Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko reikäleipiä muissakin maissa?

Vierailija
28.01.2025 |

Leivoin reikäleipää ja unohdin sen reijän siitä leivästä. Aloin sitten pohtimaan reikäleipiä. Sitä, miten ne olivat joskus ennenvanhaan katonrajassa orrella säilöttyinä.

Siitä ajatus polveili muihin maihin ja aloin miettimään, että onkohan muissakin maissa reikäleipiä..?

Köyhänä ihmisenä minulla ei ole varaa matkustella, joten kertokaa te - jotka reissaatte. Oletko nähnyt reikäleipiä muualla ja millaisia ne olivat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista löytyy näkkileipää reikäleipäversiona. 

Vierailija
2/5 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsista löytyy näkkileipää reikäleipäversiona. 

No joo, Ruotsin mä arvasinkin 😊 ja sinne voi olla jopa varaa matkustaakin 😅

Mutta kun mulla on eri maalaisia ystäviä ja ne leipoo vaikka mitä, mutta ei ikinä mitään reijällisiä leipiä.

Rakastan näitä ohuita arabialaisia leipiä. Siellä paikan päällä paistavat ne kaivon kaltaisessa uunissa. En tiedä nimeä kuin arabiaksi. Ohuempia kuin naan-leipä.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin me köyhät kerätä kolehti ja arpoa yksi matkustelemaan ja  tutkimaan eri maiden reikäleipätilannetta.

Vierailija
4/5 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin me köyhät kerätä kolehti ja arpoa yksi matkustelemaan ja  tutkimaan eri maiden reikäleipätilannetta.

Toi on hyvä idea! Kotikutoinen lotto tulokset 😂

Ap

Vierailija
5/5 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on hyvä idea! Kotikutoinen lotto tulokset 😂

Ap

.. tulokset .. otan kohta tuon sanakirjan pois päältä. Aina se livauttaa sekaan kaikkea outoa tai ylimääräistä...