Kuinka usein teillä lapset saa herkkuja?
Tarkoitan esim. sipsejä, limua, pillimehua, karkkia, popcornia, pannaria, lettuja, pullaa jne.
Kommentit (6)
Hmmm..taitaa olla joku pinttynyt tapa. Olen monesti pannut merkille sen, että jos lapsilta kielletään herkkujen syönti niin lapset sitten ahmii ihan hullunlailla kylässä kaikkea. Kohtuus siis kaikessa!
eipä tuo paljon niitä syö kerralla, esim. yhden keksin tai pari namua. Lapsi nyt 3,5 vuotta. Lauantaisin joskus ostetaan pari namua ja katselee sitä namipussiaan kaupasta kotiin asti ihan tohkeissaan. Nyt ei olla ostettu namia pitkään aikaan. Meillä on kuitenkin aina kaapissa keksejä, pakkasessa pullaa ja jäätelöä. Niitä voidaan jälkkärinä ottaa jos mieli tekee. Pillimehuja saa silloin tällöin, ostan vain tuoremehupillimehuja en niitä pelkkiä sokerimehuja. Poika ei tykkää limpsasta, mutta vischyä juo joskus. Paljoltihan nuo oppivat siitä mitä vanhemmat syö. Minä en juo limua enkä syö namia. Enkä tykkää itse pikaruoasta, silti poika on saanut pari kertaa syödä hesessä ranskalaisia, jogurttia ja omenamehua. Pari kertaa vuodessa haemme pitsaa. Popcornia ei ole edes maistanut, mutta joskus hinkuu sipsejä. Välipalaherkkuina meillä on usein kippoon paloiteltu omena/mandariinia/viinirypäleitä/porkkanaa/kurkkua/kesällä marjoja, niistä kaikki lapset luontaisesti tykkäävät.
Joo, tein tän avauksen kun mietin omaa tilannettamme. Meillä seisoon mm. kuukauden vanha Muumilimu jääkaapissa ja täysi suklaalevy kaapissa. Ostin tänään kaupasta jätskiä ja mikropopcornia ja kerroin sen myös lapsille, mutta toistaiseksi kukaan ei ole himoinnut niitä.
Oikeastaan olen hämmästynyt tilanteesta, meillä oli jossain vaiheessa tavallaan herkkupäivä, mutta se on hiipunut. Meillä vaan tilanteeksi on näköjään vakiintunut käytäntö " harvemmin" .
Ja siis en tarkoita että meillä elettäisiin jotenkin ultraterveellisesti, ei todellakaan...Jos ostan sipispussin, niin sen kyllä kanssa syön.
Pillimehu on meidän pahe, sitä kuluu viikonloppuisin varmaan 4 purkkia per tenava. Kun vanhemmat saa saunakaljan niin kai sitten lapsetkin pilkkarin :)
Sipsejä meillä ei oikeastaan syödä juuri koskaan, limukin on pannassa. Popcornista en itse pidä ja mies taas ei ole tehnyt aikoihin. Pullaa ym. tarjolla vain jos on harvinaisempia vieraita.
Karkkia lapsi saa ehkä kerran kuukaudessa, lettuja tehdään suunnilleen joka toinen viikko.
Ikää lapsella siis 2v 11kk.
keksin, jätskiä, pillimehua tms..
Karkkia harvemmin.
Sipsejä, popcornia, limua tai karkkia ei tosin osteta oikeastaan koskaan.
Vierailija: