Tämäkin vielä: eläkeläiset täyttävät uimahallit, muut ryhmät eivät enää mahdu sekaan
Arkiaamu Turun Impivaaran uimahallilla, mutta parkkialue on täynnä jo kello 9 jälkeen. Sisäänkäyntiporteilla väkeä lappaa molempiin suuntiin. 50 metrin altaan vesijuoksurata on täynnä polskijoita, ja naisten suihkutilojen käytävällä on tunkua täyteenvarattuun vesijumppaan tulijoista.
Tämä on nykyisin normaalitilanne lähes kaikkina uimahallin aukioloaikoina.
Kielteistä palautetta ruuhkiin liittyen tulee nykyään lähes joka päivä.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallien tulisi ensisijaisesti panostaa lapsiin ja heille suunnattuihin uimakouluihin sekä työikäisiin. Heissä on tulevaisuus ja he tätä maata pyörittävät. On kaikkien etu, että he voivat hyvin.
On sulla otsaa. Rivien välistä voidaan suoraan lukea, että ikääntynyt väestö joutaa heittää piikkilankojen taa ja jättä sinne, jotta luonto pääsee karsimaan rasitteet pois ja lapset ja työikäiset saavat paremman tulevaisuuden. Kyllä olet järkyttävä ihminen juttuinesi. Oksettaa.
Tuo viesti on totta. Pidit siitä tai et.
Pahoin pelkään ettei suomalaisten vanhusten heitto piikkilankojen taa pelasta millään tavoin työikäisiä tai lapsia vaikeuksilta. Maksaa ne vielä vähän
Ei siinä sellaista kirjoitettu. Ainoastaan uhriutuva eläkeläinen puhui piikkilangoista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet ja nuoret kärsivät samaan aikaan kun tämä yksi itsekäs sukupolvi röyhkeästi vaatii kaiken ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Häpeällistä.
Olen lapsiperheellinen. Emme kärsi. Eläkeläisille suon ilomielin uimisen ja muun itsestään huolehtimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töhin. Silloin et kärky arkiaamuna yhdeksältä uimaan eläkeläisten kanssa vaan menet illalla töiden jälkeen kun on hiljaisempaa.
Meillä on halli täynnä jo seitsemältä. Siis eläkeläisiä.
Kun näitä kuuntelee, niin huomaa, että ovat menossa uimahallilta hoitamaan lapsenlapsia klo 8, koska sairasta lasta ei saa viedä hoitoon ja isovanhemman ainoa hetki harrastaa on aamulla klo 7.
Jännä miten sama jatkuu vuodesta toiseen. Melko sairas lapsi siis. Ja noita tietty joka eläkeläisellä. Tai jotain.
Ja ihan kuin tuo minä minä sukupolvi muka lapsenlapsiaan hoitaisi. :D
Juuri tulin uimahallilta. Mulla ei ole lapsenlapsia, mutta pukuhuoneessa oli useampikin mummo lapsenlapsensa kanssa. Joten ainakin joku hoitaa, ja käy jopa uimassa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
kun on asiakkaita, niin ryhdytään valittamaan, että ei ole kivaa, kun täällä on muitakin, vaikka mainoksen kuvassa allas on tyhjä.
"13 vuotta sitten peruskorjattu uimahalli on ylikäytöllä.
Impivaaraan tavoiteltiin silloin noin puolta miljoonaa käyntiä vuosittain. Hallin henkilöstö ja tekniikka, kuten ilmastointi ja vedenkäsittely, on mitoitettu sen mukaan."
Käyntejä oli viime vuonna lähes 700 000.
Impivaarassa ei mahdu edes saunaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suomen nuoret tahtoo eläkeläisten tekevän? Eivät saa näkyä kuuluua, kuluttaa, haista.
Täyttää terveyskeskuksia, viedä teidän eläkkeitä (vaikka ovat omansa maksaneet).
Ollaanko jo harkitsemassa "keskitysleirejä" joihin vanhukset viedään kasvattamaan riisä tms , kun kupsahtavat pellolle , eutanasia hoitaa?
Siinäpä se, kun eivät ole omia eläkkeitään maksaneet. Me niitä nyt maksamme, eikä itselle tule riittämään aikanaan mitään.
Työeläkkeet maksaa Työeläkevakuutusyhtiö, jotka ovat sijoittaneet palkoista otetut työeläkemaksut. Kansaneläke on se mikä menee verorahoista, siinä kun nykypummien sosiaalituetkin.
Johtunee paljolti siitä, että Turussa ei ole ollut hiihtokelejä koko talvena. Nyt ne, jotka normaalisti olisivat hiihtämässä, ovat uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne saa alennusta, siksi. Sama lounasravintoloissa. Saavat kaksi euroa alennusta ja täyttävät ravintolat, työtön maksaa täyden hinnan.
Eläkeläisalennukset voisi poistaa, moni nostaa parempaa eläkettä kuin työssäkäyvät saa palkkaa.Juuri näin. Nuo eläkeläisalennukset ovat perua niiltä ajoilta, kun eläkkeet olivat oikeasti pieniä ja työstä maksetulla palkalla oli ostovoimaa.
Mulla onkin oikeasti hurjan iso eläke, peräti 1200 €/kk netto. Niin että revi siitä saatanan surkoperse.
Turha kitistä ja haukkua muita, sinä olet työurasi tehnyt aikana jolloin töitä riitti hyvin, olisi varmaan kannattanut opiskella jotain niin saisit parempaa eläkettä.
Meidän kaupungissa ainakin senioripassilla uimahalliin ja sen yhteydessä olevalle kuntosalille päsee sisään arkisin vain 4 päivänä viikossa aamulla klo kuudesta klo 14.00 asti ja yhtenä päivänä viikossa vain klo 12.00-14.00. Eläkeläisten vesijumpat ja muut ryhmäliikunnatkin on ajoitettu edellä mainittujen aikojen sisälle. Senioripassin käyttöaikaa on varmaan rajoitettu edellä mainittuihin aikoihin siksi, että muina aikoina jolloin mm. työssä käyviä käy enemmän uimahallissa siellä ei kävisi ainakaan isossa määrin eläkeläisiä ja eläkeläisten ryhmäliikunnat pyritään varmaan järjestämään myös liikuntatoimen henkilökunnan työaikojen mukaan. Itse olen eläkkeellä ja minulla on senioripassi ja käyn uimahallin kuntosalilla pari kertaa viikossa ja joskus siellä on samaan aikaan työikäisiäkin ja jopa ihan nuoriakin js sulassa sovussa me siellä kuntoilemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet ja nuoret kärsivät samaan aikaan kun tämä yksi itsekäs sukupolvi röyhkeästi vaatii kaiken ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Häpeällistä.
Olen lapsiperheellinen. Emme kärsi. Eläkeläisille suon ilomielin uimisen ja muun itsestään huolehtimisen.
Minä olen lapsiperheellinen ja kärsin. Meidät ajettiin taannoin pois lämpimästä altaasta koska seniorit valloitti sen. Isoonkaan altaaseen ei saanut mennä koska radat oli varattu vesikävelijöille ja kuntouimareille. Lasten allas taas on pienemmille uimataidottomille ja liian matala uimiseen.
Eläkeläisiä on kaikki paikat täynnä, koska saavat alennuksia ja ovat aktiivisia. Noin aktiiviset kyllä kuuluisi vielä työelämään mielestäni.
Kuulostaa omaan korvaani aika positiiviselta ongelmalta, jos vaihtoehto on se, että vanhukset rapistuu sohvalle.
Muutenkin näin eläkeläisistä puheenollen, niin auttakaas mua ymmärtämään, että millä muotoa se on niiden eläkeläisten syytä, että minkälaista eläkemaksua ovat maksaneet? Ei ne esim 70-luvulla kysyneet jonkun duunarin mielipidettä yhtään sen suorempaan kuin tänäkään päivänä.
Ja melkein seuraavassa viestissä haukutaan, kun eläkeläiset eivät pidä itsestään huolta. Elä teidän kanssa miten tahansa, aina joku haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suomen nuoret tahtoo eläkeläisten tekevän? Eivät saa näkyä kuuluua, kuluttaa, haista.
Täyttää terveyskeskuksia, viedä teidän eläkkeitä (vaikka ovat omansa maksaneet).
Ollaanko jo harkitsemassa "keskitysleirejä" joihin vanhukset viedään kasvattamaan riisä tms , kun kupsahtavat pellolle , eutanasia hoitaa?
Siinäpä se, kun eivät ole omia eläkkeitään maksaneet. Me niitä nyt maksamme, eikä itselle tule riittämään aikanaan mitään.
Työeläkkeet maksaa Työeläkevakuutusyhtiö, jotka ovat sijoittaneet palkoista otetut työeläkemaksut. Kansaneläke on se mikä menee verorahoista, siinä kun nykypummien sosiaalituetkin.
"Eläkkeiden maksuun tarvittavat varat kerätään pääasiassa kunkin vuoden työeläkemaksuilla. Niitä maksavat työnantajat ja työntekijät sekä yrittäjät. Näin työssäkäyvä sukupolvi aina vuorollaan rahoittaa eläkkeellä olevien eläkkeet."
"Vuonna 2023 maksettiin työeläkkeinä 34,1 miljardia euroa. Eläkemaksuina kerättiin kaikkiaan 27 miljardia euroa."
https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/elakkeet-rahoitetaan-maksuilla…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä tampioita täällä. Ei riitä mitkään muinoin maksetut työeläkemaksut työeläkkeisiin todellakaan. NiistäKIN iso osa tulee nykyisiltä työikäisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös koululaiset ja opiskelijat ole n. 8:00-16:00 koulussa ja työssäkäyvät ihmiset töissä?
Mitä kitisette? Silloin olisi aihetta kiukutteluun, jos kaikki eläkeläiset yhtäkkiä ryntäsivät klo 16 jälkeen uimaan.
Hohhoijaa, kyllä on typerä aloitus.
Koululaiset käyvät liikuntatunneilla uimassa. Aina siellä on yleensä joku ryhmä, kun uinti on oikeastaan ainoa liikuntamuoto, mikä on mainittu pakollisena opetussuunnitelmassa. Tosin oli hieman ongelmallista, kun liikuntatunnit sattuivat olemaan juuri tuon Impivaaran perjantaisen aamuhuollon aikana. Joutuivat sitten Samppalinnan maauimalaan uimaan sen avauduttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapsiperheellinen ja kärsin. Meidät ajettiin taannoin pois lämpimästä altaasta koska seniorit valloitti sen. Isoonkaan altaaseen ei saanut mennä koska radat oli varattu vesikävelijöille ja kuntouimareille. Lasten allas taas on pienemmille uimataidottomille ja liian matala uimiseen.
Pitäisi olla lapsiperheille omat vuorot, tai ehkä mieluummin eläkeläisvuorot erikseen. Muulloin ei saisi alennusta kuin tiettyyn aikaan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Tuota voit pohtia eläkeikää odotellessa!
Luuletko tosiaan että pääsen 30 vuoden kuluttua samalle eläkkeelle mihin sinä?
Älä sure. Tukehdut omaan katkeruuteesi ja myrkyllisyyteesi jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää. Me jotka olemme eläkkeemme maksaneet, polskitaan altaassa silloin, kun se meille sopii. Morjens!
Mä heitän niin paljon löylyä siellä saunassa että heikompikuntoiset joutuu lähtemään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan verot maksava työntekijä maksaa korkeamman hinnan, maksaa siis uimahallista ja sen palveluista tavallaan kahdesti. Ensin korkeampina veroina, sitten korkeampina pääsymaksuina ja korkeampina tuotehintoina.
Tuota voit pohtia eläkeikää odotellessa!
Luuletko tosiaan että pääsen 30 vuoden kuluttua samalle eläkkeelle mihin sinä?
Älä sure. Tukehdut omaan katkeruuteesi ja myrkyllisyyteesi jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää. Me jotka olemme eläkkeemme maksaneet, polskitaan altaassa silloin, kun se meille sopii. Morjens!
Jos olisittekin maksaneet mutta ette ole.
Olet juuri tyypillinen huonokäytöksinen ja rääväsuinen eläkeläinen. Ihan kuten tässä ketjussa on kerrottu.