Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan

Vierailija
31.01.2025 |

Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.

Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina. 

Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä. 

https://www.ts.fi/uutiset/6552610

Kommentit (797)

Vierailija
761/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.

Et tainnut tietää, että eläkeläisten veroprosentti on suurempi kuin vastaavasta palkasta. Itse en maksaisi yhtään veroa eläkkeeni suuruisesta palkasta ja nyt maksan n 20 %.

"Noin 17 prosenttia eläkeläisistä saa yli 2 500 euron eläkettä, millä tulotasolla veroprosentti nousee yli 20:een"

Ai alle 2500 €/kk palkat on verottomia? Just joo. Miksi eläkeläiset on tuollaisia valehteleva paskoja? 

Ei ihan verottomia, mutta pieniverois

Ei tulosta, vaan ansiottomasta tulonsiirroista. Ei se eläkeläisen tienaamaan rahaa ole. Kenkkirahaa. Puolestani voisi olla verovapaa jos se armopala olisi sen mukaan mitä maksuja on itse maksanut. Eli v 50 syntyneellä eläkettä pitäisi leikata 75%

Vierailija
762/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen että saat moninkertaisesti eläkettä omiin maksuihisi nähden. Onhan tämä kerrottu monta kertaa. Boomerin pitää vain inttää mylkyttää aina."

Kuule, on myös niin, että ne suuret ikäluokat jäivät vaille kaikkea sitä, mitä te pidätte itsestäänselvyytenä. Ihan rahallisesti. Subjektiivinen päivähoito-oikeus, kouluruoka, ymym ja yleinen elintason nousu, johon te olette suoraan syntyneet. Kyllä se vaaka melko tasan kallistuu. 

Ainut on nyt tämän nykyisen hallituksen aikaansaama törkeä eriarvoistava ja työntekijöiden oikeuksia polkeva meno. Muistamme ensi vaaleissa, "se ei meille enää käy!"

Ei kallistu. Tuo on aina vaarallista spekulaatiota vain päättää diktaattorimaisesti, että koska katsomme että meillä oli tällaista, ollaan me oikeutettuja vetämään seuraavalta sukupolvelta välistä . Sitä paitsi mainitsemat asiat hyödyttävät ihan yhtälailla itseänne. Lapset hoitoon, saitte lapsilisää millä oli vielä edes vähän ostovoimaa. Kouluruoasta hyödyitte tekin jo itsekin koulussa ja sitten teidän lapsenne. Kaikki nämä ovatkin sitä mukaan ajettu alas kun boomerit eivät niitä tarvitse edes välillisesti lastensa kautta. Te aloitte pitää itsestään selvänä että teidän elintaso aina vain kohoaa vaikka muiden kustannuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suomen nuoret tahtoo eläkeläisten tekevän?  Eivät saa näkyä kuuluua, kuluttaa, haista.

Täyttää terveyskeskuksia, viedä teidän eläkkeitä (vaikka ovat omansa maksaneet).

Ollaanko jo harkitsemassa "keskitysleirejä" joihin vanhukset viedään kasvattamaan riisä tms , kun kupsahtavat pellolle , eutanasia hoitaa?

Eivät ole maksaneet omia eläkkeitään, vaan pienen murto-osan niistä. 

Vierailija
764/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 75v maksaa 1 euro.

Vierailija
765/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on unohtunut semmoinenkin pikkuasia, että kun täällä oli aikaisemmin palsta , että antavatko vanhempasi /isovanhempasi sinun perheellesi rahaa, niin kyllä täällä moni nuoren perheen edustaja topakkana ilmoitti, että tottakai pitää antaa, koska heillä on enemmän rahaa.

Pitää ostaa opiskelijoille asunnot, maksaa nuoret perheet ulkomaanmatkoille, avustaa hankinnoissa jne ,ja lista oli loputon. Sitten tämä sama sukupolvi täällä väittää että he "elättävät" nykyiset eläkeläiset ja heitä on kusetettu. Hmm, ehkä se menee nyt sitten kuitenkin vähän toisinpäin. Me viisi-kuusikymppiset jotka nyt avustavamme nuoria perheitä, olemme itse eläneet pääsääntöisesti materialistisesti hyvin  köyhän nuoruuden, koska meidän vanhempamme olivat juurikin se sodan käynyt, hyvin köyhä sukupolvi, joilta ei jäänyt juurikaan mitään , paitsi kovan työnteon malli.

