ADHD-korvauksissa 400 % kasvu
Tarttuuko tuo pisaratartuntana vai miten se nyt yhtäkkiä noin?..
Kommentit (25)
Palsta-Manna kirjoitti:
Korona-rokotteet yhdistettynä Salattujen Elämien levittämään homonisaatioon.
Juu mä en ottanut koronarokotteita ja mulla on adhd ja siihen lääkitys.
Lapseni ovat saaneet normaalit lapsuusiän rokotteet. En ehkä kuitenkaan ottaisi influenssarokotteita täysin turhaan ja olen muutenkin uusien nopeasti luotujen rokotteiden suhteen varovaisesti skeptinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne semmoset korvaukset on? En ole saanu penniäkään.
Oletko hakenut vakuutuksestasi?
On yksityinen Op vakuutus. Kasvu on tietenkin odotettu. Ja silloin kun otetaan kallis sairasvakuutus, halutaan sille vastiketta ja tehdään kaikki titkimukset yms. johon on tarvetta. Ihan sama muissakin sairauksissa, kuten sydän- tai verisuonisairaudet
Suomessa ei sananvarsinaisessa merkityksessä ole yksityistetv.hoitoa, vaan osan siitä maksaa Kela.
Ja jotenkin tuntuu, ettei ap. edes ymmärrä, mistä kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
ADHD puhkesi monelle aikuiselle korona-aikana. Voidaan jopa puhua epidemiasta. Diagnoosista haetaan selitystä monenlaisiin ongelmiin ja vaikeuksiin.
Eikö ole jännä, kaikki on mennyt siihen asti hyvin ilman mitään oireita ja sitten yhtäkkiä keksitään että hitto mulla on ADHD. Näin kävi kun yks tuttu kuuli, että minulla on ADHD alkoi sen jälkeen selittämään että hänelläkin on, mietin vain että hyvin tuo koulussa jaksoi nuorena, minä olin omissa maailmoissa koko peruskoulun, fyysisesti kyllä paikalla
Vierailija kirjoitti:
Palsta-Manna kirjoitti:
Korona-rokotteet yhdistettynä Salattujen Elämien levittämään homonisaatioon.
Juu mä en ottanut koronarokotteita ja mulla on adhd ja siihen lääkitys.
Lapseni ovat saaneet normaalit lapsuusiän rokotteet. En ehkä kuitenkaan ottaisi influenssarokotteita täysin turhaan ja olen muutenkin uusien nopeasti luotujen rokotteiden suhteen varovaisesti skeptinen.
Ja tämä on nimenomaan luonteenomaista nykyihmiselle että itse olemme oman elämämme asiantuntijoita.
Kyllä minäkin tiesin etten hyötyisi koronarokotteesta sillä olin jo sairastanut taudin ja äärimmäisen loukkaavaa oli kun kuviteltiin että rokottamaton tartuttaa muita. Minä vain myhäilin itsekseni että antaa ajan kulua ja tajuatte ettei se mennytkään niin.
4. Tieteelliset epäselvyydet ja tulkinnat:
Tieteellinen tutkimus ja sen tulkinta voivat olla monimutkaisia ja riippuvaisia tutkimusmetodeista ja -kohorteista. Joskus tutkimustulokset voivat olla ristiriitaisia, ja eri tutkimukset voivat antaa eri johtopäätöksiä. Vaikka on olemassa näyttöä siitä, että hormonaalinen ehkäisy voi vaikuttaa syöpäriskiin, tulokset voivat vaihdella sen mukaan, minkä tyyppistä syöpää tarkastellaan ja kuinka kauan ehkäisyvälineitä on käytetty.
5. Lääketeollisuuden ja yhteiskunnan vaikutus:
Lääketeollisuus voi myös vaikuttaa siihen, miten terveydenhuollon ammattilaiset ja kansalaiset ymmärtävät tiettyjen terveysongelmien ja -hoitojen riskit. Esimerkiksi hormonaalisen ehkäisyn markkinointi voi keskittyä siihen, kuinka se ehkäisee ei-toivottuja raskauksia ja parantaa elämänlaatua, mutta vähemmän saatetaan korostaa pitkäaikaisia terveysvaikutuksia. Tämä voi osaltaan vaikuttaa siihen, miten ihmiset tekevät päätöksiä omasta terveydestään.
Yhteenveto:
Väite raskauden vähentävän sukuelinsyöpien riskiä ja sen yhteys hormonaalisen ehkäisyn kanssa on monivaiheinen ja vaatii tarkkaa tieteellistä pohdintaa. Vaikka raskauden vaikutuksia sukuelinsyöpien riskiin on tutkittu, se ei ole yksiselitteinen kausaliteetti. Hormonaalinen ehkäisy voi vähentää joitakin syöpäriskejä, mutta voi myös lisätä toisten riskiä, ja tutkimustulokset voivat vaihdella. Lääketeollisuuden rooli markkinoinnissa voi vaikuttaa siihen, miten nämä tiedot esitetään ja miten ihmiset tekevät terveyspäätöksiään. On tärkeää tarkastella tieteellistä tutkimusta kriittisesti ja ottaa huomioon yksilölliset terveysriskit ja hyötynäkökohdat.