Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisikohan kysyntää tällaiselle yritykselle? Lapsiperheet

Vierailija
23.01.2025 |

Eli yksityinen lapsiperheiden kotipalvelu. Kaikkea mahdollista apua vauvanhoidosta kodin siivoukseen ja ruoanlaittoon. Se voisi olla kertaluonteista, kuten lastenhoitoa kotona kun vanhemmilla meno tai että pikkuvauvan äiti saa hetken nukkua ja olla rauhassa kun hoitaja on paikalla, tai sitten vaikka kerran kuukaudessa siivousta. Palvelu olisi kaikille avointa, ei tarvitsisi olla sossun asiakas tai mitään vastaavaa selvitellä. 

Olen lähihoitaja ja olen työskennellyt melkein 10 vuotta vanhusten kotipalvelussa. Ja lasten kanssa myös työskennellyt aina välillä sekä omiakin lapsia on pari, joten kokemusta löytyy. Mitä sanotte? Luulisi että kysyntää on, mutta onko maksukykyisiä? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi oma yritys perustaa, kun vastaavaa palvelua tarjoaa nykyisin vaikka kuinka moni iso firma. Mehiläinen, Pilke jne. jne. jne. Sinne vain keikkahommiin tai vakituisemminkin tekemään, jos kiinnostaa. Luulisin, että aika helppo päästää töihin noin pitkällä työkokemuksella hoitoalalta. 

Vierailija
22/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista palvelua on jo nyt. Mutta sitä sitä järjestävät isot organisaatiot, joilla on paljon muutakin toimintaa. Yksityisyrittäjänä tuollainen ei tule koskaan olemaan taloudellisesti kannattavaa. Tuntitaksa pitäisi olla pilvissä, jotta saisit edes kulut katettua. 

Tämä. Monen ihmisen on myös helpompi luottaa tuollaiseen isompaan firmaan, joka tarkistaa jokaisen työntekijänsä taustat, teettää turvaselvitykset, ja lopulta on vastuullinen mahdollisista vahingoista, kuin yksittäiseen yrittäjään joka tarjoaa vain omaa hoitopalveluaan freelancerina.

Tuota noin... Olen itse ollut tuollaisissa hommissa isommassa firmassa ja minulta ei kyllä mitään taustoja tarkastettu. Turvaselvityksistä puhumattakaan. Ainut, mikä vaadittiin on lakisääteinen rikosrekisteriote lasten kanssa työskentelevälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pahaa pelkään, että ei olisi tarpeeksi ihmisiä, joilla on varaa tuollaiseen. Ja kun on jo olemassa erilaisia palveluita erikseen, siivouspalveluita ja lastenhoitopalveluita, niin en tiedä olisiko uudelle kysyntää, kun tuskin saisi merkittävästi halvemmalla tehtyä.

Oma työpaikka tarjoaa muuten työsuhde-etuna tällaista lastenhoitopalvelua Pilke-nimisen yhtiön kautta. Sieltä saa esim. hoitoapua kotiin sairaan lapsen tapauksessa niin, ettei tarvi vanhemman olla töistä pois, ja muissakin esim. työhön liittyvissä menoissa, että esim. vanhemmat voi osallistua firman iltatilaisuuteen. Tuollakin lastenhoitajilla on aina vähintään lähihoitajan koulutus. Kyllä ihmiset tuota etua käyttää, kun firma maksaa, mutta moniko käyttäisi itse maksaen? Luulen että murto-osa.

Juuri tuollaiselle "monitoiminaiselle" ainakin meidän perheessä olisi tarvetta, ei niinkään erilliselle lastenhoidolle. Kun yhdellä viikolla olisi iloa, jos ulkopuolinen ehtisi katsomaan lapsen kanssa läksyjä ja laittamaan samalla vaikka ruoan. Toisella viikolla taas ei välttämättä tuota tarvitse, mutta olisi hyötyä, jos ehtisi imuroimaan pesemään vessan. Joskus taas auttaisi, kun joku voisi lähteä lapsen kanssa luistelemaan.

Oikeastaan aina on enemmän tekemistä kuin itse ehtii, mutta se mitä pitäisi tehdä vaihtelee viikosta toiseen. Ja usein ei ole edes niin väliä hoitaisiko joku tämän vai tuon asian, kunhan jotain tekisi loputtomalta to do -listalta.

Vierailija
24/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verottomana teet ilman matkakorvauksia ja muuta riistoa niin löydät asiakkaita. Suolen ihmiset on oksettavia

Hahaha

Vierailija
25/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pahaa pelkään, että ei olisi tarpeeksi ihmisiä, joilla on varaa tuollaiseen. Ja kun on jo olemassa erilaisia palveluita erikseen, siivouspalveluita ja lastenhoitopalveluita, niin en tiedä olisiko uudelle kysyntää, kun tuskin saisi merkittävästi halvemmalla tehtyä.

Oma työpaikka tarjoaa muuten työsuhde-etuna tällaista lastenhoitopalvelua Pilke-nimisen yhtiön kautta. Sieltä saa esim. hoitoapua kotiin sairaan lapsen tapauksessa niin, ettei tarvi vanhemman olla töistä pois, ja muissakin esim. työhön liittyvissä menoissa, että esim. vanhemmat voi osallistua firman iltatilaisuuteen. Tuollakin lastenhoitajilla on aina vähintään lähihoitajan koulutus. Kyllä ihmiset tuota etua käyttää, kun firma maksaa, mutta moniko käyttäisi itse maksaen? Luulen että murto-osa.

Juuri tuollaiselle "monitoiminaiselle" ainakin meidän perheessä olisi tarvetta, ei niinkään erilliselle la

Paljonko olisit valmis maksamaan tuntipalkkaa tuollaiselle monitoimihenkilölle? Muista, että verot jne. kuuluvat mukaan palkkakuluihin. 

Vierailija
26/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.  Nuo palvelut on jo käytännössä olemassa.

Vierailija
27/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntää tosiaan on, mutta maksukykyä ei niinkään. Ilmaiseksi tai jollain 5€/tunti netto taksalla taasen et varmasti suostu hommaa tekemään. 

Vierailija
28/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.  Nuo palvelut on jo käytännössä olemassa.

Näinpä. Ja jonkun Pilkkeen tai vastaavan kokoisen konsernin kanssa on mahdotonta lähteä kilpailemaan yhden ihmisen firmalla. Hinta kun on lähes kaikilla se, mikä ratkaisee lopullisen ostopäätöksen. 

Vierailija
29/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiselle "monitoiminaiselle" ainakin meidän perheessä olisi tarvetta, ei niinkään erilliselle la

Mikä estää sinua palkkaamasta sellaista? Aivan varmasti löytyisi tekijöitä, jos hakisit ns. lapsiperheassistenttia ja maksaisit järkevän suuruista palkkaa. Itsekin voisin harkita, vaikka en olekaan lähihoitaja. 

Vierailija
30/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvetta varmasti olisi, mutta vastaavia palveluita on jo olemassa. Monelle ongelma on tosiaan se että hinnan on (ymmärrettävästi) olla sellainen joka kattaa kaikki muutkin sivukulut ja verot kuin vain itse työntekijän palkan. Jos haluat tehdä tuollaista keikkaluontoista työtä, hakeutuisin itsekin ennemmin vastaavia palveluita tarjoavan firman listoille kuin laittaisin oman yrityksen pystyyn. 

Vierailija
31/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiselle "monitoiminaiselle" ainakin meidän per

Paljonko olisit valmis maksamaan tuntipalkkaa tuollaiselle monitoimihenkilölle? Muista, että verot jne. kuuluvat mukaan palkkakuluihin. 

Kun ap:llä on yritys ja hän laskuttaisi 50 euroa tunnilta, niin maksajalle jää kotitalousvähennyksen jälkeen 20 euroa itselle maksettavaksi. Ei tuo niin paha ole. Toki jos miettii, että ap saisi vaikka kolmen tunnin keissejä kaksi per päivä viikossa, niin se tekisi 1500 € viikossa, mutta noiden tuntien täyteen saaminen olisi varmaan haasteellista. 

Vierailija
32/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri

Eikös kotitalousvähennystä juurikin leikata aika reilullakin kädellä? 

Vierailija
33/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan en todellakaan halua mihinkään isoon firmaan töihin tällaiseen. Haluan tehdä omanlaista juttua ja tulla mieluummin tunnetuksi omalla nimellä. Ja aloituksesta unohtui se, että en elättäisi itseäni pelkästään tällä vaan olisi keikkaluonteista työtä ja voisin jatkaa osa-aikaisena omassa työssäni. Luulen että täällä päin olisi myös varakkaampaa väkeä joka arvostaisi tutuksi tulevaa palvelua ja tekijää. Ap 

Vierailija
34/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena yrittäjänä tuo voisi olla kannattavaa ja mahdollista käynnistää ensin pienimuotoisena, mutta uusia asiakkaita hankkiessa olisi hyvä olla mahdollisimman joustava. Eli kannattaa miettiä, milloin käynnistät toimintaa, niin että voit ottaa keikan, kun asiakas sitä tarjoaa. Toista kertaa eivät enää kysy, jos et voinut ensimmäisellä kerralla ottaa vastaan työtä. 

Meillä oli ruuhkavuosina apuna lastenhoitaja, joka haki lapset torstaisin päiväkodista, antoi ruuan, hoiti samalla vähän kotitöitä ja välillä muutenkin hoiti lapsia. Me pystyttiin sitten tekemään torstaina pidempi päivä ja varmistaa, että perjantaina pääsi lähtemään töistä ajallaan. Hoitja oli vähän semmoinen vara-mummo, kun isoanhemmat olivat vielä työelämässä ja muutenkin kiireisiä. 

Vierailija
35/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennys 2025 on omavastuun ( 150€) jälkeen 35%, katto 1600€ /henkilö.

Viime vuonna 60%

Vierailija
36/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita palveluita ollut tarjolla jo vuosikymmeniä, eri puolella Suomea, on Pilkettä ja Pilttiä ja 60% palkkakuluista voi vähentää verotuksessa. Ja monet vanhemmat näitä käyttävät, kun tarvitsevat lapsilleen hoivaapua, kun eivät halua rasittaa isovanhempi. Ja ainakin itsellä ja ystävä-ja tuttavapiirissä hyviä Kokemuksia ja ovat halpoja, kun voi hyödyntää kotitalousvähennyksen.

Tässä yksi, näkyy toimivan pk seudulla, mutta netistä löytyy lisää

https://hoivanet.fi/perheille/

Se on nykyään vain 35%, siis kotitalousvähennys. Maksimisumma tais myös pienentyä ja omavastuu kasvaa.

Vierailija
37/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia jo on, ja palveluiden käytöstä saa kotitalousvähennystä. Mutta on ne silti kalliita useimmille. Firmat jotka noita tarjoaa käsittääkseni elää sillä, että saa isojen firmojen kanssa sopimuksia esim. sairaan lapsen hoitoedusta, jolloin saavat säännöllistä asiakasvirtaa sieltä. 

Esim. täällä mainitun Pilkkeen hinnasto, on se aika tyyristä ei moni voisi usein käyttää. Mutta isoissa kaupungeissa tosiaan menee, kun kerran palveluita jo on olemassakin https://pilkelastenhoito.fi/perheille/

Tyyristä? Mä olin just tulossa sanoon, et onpas yllättävän halpaa, 18,60 arkisin, illat ja yöt alle 21,-/h kotitalousvähennyksen jälkeen, sitä kun saa hoitotyöstä 60%. Kyllähän tuolla hinnalla, vaikka 45€ tunti laskuttaen tuollaista kannattaisi alkaa tehdä, ei ne kulut niin isot ole pienyrittäjällä.

Vierailija
38/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia jo on, ja palveluiden käytöstä saa kotitalousvähennystä. Mutta on ne silti kalliita useimmille. Firmat jotka noita tarjoaa käsittääkseni elää sillä, että saa isojen firmojen kanssa sopimuksia esim. sairaan lapsen hoitoedusta, jolloin saavat säännöllistä asiakasvirtaa sieltä. 

Esim. täällä mainitun Pilkkeen hinnasto, on se aika tyyristä ei moni voisi usein käyttää. Mutta isoissa kaupungeissa tosiaan menee, kun kerran palveluita jo on olemassakin https://pilkelastenhoito.fi/perheille/

Tyyristä? Mä olin just tulossa sanoon, et onpas yllättävän halpaa, 18,60 arkisin, illat ja yöt alle 21,-/h kotitalousvähennyksen jälkeen, sitä kun saa hoitotyöstä 60%. Kyllähän tuolla hinnalla, vaikka 45€ tunti laskuttaen tuollaista kannattaisi alkaa tehdä, ei ne kulut niin isot ole pienyrittäjällä.

Vaan kun se ei ole 60%

Vierailija
39/41 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32.20€  nykyisillä vähennyksillä. 

Vierailija
40/41 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on jo Lapsiperheiden kotipalvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi