Meneekö remontit AINA yli suunnitellun budjetin?
Kuinka isoja ylityksiä teillä on ollut ja millainen remontti oli kyseessä?
Kommentit (9)
Riippuu tekeekö remonttia itse vai antaako jollekulle vapaat kädet. Itse tehden kustannuksia pystyy valvomaan paremmin ja hyvin suunniteltu ja budjetoitu remontti pysyy paremmin kasassa. Jos vetää vain jonkun huntturiarvion ja palkkaa jonkun tekemään budjetti voi paukkua pahastikin yli.
Ei tullu yllätyksiä. Remontoitiin kaksi vessaa,keittiö,kodinhoitohuone,suihku,sauna, maalattiin ja tapetoitiin.
Varattiin keittiöremonttiin 38.000 ja 32.400 meni, joten ei ne aina ylity.
Kaverilla maksoi 35% enemmän mitä piti. Sen takia minä teen kaiken itse niin säästää rahaa. Firma kusetti kaveria muka että materiaaleja ei ollut saatavilla ja remontti viivästyi.
Aikataulu ja budjetti pitää kertoa aina kolmella. Näin ei tule yllätyksiä
No tee tarkat laskelmat ammattilaisten kans,useamman , ja sitte pistä nolla perään, ei mene yli sitte ainakaan.
Ei tietenkään. Huonon suunnittelun myötä vain.
Ei. Me tehtiin peruskorjaus mökkiin, lainaa otettiin 30 000 € ja pankissa olivat sitä mieltä ettei tule alkuunkaan riittämään. Heidän mielestään 50 000 euroakin olisi ollut alakanttiin.
No, remontti maksoi kuittien mukaan 31 000€, tosin siihen sisältyi tonnin maksanut peräkärry joka ei ole varsinainen remonttikulu. Toki itsekin yllätyttiin, että noin tarkkaan budjetti piti 😄