Muita, joita vtuttaa työelämän jatkuvat muutokset?
Tuntuu että muutoksia tehdään ihan muutoksen ilosta, ei niinkään tarpeesta. Ja isommissa yhtiöissä uudet "hyvät" ideat tulevat aina ylempää, jossa ei todennäköisesti edes tiedetä mitä siellä paikallistasoilla tehdään. Ja sitten yhtenäistetään, joka toimipisteellä pitää tehdä kaikki asiat jatkossa x tavalla vaikka y tapa on todettu jo käytännössä hyväksi ja toimivaksi jossakin. Ja tuolla ei nyt jatkossa enää saa toimia noin koska sitä ei ole ollut aiemminkaan käytössä paikoissa a ja b, ei suinkaan niin että tämä ehkä eduksi miellettävä asia laajennettaisiin muillekin, vaan se otetaan pois niiltä jotka siitä ovat vielä nauttineet.
Alan olla ihan loppu näihin jo näin päälle kolmekymppisenä 8v jälkeen (sama työpaikka) kun tuntuu ettei edes kokonaista vuotta voi mennä ilman jotain muutoksia ja uudistuksia. Yleensä nämä muutokset eivät minun silmin edes vaikuta tulokseen, jonka luulisi olevan se ykkösjuttu. Tulee uusia toimintaperiaatteita, säädöksiä, seurantatapoja jne, joita varten sitten istutaan palavereissa ja käydään koulutuksissa, pidetään katsauksia toteumista tietyin aikavälein. Kaikki sellaista joka ainoastaan on pois siltä varsinaisen työn hoitamiselta.
Sitten keksitään "vapaaehtoinen" työkiertosysteemi, jossa oman työn ohella alettava opettamaan omaa hommaa aina sille uudelle kiertäjälle ja sitten itse käyt opettelemassa näitä ja näitä juttuja, tietysti omaan mielenkiintoon pohjautuen, vaikka suunnitelma onkin siis jo esihenkilöiden toimesta jo tehty.
Unohtamatta tietenkään parin vuoden välein tapahtuvia tietojärjestelmäuudistuksia, joiden opetteluun kuluu taas lisää aikaa ja juuri kun olet oppinut sujuvaksi, tulee taas uusi päivitys tai uusi järjestelmä. Ei minulle tuota vaikeuksia oppia uutta, lähinnä on alkanut turhauttaa se etten koskaan pääse kunnolla hyödyntämään oppimaani kun pitääkin olla opettelemassa jo uutta.
Ennen (pakolliset ja turhat) kehityskeskustelut kerran vuoteen, nyt välikehareita vuoden mittaan, jotta voidaan tarkemmin käydä läpi tavotteiden saavuttamista tilastollisesti, jotta tiedetään sitten taas seuraavaksi nostaa niitä vähän ylöspäin!
Huh, kirjoitettavaa riittäisi vaikka kuinka mutta voin sanoa että vi tut taa.
Olispa töitä.