Montako kertaa teillä on tänä talvena käynyt lumilinko?
Kommentit (50)
ap maalle muuttanut joka perseellään yrittää maksaa linkouksetkin. olkoon huoleton lasku tulee postissa ja vouti karhuaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvittelee, että kaikilla on lumilinko.
Tai että kaikkien pihassa aurataan nimenomaan lingolla.
Vierailija kirjoitti:
Lumilinko?
Traktori ja aura käy kun tulee riittävästi lunta.
Eikö auraaminen ole aika alkeellista lumilinkoon verrattuna? Oletteko eläkeläisiä? Vai onko niin ettei vain ole varaa linkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumilinko?
Traktori ja aura käy kun tulee riittävästi lunta.
Eikö auraaminen ole aika alkeellista lumilinkoon verrattuna? Oletteko eläkeläisiä? Vai onko niin ettei vain ole varaa linkoon?
Oletko vähän tollo? Ei mene montaa minuuttia kun ammattilainen käy lykkimässä lumet mun pihasta. Veisi paljon enemmän aikaa lumilingolla. Ei ole mitään alkeellista siinä, että traktorilla lykitään lumet. Niillähän tietkin pidetään kunnossa monessa paikassa.
Aurasta puhuvat tarkoittavat ehkä etulevyä. (Tai vaihtoehtoisesti perälevyä).
Täällä maalla käy ihan oikea lumilinko (reilun kokoisella traktorilla ehtii käydä monet pihat, vaikka välimatkaa välissä; mitkään pihatraktorit ei toimisi.)
Metsamanin videoilta olen oppinut että vetinen nollakelin lumi ei mene lingossa vaan se pitää aurata.
Asun itse kaupungissa joten kiinteistönhuoltoukot aurailee traktorilla pihat ja parkkipaikat puhtaaksi lumesta. Ihan rapun edestä pahimmilla tuiskuilla saatan itse joutua harjailemaan lunta ja kolalla vähän sipistelemään ihan auton ympäriltä lumia, mutta se on pientä.
Vierailija kirjoitti:
Metsamanin videoilta olen oppinut että vetinen nollakelin lumi ei mene lingossa vaan se pitää aurata.
Asun itse kaupungissa joten kiinteistönhuoltoukot aurailee traktorilla pihat ja parkkipaikat puhtaaksi lumesta. Ihan rapun edestä pahimmilla tuiskuilla saatan itse joutua harjailemaan lunta ja kolalla vähän sipistelemään ihan auton ympäriltä lumia, mutta se on pientä.
Kyllä se menee nollakelinkin kun "oikea" linko. Mulla Alatalkkari ja aina on lumi lentänyt, kierroksia koneeseen ja hitaalla nopeudella.
Kerran olen mökkitien lingonnut. Hyvin on henkilöautolla päässyt, minkä tarvinnut käydä. Itä-Suomi.
4 kertaa on lingolla ajettu... ettei vesisade ehdi sohjoksi muuttaa sitä satanutta lunta. Sitä märkää massaa ei mikään kotilinko heitä mihinkään, jos on 30 senttiä paksulti
Ei ole montaa kertaa mies käyttänyt lumilinkoa, muutaman kerran traktorilla aurannut pihan.
Ei kertaakaan, ei ole ollut tarvetta. Lumet on saanut hyvin aurattua sivuun. Lingon kanssa on aina hankalampaa, kun pitää varmistaa, että lumet ei lennä päin ikkunoita. Aurattavaa on semmoiset 1,2 km ja pihat lisäksi, pihassa linkous on hitaampaa.
Meillä käy tamppaajat 👍