Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten YLIPAINO voi vaikeuttaa RASKAUTTA?

Vierailija
02.03.2007 |

Häiritseekö se ovulaatiota vai mikä on syy/ syyt?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen useamman ylipainoisen naisen, joista kaikki ovat tulleet raskaaksi helposti. Itsellänikin tärppäsi heti.

Vierailija
2/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ylipaino häiritsee sekä ovulaatiota että jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä... Lisäksi raskausaikana on suurempi riski raskausdiabetekselle, selkäkivuilla, raskausmyrkytykselle, lapsen liian suurella syntymäpainolle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä paikkaansa, mutta kun on laajamittaisesta tutkimuksesta kyse, niin ei sen tuloksia kannata omien mutu-tuntemuksien pohjalta teilata. Kaikkiin ilmiöihin löytyy tilastollisesti poikkeustapauksia, kysehän on lähinnä laajamittaisista trendeistä.

Vierailija
4/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikös ylipaino tee sitä samaa? Miten uskallatte lihoa sairalloisesti? Miten jaksatte raskaana, kun painoa on muutenkin omastatakaa? Itse tulin kaksi kertaa raskaaksi painonpudotuksen jälkeen. Raskaana ollessani söin niin terveellisesti, että paino pysyi kurissa, mutta raskauksien välkissä jouduin kyllä laihduttamaan. En tullut toisellakaan kerralla raskaaksi ilman laihdutusta, vaikka yritin kaksi vuotta, joten kyllä painolla on merkitystä raskautumisessa.

Vierailija
5/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen että ylipaino on haitaksi ainakin äidin terveydelle esim. selän ja jalkojen kannalta... mitään tutkimusta en ole lukenut, enkä tiedä mitä lääkärit sanoo mutta maalaisjärjellä ajateltuna se menee näin...

kiinostaa kyllä kuulla lisää tietoa jonka joku osaa perustella....

Vierailija
6/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki toimii hyvin joissain asioissa, mutta toisissa se saattaa olla väärässä.

Vierailija
7/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ylipaino häiritsee sekä ovulaatiota että jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä... Lisäksi raskausaikana on suurempi riski raskausdiabetekselle, selkäkivuilla, raskausmyrkytykselle, lapsen liian suurella syntymäpainolle jne.

Vierailija
8/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuulun myös minä niihin onnellisiin jolla on kaikki 4 raskautta lähteneet heti liikkeelle. Mulla n. 30 kiloa ylipainoa. Suosittelen kyllä laihduttamaan jos vain pystyy ennen raskautta, koska kyllä minulla ainakin alkaa olemaan aika raskasta loppu vaiheilla. Nytkin selkä on aika jumissa, rv 31. Mutta toisaalta niin tuntuu olevan monilla normaalipainoisillakin.

Vierailija
9/13 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kautta vaikeuttaa raskautumista.

th

Vierailija
10/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvakudos vaikuttaa estrogeenitasoihin.

Ei tosin toimi kaikilla;)

Vierailija
11/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin tutkimus tehty juuri aiheesta.

Vierailija
12/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/13 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: bmi 44, kolmen lapsen äiti, joka saa monta kertaa viikossa.