Mutta meidän vanhempamme halusivat kuitenkin omilleen vähän pa

No ei kyllä ole 50 vuotisst enää sotasukupolven lapsia, vaan jo ihan niitä boomereiden lapsia . Sotasukupolven tosiaan halusivat lapsilleen parempaa , mutta heidän lapset boomerit vain kusettivat omien lastensa rahat 

Vierailija
766/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on unohtunut semmoinenkin pikkuasia, että kun täällä oli aikaisemmin palsta , että antavatko vanhempasi /isovanhempasi sinun perheellesi rahaa, niin kyllä täällä moni nuoren perheen edustaja topakkana ilmoitti, että tottakai pitää antaa, koska heillä on enemmän rahaa.

Pitää ostaa opiskelijoille asunnot, maksaa nuoret perheet ulkomaanmatkoille, avustaa hankinnoissa jne ,ja lista oli loputon. Sitten tämä sama sukupolvi täällä väittää että he "elättävät" nykyiset eläkeläiset ja heitä on kusetettu. Hmm, ehkä se menee nyt sitten kuitenkin vähän toisinpäin. Me viisi-kuusikymppiset jotka nyt avustavamme nuoria perheitä, olemme itse eläneet pääsääntöisesti materialistisesti hyvin  köyhän nuoruuden, koska meidän vanhempamme olivat juurikin se sodan käynyt, hyvin köyhä sukupolvi, joilta ei jäänyt juurikaan mitään , paitsi kovan työnteon malli.

Mutta meidän vanhempamme halusivat kuitenkin omilleen vähän pa

Boomerin antama avustus on turhaa kierrätystä. Boomeri saa nuoren maksaman eläkkeen ja sitten antaa siitä takaisin nuorelle ja saa moraaliposeerata. 

Vierailija
767/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne varmaan kusee vielä niihin altaisiinkin. Tuossa iässä käy vahinkoja. Hyi helkkari. 

Itse kuset housuihisi. Täällä aika ihminen vanhuksia haukkuu, hyi helvetti. Tekin vanhenette, saatte pahemmin takaisin, eihän tuollaisia voi kukaan kunnioittaa. Opetatte lapsenne vihaamaan teitä jo pienestä, sillä lapset tykkäävät isoäideistään. Toisaalta ei tuollaiset vellihousut puolisoa saa tai edes kykene lapsen tekoon. Siitähän se kenkä puristaa. 

No nämä vanhukset eivät ole mitää herttaista mummoja ja pappoja, vaan konkreettisesti meiltä eläkkeensä kavaltanut ikäpolvi. Ei järin rakastettava. Kiva jäädä muiden maksamana lomailemaan alta 60v kun muut sitä paikatakseen joutuu painamaan 70 vuotiaaksi 

Vierailija
768/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No sitten on tämä pieni porukka, joka kuvittelee vaikuttavansa istumalla tukkimassa liikennettä pääkaupungin keskustassa, voin kertoa että suurin osa maan väestöstä asuu muualla Suomessa. ja heille on aivan samantekevää kuka siellä takapuoliaan jäädyttää jossain mannerheimintiellä. Loput onkin sitten työkyvyttömiä koska ilmastoahdistus." 

Kyllä vaan kunnia nuorille, jotka toimivat ilmaston puolesta. He ovat tulevaisuudessa ne suurimmat kärsijätkin. Kuka tekee enää lapsia tänne pätsiin ja tulviin? Aja sinä mersulla persu ja uliuli. 

On hyvä, että nuoret ovat aktiivisia, vaikka vanhempana emme aina hyväksy tai ymmärrä heidän keinojaan. Nyt vaan se aktiivisuus pitäisi saada laajennettua myös yhteiskunnallisiin asioihin. Vain s

Suuret ikäluokat tässä jatkumossa ovat ainoita jotka tekivät niin räikeästi heitä itseään suosivan eläkejärjestelmän. Vasta viimeisen ehkä kymmenen vuoden aikana sitä olisi voinut alkaa purkaa, mutta järjestelmässä on jo niin paljon rahaa, että maksajat itsekin haluavat niistä hyötyä. Nyt niistä on hyötynyt ne jotka ei juuri itse ole maksaneetkaan. Ei tämän luokan kusetusta voi painaa villaisella.

Vierailija
769/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suomen nuoret tahtoo eläkeläisten tekevän?  Eivät saa näkyä kuuluua, kuluttaa, haista.

Täyttää terveyskeskuksia, viedä teidän eläkkeitä (vaikka ovat omansa maksaneet).

Ollaanko jo harkitsemassa "keskitysleirejä" joihin vanhukset viedään kasvattamaan riisä tms , kun kupsahtavat pellolle , eutanasia hoitaa?

Ei ne eläkeläiset ole  maksaneet mitään.? Ahneesti ottaisivat kaiken. Joku säilytyspaikka tulee kyseeseen, kun ei yksin pärjää.

Ja huom, olen 66 v ja silti näen minua vsnhempien ahneuden. Helpolla ovat aina päässeet.  .  

Vierailija
770/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää uimahalleissa, koska niissä on kaikki niin vaikeaa nykyään. Ihmiset eivät peseydy ja toiset kyttäävät, uimapukuja ja pyyhkeitä varastellaan. Jotkut värjäävät hiuksiaan tai ajelevat karvojaan suihkussa ja jotkut valittavat kun joku toinen on kehdannut syödä pähkinöitä pukuhuoneessa.  Sitten on kurittomia kakaroita, radat itselleen varaavia uimaseuroja, vesijuoksijoita ja mummojen juorukerhoja. 

Vierailija
771/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saa alennusta, siksi. Sama lounasravintoloissa. Saavat kaksi euroa alennusta ja täyttävät ravintolat, työtön maksaa täyden hinnan.

Totta. Impivaaran hinnasto:

Eläkeläiset 4,20 €

Työssäkäyvät 8,40 €

Työssäkäyvät kustantavat eläkeläisten harrastuksetkin. Mun palkka on pienempi kuin keskimääräinen eläke. 

Haista nyt home.  Minä harrastan soittamista.  Soitin maksaa mulle tasan saman kuin sullekin.

Vierailija
772/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta meidän

Sotasukupolvien lapset kävivät kansakoulun, vain 11 % oli ylioppilaita boomereista.

Me boomerit halusimme lapsillemme parempaa.  Kahden dippi-insiin, yhden yliopistolka työskentelevän tohtorin ja yhden johtavassa asemassa olevan ktm:n äiti.

Itse olin lehdenjakaja ja lasten isä varastomies . Ei johtajaksi kansakoulupohjalta noustu. Nyt 80 v.  Mutta emme käy turun uimahallissa

Vierailija
773/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole maksaneet omia eläkkeitään, vaan pienen murto-osan niistä. 

Ajatteletko sinä lapsrukka tosiaan että vakuutus toimii niin että sieltä saa sen takaisin mitä on maksanut?  Mietis nyt vähän.

Tosin voi olla että esim autovakuutuksesta saa vähemmän kuin mitä maksaa jos ei aja kolareitakaan.

Palovakuutuksesta usein saa enemmän kuin on vakuutusmaksuja maksanut.

Sairausvakuutus, niin, joku hyötyy siitä , joku on terve kuin se pukki.

Vierailija
774/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä vaivaa ihmistä  joka noin suunnattomasti vihaa juuri 75-80- vuotiaita. Jotenkin jumittaa hänellä aika pahasti.  Ehkä joku sanomien provottaja tehtävänä pitää keskustelua yllä.  

Vierailija
775/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkeläisalennus olisi voimassa klo 9-15 arkisin? Eikö se olisi win-win kaikille?

Meidän uimahallissa on juuri noin. Illalla menee normihinta. Myöskään seniorikortilla ei pääse ilta aikaan.

Seniorikortilla ( 85€ vuosi) Saad uida ja käydä kuntosalilla noina vajaakäyttöaikoina niin usein kuin haluat. Kunta todennäköisesti säästää kun eläkeläiset pysyvät kunnossa ja itsenäisesti toimeen tulevina mahdollisimman kauan.

Naapurikunnassa seniorikortin saa ilmaiseksi. 

Vierailija
776/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen,että iäkkäällä (nyt jo edesmenneellä) äidilläni oli hyvä eläke, jolla pystyi ostamaan elämänsä viimeisinä vuosina tarvittavat palvelut emmekä me lapset joutuneet työssäkäynnin ohella häntä jatkuvasti auttelemaan. en kyllä osannut ymmärtää kadehtia häntä vaikka hän jäikin jo 61v eläkkeelle, ja itse teen työtä n 66 vuotiaaksi. Hänellä oli  ollut kova elämä, ei todellakaan ollut helppoa hänellä elämässään, ei tuhlaillut eikä matkustellut  ja töitä teki paljon ja nurisematta.

Minulla on mieluisa työ ja koska terveyskin melko hyvä, jatkan eläkepäiviin asti ja sieltä se jonkinmoinen eläkekin sitten  joskus tulee. Lisäksi olen säästänyt yksityiseen eläkevakuutukseen  jo vähän yli kolmekymppsisestä asti, niin kelpaa sitten jäädä ansaitulle eläkkeelle . Jos sitä joku kadehtii, se on hänen ongelmansa, ei minun.

Vierailija
777/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on jakaa Suomen kansa pieniin vastakkaisiin ryhmiin. 

Siltä se näyttää. Suuret ikäluokat tekivät todella paskan tempun. 

Ja mikä se temppu nyt olikaan?

Vierailija
778/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, vai että vakuutus siltä varalta että sattuu kuulumaan johonkin ikäluokkaan. Ei taitaisi vapailla markkinoilla menestyä sellainen.

Vierailija
779/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, vai että vakuutus siltä varalta että sattuu kuulumaan johonkin ikäluokkaan. Ei taitaisi vapailla markkinoilla menestyä sellainen.

Suomessa eläke-ja sairausvakuutus koskee kaikkia Suomessa asuvia Suomen kansalaisia.

Eläkevakuutuksen piiriin tulivat kaikki yli 18 v työssäkäyvät silloin 60-luvun alussa, mikä vuosi olikaan.

Vierailija
780/797 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sen että saat moninkertaisesti eläkettä omiin maksuihisi nähden. Onhan tämä kerrottu monta kertaa. Boomerin pitää vain inttää mylkyttää aina."

Kuule, on myös niin, että ne suuret ikäluokat jäivät vaille kaikkea sitä, mitä te pidätte itsestäänselvyytenä. Ihan rahallisesti. Subjektiivinen päivähoito-oikeus, kouluruoka, ymym ja yleinen elintason nousu, johon te olette suoraan syntyneet. Kyllä se vaaka melko tasan kallistuu. 

Ainut on nyt tämän nykyisen hallituksen aikaansaama törkeä eriarvoistava ja työntekijöiden oikeuksia polkeva meno. Muistamme ensi vaaleissa, "se ei meille enää käy!"

Ei kallistu. Tuo on aina vaarallista spekulaatiota vain päättää diktaattorimaisesti, että koska katsomme että meillä oli tällaista, ollaan me oikeutettuja vetämään seuraavalta sukupolvelta välistä . Sitä paitsi mainitsemat asia

Olen syntynyt suurten ikäluokkien jälkeen. Ilmaista kouluruoka sain vain lauantaina jotain mehukeittoa. Muina päivinä kuljetettiin omia eväitä, kuka mitäkin. Keskikoulussa sai syödä kouluruokaa maksua vastaan. Linja-autokyyti maksettiin itse. Amiksen ja tekun kävin opintolainalla. Tukea en saanut kun vanhempien tulot oli muka liian suuret. Se vaikutti vaikka asuin eri paikkakunnalla eivätkä vanhemmat avustaneet. Eläke alkoi kertyä vasta 23 vuotta täytettyäni. Sitä ennen kertyneistä palkoista, olin muutaman vuoden töissä), ei kertynyt mitään, vaikka eläkemaksut perittiin. Tekun kävin 23 täytettyä ei. Että ei se aina niin suloista ollut. Lapsilisät ainoat tuet. Päiväkotimalsut Lapissa, mutta yhteiskunta maksoi osan kuten myös lasten peruskoulun. Ei ollut siis lukukausimaksuja kuten itselläni. Veroprosentti on ollut aina 40 - 50 välillä. Paitsi nyt eläkkeellä 29.

t. Boomeri kai minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi