Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kertoo jos ihmisen koti on likainen

Vierailija
26.01.2025 |

Tai saastainen eikä jaksa siivota

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään 

Vierailija
2/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä masentunut juoppo. En jaksa siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Minä olin nuorena, yksinasuvana laiska siivoamaan. Nykyisin meillä on siistiä ja aika lailla sama ihminen minä muuten olen.

Vierailija
4/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei jaksa siivota, juurihan sä noin sanoit. 

Vierailija
5/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuudesta , masennuksesta, elämänhallinnan puuttesta, osaamattomuudesta tai  jostain muusta

Vierailija
6/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan jokapäivä mutta aina on todella likaista . En kai sitten vaan osaa . Lapset toki myös hiukan sotkee .

Vierailija
7/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että henkilöllä ei ole yhtään todellista kristittyä ystävää, eikä muutakaan tosi ystävää. 

Vierailija
8/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei vaan osaa, ja joku voi huonosti, että ei jaksa. 

Vierailija
9/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että se ei ole jaksanut siivota.

Vierailija
10/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta hukassa? 

Vierailija
11/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä masentunut juoppo. En jaksa siivota.

AP:n tarina. AP voi toki olla työtönkin mutta se ja sama.

Vierailija
12/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sotku ei haittaa mitenkään

Vierailija
13/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kirjoititkin tuon "ei jaksa siivota". Kaikki eivät jaksa tai välitä. Itse tykkään siisteydestä ja se motivoi. Olen luonut itselleni tietyt siivousrutiinit ja koti on aina siisti. 

Yleensä syy on se laiskuus. Ei vain viitsitä tiskata aterian jälkeen tai pahimmillaan ei laiteta astioita astiapesukoneeseen, vaikka kone on. Samoin käy myös muiden asioiden kanssa eli roskia ei jakseta viedä roskiin eikä sitä roskista jakseta viedä ulos. Ei jakseta muutakaan tai ei välitetä. Onhan niitä työtekijöitä ja reippaita ihmisiä, joiden koti on kuitenkin läävä. Mikä kenelläkin syynä. Ilmeisesti on ihan sama. 

Vierailija
14/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisen koti on sotkuinen, on pinpinkin hygienian kanssa yleensä vähän miten sattuu.

Vierailija
15/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen, mutta ei rahaa hommata siivoojaa. Tai elämänhallinta vähän hukassa, esim. muuttanut, ero, työpaikan vaihto tmv. Voi myös olla joku hahmotushäiriö tai ADHD. Voi olla silti mukava tyyppi, skarppikin, mutta arvottaa ajankäytössä muuta kuin siivoamista.

Vierailija
16/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovinkin siistiä voi kertoa suppeasta elämästä ja pakonomaisesta suorittamisesta. Tosin sotkuisella voi olla ihan tämä sama mutta pakonomaisuus kohdistuu muuhun kuin siisteyteen joten ei jää siivouksella mielenkiintoa.

Normaalia on että elämän jäljet näkyy mutta puhtauteen ja siisteyteen kiinnitetään huomiota se ei kuitenkaan ole tärkein asia.

Vierailija
17/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Vierailija
18/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tyypistä. Osa on vaan ihan laiskoja, mutta parikin tuntemaani erittäin älykästä ihmistä ovat todella suurpiirteisiä kodinpitäjiä. Ei varmaan kiinnosta mikään rätinheilutus, kun mieli pyörii vähän isommissa sfääreissä. Ihmettelen vaan miksei kumpainenkaan ole hankkinut siivoojaa, rahaa kyllä olisi.

Vierailija
19/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, että sisäkkö on ollut viikon sairaana. 

Vierailija
20/25 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kodin siivoaminen ei ole hänelle tärkeää. Prioriteetit ovat muualla ja käyttää energiansa niiden kotirouva-aktiviteettien sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi