Hiusten lähtö
Minulla on lähtenyt viimeisen vuoden aikana tosi paljon hiuksia päästä. Mistä voisi johtua? Mikä voisi auttaa?
Kommentit (8)
Onko mitään selittäviä tekijöitä? Stressi? Huono ravitsemus? Laihdutus tai tahaton laihtuminen? Esivaihdevuodet, imetys tai muut hormonimuutokset?
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään selittäviä tekijöitä? Stressi? Huono ravitsemus? Laihdutus tai tahaton laihtuminen? Esivaihdevuodet, imetys tai muut hormonimuutokset?
Perinnöllinen kaljuus (ihotautilääkäri selvittää).
Vierailija kirjoitti:
Piikki
Ai sulle vai?
Voi olla useita eri syitä: ferritiini vajausta, stressi, jotkin lääkkeet aiheuttavat, tai sitten jos olet nainen, sinulla voisi olla PCOS. Minun lähisukulaisilla on muutamillakin juuri tuo PCOS, eli suomeksi sanottuna hormonihäiriö. Onko muita ikäviä oireita kuin hiustenlähtö?
Vierailija kirjoitti:
En ole raskaana. Veikkaan että syynä on juurikin stressi, huonoravitsemus ja univaikeudet. Miten saan hiukset kasvamaan taas paksummaksi? Parempi ruokavalio?
Imetätkö? Tai oletko ollut lähiaikoina raskaana?
Mulla biotiini auttanut kasvattamaan uusia hiuksia tilalle. Myös riittävästi hyvää rasvaa ja rautaa ruokavalioon