Voiko avioliiton harkinta-aika vielä korjata suhteen?
Olen laittamassa avioerohakemuksen 1.vaiheen. Mielestäni se on oikein lapsiamme kohtaan, selkiyttää tilannetta. Toivoisin kuitenkin, että mieheni ja minä voisimme vielä löytää toisemme tuona puolen vuoden tai vuoden mittaisena harkinta-aikana. Elättelenkö turhia toiveita? Mitä voisin itse tehdä, jotta toista hakemusta ei koskaan tarvitsisi lähettää? Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta.
Lapsille olen kertonut, miten avioeroprosessi menee: 1.hakemus, harkinta-aika puolesta vuodesta vuoteen, sitten toinen hakemus, jos vielä haluaa eron.
Kommentit (3)
Ei kai kukaan hakemusta turhaan laita vireille. Eiköhän se päätös ole siina vaiheessa jo tehty. Jos toinen laittaa yksin asian vireille, on se toiselle varma merkki siitä, ettei kannata enää edes yrittää.
Haluaisin myös tästä keskustelua ja kokemuksia. Meillä harkinta-aika aika menossa ja samalla pariterapiaa. En ole itse toiveikas, koska minulla mennyt luottamus mieheen ihan totaalisesti monella tapaa. Ilman lapsia haluaisi edes asua yhdessä harkinta-aikana.
En jaksa uskoa toisen ihmisen luonteen muutokseen vuosien kieroilujen jälkeen. Hän kyllä haluaisi jatkaa eikä erota.