Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineet lääkärissä 125/170

Vierailija
30.01.2025 |

Ei mitään aavistitusta tai oireita ole ollut :( pelottaa mitä tästä seuraa. Välillä kun mittaan iltaisin on paineet normaalit 82/124 ja yhtäkkiä taas korkeat. Onko muilla todettu tällaista jo 40-vuotiaana 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine merkitään aina systolinen/diastolinen = yläpaine/alapaine.

Vierailija
22/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko sen korkean paineen mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein huimaa ja heitättää, monilla korvissa suhisee. Samat oireet matalassa verenpaineessakin.

- eri

Vierailija
24/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei voi olla tuollaiset paineet.

Voi olla hyvinkin, pojalla oli jo 12 vuotiaana enemmän, löytyi sydämestä häikkää.

Vierailija
25/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei voi olla tuollaiset paineet.

Voi olla hyvinkin, pojalla oli jo 12 vuotiaana enemmän, löytyi sydämestä häikkää.

Jos käännät ne numerot oikein päin niin silloin voi ehkä ollakin totta. Noin päin ei voi olla.

Vierailija
26/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä käsittää  mittaustuluksen väärin tai käsitä sitä ollenkaan. Kun vaihdat lukemat päittäin, saat hommaan vähän järkeä ja huomaat ettei henki lähde. Ällin määrä on kuitenkin mikä on, siihen ei valitettavasti saa mistään lisäbuustia.

Vierailija
27/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR 125/70 on ihan viiterajoissa

Vierailija
28/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvat soi, päässä suhisee ja aivot halkee.

Vierailija
29/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa kyllä huono lääkäri jos ei tunnistanut valkotakkiverenpainetta ja kummasteli lukemaa. Mulla on aina noin, vaikka en mitenkään jännitä lääkärissä käyntiä. Kotona lukemat on ihan normaalit.

Vierailija
30/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen ainakin sitten tuntee, kun infarktin saa.

Matala paine huippaa päästä.

Vierailija
31/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole tuntemuksia korkeasta verenpaineesta. Itselläni on välillä korkea paineet ilman merkkejä, se mistä tiedän on se että koska kuulun riskiryhmään sydän- ja verisuonitaudeissa sukurasitteen vuoksi niin mittailen sitä välillä kotona ilman mitään häiriöitä. Vaikka olen laiha ja liikun paljon ja syön terveellisesti niin olen jo verenpainelääkityksessä. Olen alle viiskymppinen eli ongelma ei todellakaan näy ulospäin.

Paras ratkaisu on ostaa oma mittari ja tarkistella tilannetta aina välillä kotona omassa rauhassa sillä korkea verenpaine  voi olla oireeton vaikka tekee tuhojaan.

Vierailija
32/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi meni siis väärinpäin, mutta tosiaan yläpaine 170 ja ala 125. Lääkärikin sanoi, että harvoin tällaisia näkee.

En ole jännittäjä tyyppiä eli en jännittänyt vastaanotolla .

ap

Ei noi lukemat mitään harvinaisia pitäisi lääkärille olla. Moni, jolla esim. tulehdusarvot korkealla kärsii hetkellisesti korkeista verenpaineista. Myös jotkut lääkkeet nostaa verenpainetta ja sokeriarvoja, esim. kortisoni. 

Vierailija
33/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lääkityksiä tai tulehduksia. Olin vanhan vamman vuoksi kontrollikäynnillä neurologilla. 

Ap

Vierailija
34/34 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo yhdysvaltalainen tapa kirjoittaa ensin alapaine ja sitten yläpaine? Vähän niin kuin päivämäärissä eri järjestys.