Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan

Vierailija
31.01.2025 |

Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.

Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina. 

Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä. 

https://www.ts.fi/uutiset/6552610

Kommentit (797)

Vierailija
221/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on että kaiken ikäiset huolehtii kunnostaan. Mutta tuo vesijuoksu on kyllä saanut suhteettoman ison osan sekä tilallisesti että ajallisesti uimahalleissa. Uimahallien pitäisi kuitenkin olla nimenmaan uimahalleja. Kahluu- ja kävelyaltaat sitten erikseen. Uusiin uimahalleihin voisi tuollaisia kävelyaltaita tehdä, koska nuo vesi"juoksijat" kyllä porukalla häiritsevät tavoitteellisia kuntouimareita, kun vievät tilan ja kälättävät isoon ääneen mennessään. Ei mitään rauhaa.

Mutta vähän sama on käynyt kirjastoissa. Niissäkin on kaikenlaista ompelukonetta ja skeittilautaa nykyään. Kaikki pitää sotkea ja aina pitää levitä liian laajalle ettei raha riitä enää mihinkään.

Vierailija
222/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni uimahalli aukeaa klo 6, mene silloin. Ehdit hyvin töihin.

Ei auta, kokeiltu on. Olin jonossa ekana, mutta heti perässä tuli joukko eläkeläisiä, jotka lähinnä juttelivat pesutiloissa ja suihkujen alla. 

Jos noin oli, ett olivat vaan juttusilla suihkuissa, niin altaathan oli silloin tyhjinä. Uimahalliin mennään kai uimaan, eikä suihkuttelemaan, vai mitä?

Altaaseen ei saa mennä ennen kuin on käynyt suihkussa ja jos eläkeläiset rohmusivat kaikki suihkut niin eihän silloin altaaseen pääse.

Jos olit ekana jonossa, niin miten et ehtinyt sinne suihkuun ennen niitä eläkeläisiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on tiet sulia. Seniorit vois mennä sauvakävelemään. 

Vierailija
224/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden käynyt uimahallissa säännöllisesti ja nyt tänä talvena on tosiaan ollut vaikeuksia mahtua altaaseen, eikä sellaisia rauhallisia aikoja tunnu enää olevan.

Eihän se ihme ole että kärhämää syntyy, kun kapasiteetti ei riitä. Itse tykkään vesijumpata mutta kyllä se vaan ärsyttää kun ei mahdu tekemään liikkeitä kunnolla, tai jos koko ajan pitää väistää leikkiviä lapsia tai ihan selän takaa kulkevia vesijuoksijoita. Ihmisten vikahan se ei ole, vaan tilaa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Onhan se älytöntä että samalle radalle osoitetaan vesijuoksijat, jumppaajat ja lasten hyppypaikka. 

Tähän kun vielä lisätään supistetut aukioloajat, lähiuimahallien remonttisulut ja lumeton talvi niin ei ihme jos on tungosta. 

Vierailija
225/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitän niin paljon löylyä siellä saunassa että heikompikuntoiset joutuu lähtemään pois. 

Se olisikin kiva. Kun yleensä on ihan liian miedot löylyt tälle naiselle.

Vierailija
226/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelun pitäisi ylipäätään olla sellaista, että suosituimpina aikoina olisi niin kallista, että osa porukasta karsiutuisi pois. Itsehän en käy uimahalleissa ollenkaan, koska ne on liian täysiä aina. Voisin maksaa vaikka 50 euroa/kerta, jos saisin käydä tosi hiljaiseen aikaan, jolloin ei ole paljon ketään muita. Saisi istua rauhassa saunassa ja polskutella altaassa ilman että joku akkalauma selvittää asioitaan isoon ääneen tai joku jormavalas rynnii roiskien päälle.

Vierailija
227/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laki määrää, että vain työikäiset saa käyttää uimahalleja. Kyllä on taas niin paskapuhetta lähes kaikki kirjoitukset. Katkerat työikäiset ihmiset joilla tuntuu aikaa riittävän näpytellä tänne kaiken maailman sontaa. Ei niitä ainakaan työ tunnu rasittavan. Toki oli tuolla ketjussa muutama ihan järkitekstikin. 

En voi kun ihmetellä, mikä saa ihmiset noin raivon valtaan ikäihmisiä kohtaan. Minkäänlaista kunnioitusta eivät vissiin tunne edes omia vanhempiaan kohtaan. Todennäköisesti odottavat vaan, että kuolo korjais ja saisi perinnön. En ole vielä vanhus, mutta kyllä meillä on lapset kasvatettu kunnioittamaan kanssaihmisiään iästä riippumatta. Ylpeänä kuljetaan heidän kanssa, kun kaiken sortin kohteliaisuus on heille normaalia. Teinit käyvät tosi usein isovanhempien luona ja soittelevat tarviivatko apua, vaikka siivouksessa tai kauppareisussa, varsinkin nyt kun on näitä liukkaita kelejä piisannut ja vanhukset aristelee ulkona liikkumista. Tekevät mielellään kaikenlaista vaikka palkkana saattaa olla isoäidin leipomaa pullaa, jäätelöä tai vaikka räiskäleitä. Perheen sisällä avusta ei makseta.

Vierailija
228/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saa alennusta, siksi. Sama lounasravintoloissa. Saavat kaksi euroa alennusta ja täyttävät ravintolat, työtön maksaa täyden hinnan.

Eläkeläisalennukset voisi poistaa, moni nostaa parempaa eläkettä kuin työssäkäyvät saa palkkaa. 

Juuri näin. Nuo eläkeläisalennukset ovat perua niiltä ajoilta, kun eläkkeet olivat oikeasti pieniä ja työstä maksetulla palkalla oli ostovoimaa.

Mulla onkin oikeasti hurjan iso eläke, peräti 1200 €/kk netto. Niin että revi siitä saatanan surkoperse.

Olet juuri tyypillinen huonokäytöksinen ja rääväsuinen eläkeläinen. Ihan kuten tässä ketjussa on kerrottu.

Pahoittelen puutteitani 🖕🖕.

Tervetuloa joukkoon, sinä ihanan suvaitsevainen ihminen.

Vierailija
229/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saa alennusta, siksi. Sama lounasravintoloissa. Saavat kaksi euroa alennusta ja täyttävät ravintolat, työtön maksaa täyden hinnan.

Eläkeläisalennukset voisi poistaa, moni nostaa parempaa eläkettä kuin työssäkäyvät saa palkkaa. 

Juuri näin. Nuo eläkeläisalennukset ovat perua niiltä ajoilta, kun eläkkeet olivat oikeasti pieniä ja työstä maksetulla palkalla oli ostovoimaa.

Mulla onkin oikeasti hurjan iso eläke, peräti 1200 €/kk netto. Niin että revi siitä saatanan surkoperse.

Turha kitistä ja haukkua muita, sinä olet työurasi tehnyt aikana jolloin töitä riitti hyvin, olisi varmaan kannattanut opiskella jotain n

Tiiäks mitä, paskatyötkin piti ennen jonkun tehdä ja niitä oli tuolloin paljon. 

Vierailija
230/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten vihaan eläkeläisiä. Mun kunnassa ovat ainoa ryhmä, joka saa enää uida halvalla, edes pitkäaikaissairaat eivät saa enää samaa etua. Eilen olin terkkarissa ja sinne sauvakäveli sisään tympeän näköinen eläkeläisnainen. Kun hoitaja kysyi, millaista asiaa (päivystykseenkin pitää soittaa ensin), akka räjähti kiukuttelemaan ettei jaksa enää yhtään odottaa "tän yskän kanssa". Kertaakaan ei yskäissyt kun raivosi siinä, ja pystyi tosiaan sauvakävelemään paikalle pakkasessa eli eli...

Vierailija
231/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kitistä ja haukkua muita, sinä olet työurasi tehnyt aikana jolloin töitä riitti hyvin, olisi varmaan kannattanut opiskella jotain n

Heil Hitler!

Vierailija
232/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet ja nuoret kärsivät samaan aikaan kun tämä yksi itsekäs sukupolvi röyhkeästi vaatii kaiken ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Häpeällistä.

Olen lapsiperheellinen. Emme kärsi. Eläkeläisille suon ilomielin uimisen ja muun itsestään huolehtimisen. 

Minä olen lapsiperheellinen ja kärsin. Meidät ajettiin taannoin pois lämpimästä altaasta koska seniorit valloitti sen. Isoonkaan altaaseen ei saanut mennä koska radat oli varattu vesikävelijöille ja kuntouimareille. Lasten allas taas on pienemmille uimataidottomille ja liian matala uimiseen. 

Siis sinulle tuli paha mieli. Ei kärsimystä voi tuosta tulla.

Vierailija
233/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi eivät saisi uida, kun eläkkeellähän on aikaa?

Vierailija
234/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleja tarvittaisiin moniin kaupunkeihin enemmän. Kyseessä on vielä niitä harjoa liikuntapaikkoja, joiden käyttäjäkunta vauvasta vaariin ja sopii niin kuntoilijalle, harrastajalle kuin aktiiviurheilijalle tai jopa maailmantason uimarille. Veikkaan, että uimahallit hakkaavat muuta urheilurakennukset euro/käyttäjävertailussa kirkkaasti eli kunnilla olisi selvä kannustin rakentaa uimahalleja huomattavasti nykyistä enemmän.

Vierailija
235/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä on kaikki paikat täynnä, koska saavat alennuksia ja ovat aktiivisia. Noin aktiiviset kyllä kuuluisi vielä työelämään mielestäni.

Ja toisessa ketjussa kiljutaan kurkku suorana, jotta miksi eläkeläiset vie työikäisten työpaikat joten 🤣🤣🤣

Vierailija
236/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on tiet sulia. Seniorit vois mennä sauvakävelemään. 

Sinä voisit keskittyä työhösi, etkä lorvailla tällä palstalla. Ilmiannan sinut työnantajallesi, niin saat potkut ja pääset sinäkin sauvakävelemään.

