Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisen perusterveydenhuollon taso on kuraa

Vierailija
29.01.2025 |

Kävin julkisessa terveydenhuollossa hoitotoimenpiteessä pitkästä aikaa siitä syystä ,että työterveys ei kata (huono sopimus) todettujen sairauksien/vaivojen hoitoa.

Sain ajan kohtuullisesti viikon päähän. Kerrottiin että aika on 20 min. Vastaanottavat lääkäri ei todellakaan ollut juttutuulella, ei esim kysynyt miten voin tämän vaivan kanssa tms. Huoneessa oli sairaanhoitaja joka puhui kovaäänisesti puhelimeen jotakin toista asiaa.

Olin huoneessa 6 minuuttia. Lääkäriä ei todellakaan kiinnostanut asiani, vaan huokaili ja katsoi minuun kyllästyneenä. Tuikkasi kyllä kortisonipiikin jonka takia olin tullut (joka sekään ei ehkä onnistunut oikeaan kohtaan, koska kipu ei ole poistunut muutaman päivän jälkeen kuten yleensä).

Jäi olo, että olen osa karjalaumaa. Eniten harmittaa maksaa veroja palkasta, jolla ylläpidetään tämän tasoista toimintaa. Olisipa mahdollista valita se, että maksaa perusterveydenhuollon omasta pussista, eikä tällöin tarvitsisi maksaa veroja tästä. 

Jos tässä mallissa ei voisi erotella perusterveydenhuoltoa ja erikoissairaanhoitoa, niin haasteen tuottaisi erikoissairaanhoito, jos sairastuisi esim syöpään yms. Tämän voisi ratkaista vakuutuksella. 

Mitä mieltä muut olette? Kiinnostaisi myös tietää mitä mieltä hyvinvointialueilla työskentelet (siis tätä ala-arvoista palvelua tuottavat) henkilöt ovat asiasta? Onko niin, että asiakkaalle ei edes tarvitse esittää olevansa kiinnostunut tästä ja tämän asiasta? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla