Hei meidän lasten isoäiti on
Mummi! Mummo on nimitys yleisesti mummo henkilöstä. Entäs teillä?
Kommentit (13)
Mumma, mummi, mummo, mummu... kaikkia kuulee käytettävän.
Ap mummo ei ole mikään yleisnimitys kenestäkään. Mummoilla pitää olla lapsenlapsia. Outoa että tätitellään ja mummotellaan vieraita ihmisiä. Käytöstavoista ei tiedetä mitään enää.
Minä olen mummi ja Muumi on Muumi. Sen tietää jo puolivuotias lapsenlapsenikin.
onneksi äitini ei halunnut olla mummi. minunkin mielestä se on kaikista rumin nimi isoäidille.
Minua sanotaan mummiksi koska olen nuorehko vielä, 58 v ja vanhin lapsenlapseni on nyt 11v.
Vierailija kirjoitti:
Me kutsumme häntä mummoksi, kuten Savossa on aina tehty, vaikka hän itse haluaa tekonuorekkaasti kutsuttavan itseään mummiksi.
Väärin. Savossa isoäiti on mummu.
Meillä on mummo, mummu ja vielä bonusmummakin. Tärkeitä henkilöitä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ap mummo ei ole mikään yleisnimitys kenestäkään. Mummoilla pitää olla lapsenlapsia. Outoa että tätitellään ja mummotellaan vieraita ihmisiä. Käytöstavoista ei tiedetä mitään enää.
No höpsistälullaa! Perinteisesti sanoja setä ja täti on aina käytetty myös vieraista ihmisistä, se on ollut kohtelias tapa.
Mummo todella on myös yleissana, tarkoittaa hyvin iäkästä naista, samoin kuin sana ukko iäkkäästä miehestä. Ukko sanaa on voitu käyttää myös isästä tai isoisästä. Siksihän mummoni on lyhentynyt muotoon mummi ja ukkoni muotoon ukki aikoinaan.
Me kutsumme häntä mummoksi, kuten Savossa on aina tehty, vaikka hän itse haluaa tekonuorekkaasti kutsuttavan itseään mummiksi.