Kumpi suku sulle on läheisempi: isän vai äidin?
Kommentit (44)
Olen lähisempi äidin puolelta tulevien serkkujeni kanssa, koska he ovat ikäisiäni. Kyse ei siis ole, kummaltako puolelta he tulevat.
Äidin. Isän suvusta oli jäljellä vain yksi setä ja isän serkku.
Ei kumpikaan, mutta ehkä samaistun enemmän isän sukuun.
Isän sukua on enemmän jäljellä, äidin suku aika pitkälti jäi Talvisodan ja jatkosodan meininkeihin. Isän isäkin vietti loppuelämänsä rusakon kranaatinsirpaleita sydämensä lähellä. Eli onneksi noin ysikymppiseksi.
Isän puoli, äidin puolella on katalia lieroja.
Enpä voi valita. Kumpikin todella tärkeitä. Näen isän puolen sukua enemmän, mutta äidin puolen suvun kanssa olen muuten tekemissä
Vierailija kirjoitti:
Isän sukua on enemmän jäljellä, äidin suku aika pitkälti jäi Talvisodan ja jatkosodan meininkeihin. Isän isäkin vietti loppuelämänsä rusakon kranaatinsirpaleita sydämensä lähellä. Eli onneksi noin ysikymppiseksi.
??? Rusakon kranaatinsirpaleita?
Isän suku on läheisempi. Meillä on serkkukokouksia muutaman vuoden välein. Äidin puolen suku on jäänyt vieraaksi. Pari serkkua oli koulussa yhta aikaa, mutta heidänkään kanssa en sen jälkeen ole ollut tekemisissä.
Äidin puolen Isän puolen suku vain päätti mielivaltaisesti alkaa vihaamaan äitiäni ilman, että tunsivat entuudestaan, että olisi voinut olla jotain riitoja tai vastaavia jonka perusteella olisi voinut olla tykkäämättä. He vain päättivät olla tykkäämättä isäni valitsemasta puolisosta ja jäivät sitten etäiseksi sen vuoksi. Inhottavia ihmisiä kaiken kaikkiaan. Valehtelivat ja tekivät ties mitä isällenikin kun hän asui vielä lapsuudenkodissaan.
Isän. Äidin puolelta pieni suku muutenkin, ei paljon varaa valita.
Äidin. Äiti pitää omasta perheestään, ja asuvat kohtuullisen ajomatkan päässä. Isän perhe asuu kaukana, osa ulkomailla, ja isä kyllästyy sukulaisiinsa jo lyhyen puhelun aikana.
Myös minun lapsilleni minun (äidin) sukulaiset on läheisempiä. Puolisoni (isä) ei oikeastaan pidä yhteyttä sukulaisiinsa kuin hautajaisissa, niin eipä nuo lapsen heihin ole kiintyneet.
Äidin, vaikka isän sukulaisia asui kirjaimellisesti lapsuudenkodin naapurissa. Isän suku on koulukiusaajatyyppiä (isäni mukaan lukien), äidin taas lämpimän hellyyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Äidin puolen Isän puolen suku vain päätti mielivaltaisesti alkaa vihaamaan äitiäni ilman, että tunsivat entuudestaan, että olisi voinut olla jotain riitoja tai vastaavia jonka perusteella olisi voinut olla tykkäämättä. He vain päättivät olla tykkäämättä isäni valitsemasta puolisosta ja jäivät sitten etäiseksi sen vuoksi. Inhottavia ihmisiä kaiken kaikkiaan. Valehtelivat ja tekivät ties mitä isällenikin kun hän asui vielä lapsuudenkodissaan.
Niin siis mikä näissä on? Tiedän useita vastaavia tilanteita. Tai että uusi ihminen tulee työpaikalle ja tietty lauma vain päättää alkaa syrjimään tätä yhtä! Ihan käsittämätöntä, että itse käyttäytyisi noin!
Isän puolen suku, ja siellä isän äidin puolen suku.
Molemmat suvut läheisiä, äskettäin isän puolen viimeinen täti kuoli, me serkukset perimme hänet, ja järjestimme hienot hautajaiset, tunnemme toisemme hyvin, äidin puolella, äiti ja kummitätini elossa, soitellaan viikottain ja myös serkkuni puolisoineen tunnen hyvin.
Äidin