Vierailija
237/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä eläkkeen korkeammalla verolla verrattuna työikäiseen? Eläkeläiset ovat maksaneet naurettavan pieniä eläkemaksuja aikanaan työelämässä, he ovat maksaneet asuntonsa ja omaisuutensa. Nythän eläkkeellä se kaikki raha mikä tulee menee vaan elämiseen ja harrastuksiin. Eläkeläiset saavat vielä kunnon alennuksia ja etuja.

Työssäkäyvien pitäisi elämisen lisäksi hankkia omaisuutta ja saada säästöjä sitä eläkettä varten. Eikö eläkeläiset ymmärrä tätä, kun haluavat saman rahan, mitä työssäkäyvät saavat.

Lisäksihän eniten varallisuutta löytyy nimenomaan eläkeikäisiltä. Mikäs siinä porskutella 20 vuotta eläkkeellä maksetussa talossa ja espanjan rannikoilla makoillen. Onko se eläkeläisten vika, että nykyiset työikäiset ja nuoret kärsivät tästä järjestelmästä? Ei ole. Voisi silti eläkeläisetkin ymmärtää, että tällä hetkellä jälkeen on jäämässä huonompi maailma, mihin he itse syntyivät.

Eläkemaksut nousevat mitä vanhemmaksi tulee - eli kyllä nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet ihan samalla tavalla eläkemaksuja, työnantajat tosin ovat maksaneet suurimman osan, kuten tällä hetkellä.

Kirjoitit, että työssäkäyvien pitäisi elämisen lisäksi hankkia omaisuutta ja saada säästöjä - eikö näin tehneet myös nykyiset eläkeläiset? Vai kuvitteletko, että ne vain annettiin heille.

Joo ja siksi eläkeläisillä on varallisuutta, kun ovat säästäneet työssä ollessaan, sinulla on ihan sama mahdollisuus.

Ja en ole itse vielä eläkeläinen - maksan 9,44 % työeläkemaksua ja työttömyysvakuutusmaksua, todennäköisesti suurempi prosentti kuin sinulla ja veroprosentti 35 %. Eläkkeelle sitten muutaman vuoden kuluttua...

Vierailija
238/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sitten vihaan eläkeläisiä. Mun kunnassa ovat ainoa ryhmä, joka saa enää uida halvalla, edes pitkäaikaissairaat eivät saa enää samaa etua. Eilen olin terkkarissa ja sinne sauvakäveli sisään tympeän näköinen eläkeläisnainen. Kun hoitaja kysyi, millaista asiaa (päivystykseenkin pitää soittaa ensin), akka räjähti kiukuttelemaan ettei jaksa enää yhtään odottaa "tän yskän kanssa". Kertaakaan ei yskäissyt kun raivosi siinä, ja pystyi tosiaan sauvakävelemään paikalle pakkasessa eli eli...

Rukoile Jeesusta niin pelastut 

Vierailija
239/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa AP nyt Nitro ja lue. Kotikaupunkini tarjoaa seniorirannekkeella ilmaisen uimahallin ja kuntosalin. Kerran kuukaudessa on mahdollisuus ilmaiseen iltapäiväelokuvaan. Paikallisliikenteessä on eläkeläisalennus ja lounasravintoloissa myös. Tosin, tein yli neljä vuosikymmentä raskasta ja vaativaa työtä, kasvatin muutaman uuden veronmaksajan, maksan 20% veroa eläkkeestä, asun vuokralla, ei kesämökkiä eikä ulkomaanmatkoja. Ja usko tai älä, olen onnellinen ja otan riemumielin vastaan kaiken mitä elämä tarjoaa. Joten niistä nenäsi ja luovu vihasta ja katkeruudesta. Kaikkea hyvää Sinulle.

Vierailija
240/797 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niiden SAUNAT !!! Änkeävät sinne, heittävät monta kauhallista, jopa saangollista löylyä KYSYMÄTTÄ LAINKAAN muiden mielipidettä !!!!! Tai sit kysytään NIIIIIIIIN kirotun hilijoo, ettei sitä kuule. Pitää kysyä KOVALLA ÄÄNELLÄ JOKA IKINEN kerta, kun sitä löytyy viskoo !!!! Sit ei heitellä kiukaaseen oman mielen mukaan ikinä. Vaik kansa oliski ylälauteella, ni ei se tarkota sit, et löytyy viskotaan useampi kauhalline !!!!!! 1-2 kauhallista 5: n minsan VÄLEIN RIITTÖÖÖÖÖÖÖÖ !!!!!!!!!! Ottakee huomioon meidät HERKKÄIHOISET !!!! O meilläkin oikeus olla saunas ilman, et iho käristyy !!!!!!! (Tyhmille tiedoksi: iho ei saa palaa !!!) Viime vuonna mun toisen käden sormi paloi, ku yks akka taas kerran otti ohjat omiin käsiinsä. Heiltä pitäisi kieltää uiminen päivisin, ne vain aamuisin uimaan !!!! Ja ei lapsetkaan osaa käyttäytyy siellä. Lyödään, päälle satutaan altaassa TÄYSIN TAHALLAAN !!!!! Ja heil o mukamas parikin NS valvojaa.....eivät vahdi lapsia, vaan muita altaas olevii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän