Kiinalaiset porasi eka kertaa maantien vuoriston läpi, n. 22km pitkä tunneli, 4 vuotta meni yötä päivää
Ne on aikaisemmin paljon poranneet näitä tunneleita raideliikennettä varten mutta nyt eka kertaa ihan maantietä varten. Se lyhentää jotain matka-aikaa eteläisessä Kiinassa aivan poskettomasti. Tyyllin vuorokausista puoleen tuntiin.
Mutta siis 4 vuotta piti rakentaa sitä tunnelia ja sitä oli rakennettu lähes taukoamatta tuo 4 vuotta.
Aika pitkä matka ajaa autollla tunnelissa tuo 22km..
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Gotthart 57km, Eurotunneli 50km. Eipä tuo tunnu missään kun läpi köröttelee.
Joo, mutta eikö nuo olekin rautatietunneleita. Vai voiko tuolla ajaa autollakin? Tai ehkä jotain huoltoliikennettä voi olla mutta tuskin ihan tavallinen henkilö voi omalla autolla ajaa..
Gotthardissa menee tosiaan myös maantietunneli, sen pituus on n. 17km.
Suomalaist ku portista menis 40 vuotta, 7,5 tuntia ja vain arkipäivisin ja keskeytys lounaalle ja kahville, jos liian kuuma ei porata 3ikä jos liian kylmä
Tianshan Shengli -tunneli Tianshan-vuorten läpi, alueen nimi Xinjiang Uygur. Matka-aika lyhentyy 3 tunnista 20 minuuttiin. Ei siis mikään päivien lyhennys........ Miten tämä palsta on niin helvetin täynnä tätä kritiikitöntä misinformaatiota ja disinformaatiota?
https://www.chinadaily.com.cn/a/202412/31/WS67732d68a310f1265a1d5ba1.ht…
Gotthart 57km, Eurotunneli 50km. Eipä tuo tunnu missään kun läpi köröttelee.