Näkökentässäni liikkuu kuin roska koko ajan. Onko sinulla ollut, onko pysyvää?
Jos ei, niin kauanko kesti? Tosi häiritsevää tämä kyllä on.
Kommentit (30)
Jos näkyvät ilman silmien siristämistä, niin tuskin ovat häviämässä. Kaikilla näkyy kevyitä syhkyröitä kun kun kesällä esim. katsoo taivaalle silmät puoliummessa.
Itsellä sama vaiva nyt liki 40 vuotta. Sumussa, valkoisella hangella ja katsoessa tyhjää piirustuspaperia kaikkein harmillisinta, mutta kaikkeen tottuu kuten täällä on jo todettukin.
mulla ei ole mihinkään lähtenyt. yks on ja pysyy ja se on aika iso suoraan siinä kohtaa mihin katson. lukeminen on ärsyttävää. tuntuu että se on pahempi väsyneenä. jos häiritsee näkökenttää niin yksi vinkki mulle annettiin että liikuta silmiä oikealta vasemmalle suht nopeeta niin se todennäk liikkuu vähän paremmin pois tieltä. mulla toimii jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä riekaleita on lennellyt minullakin ja katoavat noin parissa kolmessa viikossa. Silmälääkärin ohje oli ettei katso niitä riekaleita. Suorien viivojen vääristymät ovat se varsinainen hälytysmerkki josta viivana silmälääkäriin.
"Viivana silmälääkäriin". Todella yleisen taittovirheen vuoksi, kyseessä hajataitto eikä mikään aivoinfarkti
Silmänpohjan rappeuma on silloin kyseessä, ei taittovirhe vääristä viivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa lasiaiskellujalta. Harmiton.
Juu, mutta häiritsevää. Jääkö tällainen liikkuva roska nyt näkökenttään pysyvästi? Ap
Oletko jo keski-ikäinen? Se voi olla lasiaisen irtauma. Tapahtuu kaikille, likinäköisille nuorempana. Aiheuttaa joillekin kuvaamiasi oireita, silloin silmälääkäriin.
Mulla näkyy noita liikkuvia roskia, kun pistän silmät kiinni.
Aika keljuja nukkumaan mennessä, jos niitä rupeaa seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja häviää ajan kanssa. Voi kestää useita viikkoja.
Minulla ollut niitä useita ja yli 30 vuotta.
M54
Koko sen elämän ajan jonka muistan ne on näkökentässä kelluneet häiritsee jos niihin kiinnittää huomiota. Nyt en ollut muistanut niitä vuosiin ennen kuin luin tämän aloituksen.
Voi olla verkkokalvon irtoaminen. Nopeasti silmälääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta häiritsevää. Jääkö tällainen liikkuva roska nyt näkökenttään pysyvästi? Ap
Jos kyseessä on ns. floater niin ne ovat pysyviä ja lisääntyvät ikääntyessä. Niitä saa poistettua laserilla mutta suotavaa ei ole koska operaatio voi heikentää näköä.
Näitä on jokaiselle, enemmän tai vähemmän. Näkee parhaiten valoisalla tai valkoista seinää tai valoa kohden.
Liikkuvat silmän liikkeen mukana. Eivät ole vaarallisia.
No ei ole taittovirhe jos ilmaantuu äkillisesti.