemmän rahaa käytössään."
Totta, jos tämä 10% voidaan rahoittaa pääosin viennin tuloilla. Muussa tapauksessa ollaan äkkiä vielä nykyistä syvemmässä suossa.
Vierailija kirjoitti:
Miloon se lakko on
Et sitten viitsinyt edes ketjun ensimmäistä viestiä lukea...
Ei vaikuta yhtään mihinkään. Ei olla kuolemassa nälkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäppä sitten hyvä ihminen ensi kerralla kokoomuksen sijaan demareita tai vasureita. Ei tarvitse lakkoilla, jos työehdot on kunnossa ja palkalla tulee toimeen!
Lainataan ja nostetaan tätä koska totuus.
Miksi edellisen hallituksen aikana sitten lakkoiltiin? Demarit kielsivät tosin lailla hoitajien lakot ja pakottivat ne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksakaa kunnon palkkaa niin ei tarvita lakkoja. Mulla ahkerana Suomen pystyssä pitäjänä ei ole mitään velvollisuutta nääntyä kiitokseksi vaivannäöstäni.
Tilaa sinä temusta tavaraa, koska sieltä saa halvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Pidetään kiinni vaan kunnes työntekijöille aletaan maksaa ihmisarvosta palkkaa
#boikotoiainaitsepalvelukassaa
Olen tähän asti boikotoinut, mutta päätinkin juuri, että tästä eteenpäin käytän pelkästään sitä. Itsepalvelukassa ei lakkoile, joten toivottavasti mahdollisimman pian on enää pelkkiä itsepalvelukassoja.
Ja sitten ihmettelet työttömiä.
Ei kiinnosta lakkoilijoiden työtilanne._eri-
Vierailija kirjoitti:
Viime lakossa lidl pyöri esimiesvoimalla. S-market myös.
Ihan oikein, että lakkoillaan. Jos miettii yhtään niitä k-ryhmän pomojen luksus lukaaleja. No hinnat on k ryhmällä isot.
Maksan ennemmin kassatyöntekijälle enemmän palkkaa. Kuin saksalaiselle miljonäärille rahaa.
Työ tätä maata pyörittää. Ja jos työstä ei makseta tarpeeksi. Ei se pyöritä mitään.
Ihan normaalipalkkaa maksetaan ja lisäksi on hyvät lisät.Työtunteja pitäisi vaatia lisää.
Ennen oli ihmisetkin laihoja.
Ja normaalipainoinen ihminen kestää 3 viikkoa ilman ruokaa, jonka tulisi olla heti ensimmäisen lakon pituus.