Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alalle luen? En jaksa enää tätä työttömyyttä

Vierailija
28.01.2025 |

Minulla on vain graafisen alan koulutus ja siitäkään en muista juuri enää mitään. Olen luonteeltani ekstrovertti taiteilija ja väsyn herkästi ihmistapaamisissa. Olin kyllä asiakaspalvelussa töissä mutta liike oli niin hiljainen että siellä pystyin olla vuoden. Kiinnostaa taide mutta tiedän ettei nämä alat työllistä ja olen huono verkoistuimaan ja markkinoimaan itseäni. Lisäksi minulla menee motivaatiota taiteen tekemiseen jos pitää tehdä sitä "pakosta". Nyt haluaisinkin lukea uuden ammatin, jolla saisi helposti töitä. Onko ehdotuksia?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörin työssä ei stressitöntä päivää ole.

Jokainen päivä on samanlaista istumista näytön edessä.

Eikä insinööritutkinto takaa työllistymistä.

Vierailija
62/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se lähihoitaja ole yleisin saamasi vastaus.

Ei tietenkään ole vastaus kaikille. 

Jonain kouluavustajina ja muina avustajina on aika monenlaisia omaan silmään. Toki pitää välittää muista johon rajaan.

Sitten jokin siivous on varsin kivaa itsenäisyydessään. Toisto voi kyllä tylsyttää.

On kyllä melko ankeat vaihtoehdot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala, mene lukemaan sairaanhoitajaksi. Käsittääkseni voi suorittaa iltaopintoina. Helppo päästä ja suorittaa sekä työssä palkka/työn kuormittavuus suhde on hyvä.

Vierailija
64/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkö- tai LVI-insinööri. Hommia riittää.

Sähköinssejä oli vähään aikaan sitten paljon työttömänä. Varsinkin alemmissa asentajatöissä. Enkä usko olevan oikea ala taiteilijataustaiselle.

Vierailija
65/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se lähihoitaja ole yleisin saamasi vastaus.

Ei tietenkään ole vastaus kaikille. 

Jonain kouluavustajina ja muina avustajina on aika monenlaisia omaan silmään. Toki pitää välittää muista johon rajaan.

Sitten jokin siivous on varsin kivaa itsenäisyydessään. Toisto voi kyllä tylsyttää.

On kyllä melko ankeat vaihtoehdot...

On. Ja näin siivousalan ammattilaisena sanon, että unohda. Suomalaisena jäät rannalle privassa, joka palkkaa eri tavoin tuettuja halpisulkkareita, ja meillä täällä julkisella, missä palkka vielä teoriassa riittää elämiseen, ollaan tapphamassa väkeä työkuorman alle ihan säästöjen nimissä, eli jos et ole jo sisällä, työt ovat tiukassa. Tänään vedetään ilta tramadolin voimalla että toipuu yhdellä vapaalla.

Vierailija
66/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkö- tai LVI-insinööri. Hommia riittää.

Miten niitä riittää kun ei rakennetakaan.

Missäs kaikessa sitä sähköä menikään? 

mm. sielläkin mistä potkitaan kortistoon.

Sähkövoimatekniikka, energiatekniikka ja tekoälyhommat kyllä työllistävät hyvin. Noin niinku sähköinsinöörin aloista.

Tekoälyhommia ei tee sähköinssit, ainakaan koulutus ei anna mitään eväitä siihen. Kannattaa katsella data science -koulutusohjelmia yliopistossa jos siihen haluaa erikoistua, matemaattisesti haastava ala.

Vierailija
67/67 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolindoula? Jos kuolevat ihmiset eivät kauhistuta.

Palkatonta kai.