Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei osaa ottaa vastaan lahjoja?

Vierailija
23.01.2025 |

Olen huomannut, että mun miehelle on jotenkin vaikeaa saada lahjoja, joulu-tai syntymäpäivälahjoja. On jotenkin vaikeana, eikä myöskään näytä että arvostaisi lahjoja. Vaikka olisi ihan hyviä, ei esim kohtuuttoman kalliita lahjoja. Minusta tuo on loukkaavaa. Siinä on varmaan joku kumma psykologinen juttu, että ei voi ottaa vastaan? Mies muutenkin on sanonut että tuntee helposti olonsa jotenkin arvottomaksi tms. Onko muilla tällaisia läheisiä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten hän ei varmaankaan myös tykkää ostaa lahjoja muille. Näin ainakin itsellä.

Vierailija
2/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsena saanut lahjoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti se on

Vierailija
4/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autisti, mutta on vähän "kirjolla". On kuitenkin ihan puhelias, seurallinen jne.

Vierailija
5/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun haluat antaa miehellesi lahjan, sano hänelle: Herrani, sinä saat tehdä/teettää minulla ihan mitä tahansa haluat.  Kyllä arvostaa.

Vierailija
6/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että lapsuudesta löytyy selitys tuohon. Voi olla ettei tykkää olla huomion keskipisteenä tms.

Vierailija
7/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi puhua miehesi kanssa tuosta asiasta? Loukkaaminen hänellä ei varmaankaan ole tarkoituksena. Lahjoihin liittyy jotain sellaista tunnelatausta, jonka ehkä vain hän itse tietää.

Vierailija
8/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat jotain älyttömiä lahjoja joista mies ei tiedä mitä niihin sanoisi.

Vierailija
9/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelee että jää hiukan velkaa tai palvelusta vaille lahjasta ja bisnes puolella pitää olla jo noista täten tarkka merkitykseltään.

Vierailija
10/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on todella vaikea hankkia lahjaa varsinkin jos se on pakattu tai nostetaan muuten odotuksia. Petyn aina!

m41

Vierailija
11/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja samanlainen. En ole tottunut saamaan lahjoja tai kehuja. enkä koe olevani niiden arvoinen. Kun saan lahjoja tai kehuja, tulee outo ja epätodellinen ja vieras olo, epäilen lahjan antajan tarkoitusperiäkin.

Vierailija
12/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset on erilaisia miehet ostaa itse mitä tarvitsee eikä nainen voi mitenkään tietää mitä mies tarvitsee. Tiedän että niin moni nainen triggeröityy ja alkaa kiehumaan että kyllä minä tiedän mitä mieheni tarvitsee mutta sekin on vain asioita mitä nainen haluaa miehelle ja väittää miehen tarvitsevan sitä.

Se siinä on itselläkin että lahjat on lopulta aika kiusallisia.

Siihen lisättynä se että niin harva mies on koskaan saanut lahjoja ilman että sillä lahjan antajalla on joku ehto sille lahjalle mikä miehen sitten täytyy toteuttaa kun on kerran lahjankin saanut

Vierailija
13/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autisti, mutta on vähän "kirjolla". On kuitenkin ihan puhelias, seurallinen jne.

Tiedän vastaavan miehen. On vasta 5-kymppisenä alkanut ottaa lahjoja. Antaa mielellään palveluksia, mutta ei pidä jos tuo tarjottavaa mukanaan yms. 

Vierailija
14/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset on erilaisia miehet ostaa itse mitä tarvitsee eikä nainen voi mitenkään tietää mitä mies tarvitsee. Tiedän että niin moni nainen triggeröityy ja alkaa kiehumaan että kyllä minä tiedän mitä mieheni tarvitsee mutta sekin on vain asioita mitä nainen haluaa miehelle ja väittää miehen tarvitsevan sitä.

Se siinä on itselläkin että lahjat on lopulta aika kiusallisia.

Siihen lisättynä se että niin harva mies on koskaan saanut lahjoja ilman että sillä lahjan antajalla on joku ehto sille lahjalle mikä miehen sitten täytyy toteuttaa kun on kerran lahjankin saanut

Hölpöti hölpöti höööö...

Vierailija
15/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lahjoja.

Vierailija
16/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni on tällainen. Katsoo lahjaa kuin haisisi pas'a nenän alla. Kääntelee ha vääntelee lahjaa ja mumisee jotain. Hänellä oli köyhä lapsuus, siitä varmaan johtuu. Silti jotenkin loukkaavaa, kun kuitenkin merkkipäivänä on tapana viedä lahja... Oli lahja mikä tahansa, sama näytös toistuu aina.

Vierailija
17/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä on vain erilaiset tavat reagoida ja osoittaa tunteita. Esimerkiksi ilmeet eivät ole aivan niin universaaleja kuin tavataan ajatella. Olet voinut lapsuudenkodissa oppia tietyn tavan reagoida lahjoihin, hän toisen. Kysymällähän tästä toki selvisi, mutta mitä turhia. 

Vierailija
18/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua lahjoja koska minulla on jo ihan kaikki mitä tarvitsen, jopa liikaa. Tässä iässä antaminen on ilo, saaminen ei

M 61V

Vierailija
19/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukkoni on tällainen. Katsoo lahjaa kuin haisisi pas'a nenän alla. Kääntelee ha vääntelee lahjaa ja mumisee jotain. Hänellä oli köyhä lapsuus, siitä varmaan johtuu. Silti jotenkin loukkaavaa, kun kuitenkin merkkipäivänä on tapana viedä lahja... Oli lahja mikä tahansa, sama näytös toistuu aina.

Mulla vähän samanlainen suhtautuminen kuin apellasi. Etkö voi keksiä tapaa joka ei häntä vaivaisi

Vierailija
20/24 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. En oikein tykkää saada lahjoja, mutta ihmisten on jotenkin tosi vaikeaa käsittää kun sanon, että mä en ihan oikeasti tarvitse tai halua mitään. Itse tykkään kyllä hankkia ja antaa muille lahjoja. En tiedä mikä siinä on, mutta menen tosi vaikeaksi aina jos joku antaa lahjan ja vaikka yritän esittää niin voin lyödä vetoa että se näkyy läpi, kiitän tietysti, mutta siinä tilanteessa en osaa myöskään varmasti kehua lahjaa niin kuin pitäisi, vaikka olisi kuinka hyvä mielestäni. Mitään huono itsetuntoa tai etten olisi sen arvoinen, mulla ei ole.

Mies 46

Ps. Mitä helvettiä muuten 46-vuotias mies tekee jollain vauvapalstalla?