Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko klassinen musiikki nolo harrastus lapselle?

Vierailija
31.01.2025 |

Joutuuko lapsi helposti kiusatuksi tai syrjityksi, jos hän harrastaa klassista musiikkia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joutuisi? Jos kiinnostaa. Aloin harrastamaan klassista musiikkia, koska halusin eroon junteista. Paeta omaan kuplaan. 

Vierailija
2/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi varmaan osaa itse kertoa, nolottaako häntä vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos lapsi itse tykkää klassisesta musiikista. Teini-iässä saattaa kuitenkin musiikkimaku muuttua, jopa moneen kertaan.

Jos pakkosyötät lapsellesi musiikkia, josta hän ei pidä, olet erittäin nolo, ja lapsi kokee musiikkiharrastuksensa nolona. Ihan riippumatta siitä, mikä genre on kyseessä.

Itse harrastin lapsena klassista musiikkia. Nykyisin olen musiikin suhteen lähes "kaikkiruokainen".

Vierailija
4/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen musiikki on kehittävä harrastus, joka antaa hyvän pohjan myös muunlaisen musiikin harrastamiseen, jos lapsi kokee klassisen musiikin nolona tai ei tahdo muista syistä jatkaa harrastustaan.

Vierailija
5/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin poikaa kiusataan rankasti jos soittaa viulua tai puhaltaa torveen. Pianonsoitto vielä jotenkin menee.

Vierailija
6/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on "klassisia kavereita" tullut liikuntaharrastuksen kautta, eikä nää tytöt ole ollenkaan noloja.  Ovat musiikkikoulussa ja vaatimuksena klassinen soitin, kitara ja piano ei käy.

Melkoisen kovia mimmejä, todella itsevarmoja.

Heillä on huippu äitikin, vaikka ajattelin ettei tämmöinen lähiömutsi-kokkiduunari ja suomenruotsalainen-klassinen laulaja koskaan kohtaisi ja ystävystyisi.

Maailmat on erilaiset, mutta arvot ei. Meillä on ihan järjettömän hauskaa kimpassa.

Vierailija
7/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, päinvastoin se kehittää lasta.

Vierailija
8/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bach on parhautta.

Vierailija
9/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua paljon enemmän nolottaisi  vanhempi, joka kyselisi tai pohtisi tällaista. - Omat vanhempani eivät taatusti pohtineet 

Vierailija
10/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mees töihi

Vierailija
11/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on aina hyvä harrastus. Mutta voihan sille lapselle opettaa vaikka DJn taitoja jos haluat jotain 'coolia'

Vierailija
12/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhnajalla ehkä on nolo harrastus, mutta ei kaupungeissa ajatella erilaisia harrastuksia noloiksi.

Vierailija
13/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin poikaa kiusataan rankasti jos soittaa viulua tai puhaltaa torveen. Pianonsoitto vielä jotenkin 

enpä muista että mua olisi kiusattu, kun soitin viulua. Siihen suhtaudutiin kiinnostuneen uteliaasti, mutta olin muutenkin nörtti. En kuitenkaan erityisen koulukiusattu.  Lapsen luokalla on joku oikein taitavakin viulisti ja lapset ei kyllä ainakaan kiusaa sitä, pikemminkin arvostaa. 

Entisvanhaan lapset joutui valitsemaan tyyliin musiikin tai urheilun välillä, nykyään tiedostetaan ehkä paremmin että hyvä kunto tukee musiikin harrastamista. Sekin helpottaa bondaamaan kaverien kanssa että pelaillaan yhdessä. 

Vierailija
14/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi meillä Nightwishia jos Tuomas Holopainen olisi pitänyt klassista musiikkia nolona.

Vierailija
15/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitonopettajana voi todeta, että ne lapset jotka harrastavat musiikkia, ovat käytännössä aina sitä fiksua porukkaa, joista on myöhemmin moneen, vaikka harrastus jäisikin. Yksikään ei ole katunut harrastaneensa.

Kannattaa muistaa, että soitonopetuskin on muuttunut; Klasarin lisäksi soitetaan yhä enemmän elokuvamusiikkia, pelimusiikkia, poppia ja rockia.

Vierailija
16/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi valitsee musiikin, todennäköisesti kaveripiirikin muodostuu samanhenkisistä. Tärkeintä on kuitenkin se, että lapsi aidosti nauttii siitä. Pakottaminen musiikkiharrastukseen saa lapsen itsensä häpeämään sitä, ja silloin opetuskin menee osittain hukkaan. Anna kokeilla vaikka useampia instrumentteja. Se oma löytyy sitten ajan kanssa.

T. M54, 80-luvulla punk-bändissä aloittaneena, nyt klassista musiikkia pianolla harrastava

Vierailija
17/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta se vaatii motivaatiota ja osaamista paljon, joten löytyykö niitä?

Vierailija
18/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi meillä Nightwishia jos Tuomas Holopainen olisi pitänyt klassista musiikkia nolona.

Eikä tuntus missään. Aivan yhdentekevää suurelle osalle Suomessa.

Vierailija
19/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen musiikki on kehittävä harrastus, joka antaa hyvän pohjan myös muunlaisen musiikin harrastamiseen, jos lapsi kokee klassisen musiikin nolona tai ei tahdo muista syistä jatkaa harrastustaan.

matemaattisesti lahjakkaat usein hyviä musikaalisesti. jos aikoo ammattilaiseksi on aloitettava jo lapsena. eli kyllä hän tietää itse.  huippupianistia ei enää tule jos aloittaa aikuisena 20v. tarjoile vaihtoehtoja,anna päättää itse mikä on tiensä.

Vierailija
20/46 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin poikaa kiusataan rankasti jos soittaa viulua tai puhaltaa torveen. Pianonsoitto vielä jotenkin menee.

onk ,,s pakko kertoo mitä harrastaa,opiskelee ehkä tulevaa ammattia siinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme