Estääkö lihavuus aina työnsaannin?
Vähän on sellainen olo, että kannattaako sinne haastatteluun edes mennä, kun olen reilusti ylipainoinen. Että onko se paino aina ehdoton este palkkaamiselle. Työ ei sinänsä ole mitenkään fyysisesti vaativaa, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia ettenkö suoriutuisi työtehtävistä.
(Ja joo, laihdutan kyllä, mutta en valitettavasti tässä saa itseäni normaalipainoiseksi ensi viikkoon mennessä)
Ajattelin vaan kysyä, että jos täällä joku on lihavana/huomattavan ylipainoisena saanut töitä, niin miten sait työnantajan vakuutettua siitä, että sinut kannattaa palkata painostasi huolimatta.
Kommentit (23)
Oletetaan että kaksi hakijaa tuohon työpaikkaan
Kumpikin on yhtä päteviä
Ap= lihava
hakija2 hoikka timmi urheilullinen
Kumman palkkaisi...edustaa myös firmaamme, joka ei myy/valmista pluskoon hauta arkkuja.
Ei tietenkään estä! Tiedän useamman lihavan ihmisen, joilla on hyvä, nousujohteinen ura. Lihavuus on valitettavan yleistä, ei sitä kannata sillä tavoin miettiä kuin oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta.
Jaksatko esim seisoa 8 tuntia ap?
Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään estä! Tiedän useamman lihavan ihmisen, joilla on hyvä, nousujohteinen ura. Lihavuus on valitettavan yleistä, ei sitä kannata sillä tavoin miettiä kuin oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta.
Ura hyllyttäjänä prismassa?
Huippu koodari saa haista pahalta
oletko ap huippukoodari?
Ompa jännä uudenlainen lihavien parjausketju. Kohta ap tulee kommentoimaan hyh hyh huh huh. Jänskää.
Ap lähetä videohakemus jossa tanssit balettia ja teet spagaatin.
Vierailija kirjoitti:
Ompa jännä uudenlainen lihavien parjausketju. Kohta ap tulee kommentoimaan hyh hyh huh huh. Jänskää.
Palkkaisitko sinä lihavan?
Onko pakko palkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ura hyllyttäjänä prismassa?
Akateemiset urat näillä. Prisman hyllyttäjänä pärjää varmaan paremmin muut kuin lihavat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisitko sinä lihavan?
Onko pakko palkata?
Olen rekryssä töissä. Meillä palkataan pätevin ja sopivin. Vartalon malli ei meillä ole kriteeri, joten olen palkannut ylipainoisia, alapainoisia ja normaalipainoisia. Meillä on töissä vain hyviä tyyppejä.
eihän läskit jaksa edes tehdä just mitään...muuta kuin syödä mukeltaa..
Riippuu työstä,
Ilmeisesti ap:lla ei ole erityisosaamista
Olen huomattavan ylipainoisena aina saanut töitä. Työttömänä olen ollut vuosien aikana 22 päivää (ja nämäkin työpaikkaa vaihtaessani). :D Laihdutin äskettäin 45 kg, sama työpaikka edelleen.
Ei ainakaan Arto Satosen kohdalla. Ensin oli ministerinä ja kohta Kelan pomona.
Suomalaisista olisi suurin osa työttömänä, jos estäisi.
En palkkaisi lihavaa, koska hän edustaisi myös yritystä. Ei anna hyvää kuvaa.
Olen ollut koko aikuisikäni lihava ja aina on ollut töitä. Jos 60% suomalaisista on ylipainoisia, niin olisihan se hullua olla ylipainon takia palkkaamatta muuten sopivaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
eihän läskit jaksa edes tehdä just mitään...muuta kuin syödä mukeltaa..
Tiedän henkilön, joka on lihava hormonihäiriön vuoksi. Hän hoitaa terveyttään ja tilaansa lääkärin ja ravitsemusterapeutin antamin ohjein. Syö terveellisemmin kuin moni normaalipainoinen. Jaksaa tehdä töitä siinä missä muutkin. Ainoa poikkeus taitaa muihin olla siinä, ettei viihdy yöelämässä kuten muut ikäisensä.
Mitä töitä haet?
yrittäjä