Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko järkeä ottaa vastuullisempia tehtäviä?

Vierailija
30.01.2025 |

Sellaisessa tilanteessa olen, että pitäis päättää, tarttuako tarjolla oleviin vastuullisempiin työtehtäviin omassa työyhteisössä. Enemmän valtaa hyvässä ja pahassa, näkyy palkassa, kovemmat paineet, päätöksillä seurauksia. 

Millaisen ratkaisun teit vastaavassa tilanteessa? Kadutko? Muuttiko elämää jotenkin - vaikuttiko esimerkiksi sosiaalisiin suhteisiin työyhteisössä, lisäsikö stressiä, palkitsiko sitten kuitenkin? Kertokaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää harmittamaan, jos et kokeile. 

Vierailija
2/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ihan vaan kokeilla, koska paluuta vanhaan ei sitte päätöksen jälkeen rnää ole. Sitte on mentävä sillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, paitsi jos on joku sote-alue tai vastaavassa kuolonkierre tilanteessa oleva puulaaki jossa haetaankin syntipukkia. 

Vierailija
4/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä itse haluat työltä ja sopiiko työ sinulle. Itse en mistään hinnasta voisi mennä hommaan jossa täytyisi esim. esiintyä.

Vierailija
5/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Palkkaa ei tule lisää nimeksikään mutta lisää stressiä ja työtä tulee.

Vierailija
6/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisempien tehtävien ottaminen on kannattanut ainakin itselläni. 30V DI:na tienasin sen 4000 E/kk, nyt 45 vuotiaana lähes 9000 E/kk.

Vierailija
7/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo stressiä ja työtä on muutenkin tarpeeksi elämässä joten se just arveluttaa. Sitä ei rahalla korvata. Toisaalta koen että jotenki nautin myös vastuusta, että saan siitä iteki jotain kun koen että teen sellaista mihin musta parhaimmillaan on.

ap

Vierailija
8/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kesäduunari, harkkari, vakituinen ammattityöntekijä, kesäyöntekijä, kesäpomo, vakituinen esimies, yksikönpäällikkö ja nykyisin konsultti. Epäilen, ettän vanha vitsi: " Ne tekevät, jotka osaavat. Ne jotka eivät, alkavat konsultiksi.", pitää paikkansa.

Itse asiaan. Aina täytyyy pitää puolensa. Vanhalla työsomimuksella ja palkalla ei kannata eneempää vastuuta ottaa. Ei, vaikka titteli muuttuisi. 

Ellei sitten ole koko ajan haku päällä uuteen paikkaan. Silloinkin on ongelma käyttää tuuraustitteliä, koska se ei välttämättä näy työtodistuksessa. Siitäkin on kokemusta.

Onnea työnhakuun!

Vierailija
9/9 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse downshiftasin vähemmän tressaaviin hommiin ja luovuin esimiesasemista. Olen paljon onnellisempi nyt, toki palkka putosi tonnilla, mutta ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä