Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivoskysely

Vierailija
30.01.2025 |

Nyt on 30.1. montako Runebergin torttua ja/tai laskiaispullaa olet syönyt tähän mennessä ja aiotko syödä vielä lähempänä kyseisiä merkkipaaluja ?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla, aion syödä yhden Runebergin leivoksen

Vierailija
2/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt yhtään enkä aio. En ole koskaan tykännyt runeberginleivoksista, kuivikkaita ja mauttomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman olen ostanut, valitettavasti ovat muuttuneet aiempia mauttomimmiksi, eikä maku  parane hintaa nostamalla. Kannattaa tehdä itse.

Laskiaispullien kermavaahtokin on muuttunut kovin rasvaiseksi. Kannattaa tehdä itse.

Vierailija
4/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon tarkoittavan sitä lintua. Mutta en ole syönyt vielä kumpaakaan, mutta ehkä yksi tai kaksi molempia menee.

Vierailija
5/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain jos löydän jostain edullisesti, ehkä laputettuna löytyy. Täyttä hintaa en maksa kun ei ole varaa.

Vierailija
6/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskaispullia en yhtään, runebergin torttuja ehkä 7, ensimmäiset ostettiin kyllä jo ennen uutta vuotta, kun niitä oli jo joulunakin kaupan.

Vierailija
7/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 ja 1.

Vierailija
8/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 torttua ja 1 pulla. Yleensä syön yhden tortun kyseisen päivän nurkilla ja laskiaispullan laskiaisena.

Vierailija
9/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä yhtään, mutta kyllä tulee leivottua joka vuosi Runebergin torttuja. Saa parhaita kun tekee itse!

Vierailija
10/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken ensimmäisen Runebergintortun. Tosi hyvää mutta ei kai enempää syö kun ovat aika kaloripitoisia. Sen sijaan teen laskiaispullia😁

Vierailija
11/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP syönyt yhdet laskiaispullat, mantelitäytteellä tietysti ja kahdet Runebergit. Jotkut sanoivat Ruunareita kuivakoiksi, riippuu täysin leipomosta, olen myös saanut molempia ja nuo rommimausteiset on kostean hyviä ja sekin on kiinni leipomosta, eli sekä kuivia että hyvin kostutettuja löytyy. Nami nami !

Vierailija
12/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, mutta haluaisin kokeilla tehdä itse laskiaispullia. En ole mikään hyvä leipuri, mutta ajattelin kuitenkin yrittää. 

Vierailija
13/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsemasi eivät ole leivoksia. vaan leivonnaisia. joo,on aloitettu jo. laskiaispullaa menee enemmän.

Vierailija
14/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 Runebergin torttua olen syönyt. Laskiaispullia pitää myös maistella myöhemmin.

Vierailija
15/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä yhtään. Laskiaispullat teen aina itse ja tänä vuonna pitänee kokeilla tehdä Runebergin torttujakin, sen verran on kaupan torttujen maku huonontunut.

Jos asuisin Porvoossa, kävisin kahviloissa herkuttelemassa, siellä sai ainakin ennen hyviä.

Vierailija
16/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Ostan ilta-alesta jos vastaan tulee. Muuten pärjään ilman. Laskiaispulla on kyllä hyvää.

Vierailija
17/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Laskiaispullan syön laskiaisena, se on maaliskuussa. 

Vierailija
18/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä yhtään, ja runskeja en syö yleensä ikinä. Kävin kyllä Runeberg-lattella. Laskiaispullia varmaan tulee pari syötyä jossain myöhemmässä vaiheessa. 

Vierailija
19/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mainitsemasi eivät ole leivoksia. vaan leivonnaisia. joo,on aloitettu jo. laskiaispullaa menee enemmän.

Olet väärässä, niiiin väärässä: Runebergintortut ovat pyöreitä korkeahkoja leivoksia, jotka saavat makunsa mantelista ja arrakkipunssista tai rommista. Tortut koristellaan yleensä vadelmahillolla, jonka ympärille pursotetaan rengas sokerikuorrutuksesta.

Vierailija
20/33 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elonen Runis, harvinaisen mehevä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi