Mitä perunoiden kylkeen 6 päiväksi kun rahaa on vain 16e?
Olen elänyt puolitoista viikkoa makaronilla ja nötkötillä, nyt kyllästynyt ja pitäisi tuolla rahalla pärjätä 6 päivää. Leipää teen itse, niihin on tarvikkeet. Ei mielellään jauhelihaa.
Kommentit (88)
Kananmunia, lidlin tofua ( 1.25) ja joku kasvis tarjouksesta ( Prisman euron laari) tei pakastevihannespussi. Noin teen itse.
Nakki-/makkarakastike tai papi-tofu-tomaattimurskakastike. Hernekeittoa soijarouheella
Soijarouhepaketti maksaa 4€, siitä tekee tomaattikastikkeen kanssa yhdelle ihmiselle kuukauden kastikkeet. Ei todellakaan mitään liharuokia tuolla budjetilla, nyt järki käteen!
Vierailija kirjoitti:
No ei kellään voi olla noin tiukkaa rahasta. Nämä tämmöiset aloitukset ovat vain samojen ääliöiden tekemiä.
On meillä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhepaketti maksaa 4€, siitä tekee tomaattikastikkeen kanssa yhdelle ihmiselle kuukauden kastikkeet. Ei todellakaan mitään liharuokia tuolla budjetilla, nyt järki käteen!
Jep, ja myös soijasuikaleita voi ostaa tuolla budjetilla. Vaikka ovat vähän kalliimpia, niin niissäkin saa eurolla n. 55 grammaa proteiinia. Öljyä ja mausteita on hyvä toki hankkia myös, jos niitä ei ole. Tein juuri ilmeiseti hyvinkin suositun keiton, jossa on perunaa, porkkanaa (ja itse laitoin myös lanttua ja sipulia), soijasuikaleita, kasvislientä ja kookosmaitoa, riittoisaa ja täyttävää.
Minä ostaisin munia ja maitoa.
Kananmunakastiketta vaikka viikko putkeen, eikä haittaisi yhtään.
Sitä joko vihaa tai rakastaa.
Makkarakastike - eli ruskea kastike, johon makkaraa. Makkaraa voi myös käyttää muinakin päivinä ruokana.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, jospa teen sitten lihapullia, 2 kananmunaa on kotona. Ja sitten pyttipannua kylmistä perunoista.
ap
"Ei mielellään jauhelihaa." "No minäpä teen sitten lihapullia." -ap
Paistettuja perunoita ja sipulia. Eli ostat vaan tavallista keltasipulia.
Tuo "kylkeen" on sitä ärsyttävintä ruokasanastoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "kylkeen" on sitä ärsyttävintä ruokasanastoa.
"On the side" sanoo englanninkieliset, eli on taidettu suomentaa suoraan siitä.
Osta sellanen jumalattoman kokonen lauantaislerssipötkö.Siitå voi vuolla siivuja tms.
500g ja maksaa parit eurot.
Vierailija kirjoitti:
16 eurolla saa vaikka 800 grammaa jauhelihaa, josta voi tehdä lihapullia. Ja päälle voi ostaa vaikka lohta.
Kilo kunnon lohta maksaa 20-30€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitosta saa hyvän soosin moneksi päiväksi. Pakastejuureksia parsakaali+kukkakaali lisäksi.
Pinaattikeitto ei vaan pidä nälkää yhtäkään päivää.
No, leipää kyytipojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Makaronit pois ja tilalle kasviksia
Tummaa makaronia, niin Ap saa ravintoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kellään voi olla noin tiukkaa rahasta. Nämä tämmöiset aloitukset ovat vain samojen ääliöiden tekemiä.
On meillä.
-eri
Tilanne on tuttu minullekin. Päivien määrää voi vähentää yhdellä tai kahdella, mutta kyllä näitä kriisejä on ollut. Luen mielelläni tämäntyyppisiä ketjuja. Niistä saa joskus hyviä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka avuttomia ihmiset ovat ? Jos aloitus totta, niin tuollahan saa vaikka mitä...
Avuttomampia kuin luuletkaan kukaan 2000+ tuotos ei kykene tekemään ruokaa itse raaka-aineista lähtien.
Osta kermaa ja tee perunoista vaikka kermaperunoita tai muuta perunalaatikkoa.
Espanjalainen perunamunakas
https://www.allrecipes.com/recipe/20198/spanish-potato-omelet/