Mitä ajattelet henkilöstä, joka tekee vain keikkatyötä suunnilleen pari-kolme päivää viikossa, ja koulujen loma-aikana
ei sitäkään, perusteluna että haluaa aikaa perheelle, nuorinkin lapsi jo 10v tai ylikin. Onko ihan ok ratkaisu vai ihmetteletkö?
Kommentit (34)
Mulla keikkatyö on vaihtoehto täydelle työttömyydelle, joten nostan soviteltua ansiosidonnaista. Kaikki osapuolet (myös te-keskus, mikähittosennniminytsittenkonkaan ja työnantaja tietävät asianlaidan. Sen verran säännöllisesti pystyn tekemään (paitsi kesät, kun opiskelijat rynnivät töihin), että saan uudet päivärahat kerättyä ennen kun nämä vanhojen sääntöjen 187 on kulutettu joskus loppuun. Hitaasti kuluvat kun pystyy kuitenkin jotakin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällä keikkailulla tienaa ihan riittävästi. Esimerkiksi nyt joulukuussa tein 14 työpäivää ja tienasin 3200 bruttona. Enkä edes ollut joulunpyhinä töissä.
Kuulostaa hyvältä.
En mitään. Tekisin varmaan itsekin. Minulle kelpaisi myös osa-aikaiset työt. 👍
T: Tuntematon
Itsellä juurikin vastaava tilanne, eipä ole ainakaan suoraan kukaan ihmetellyt.
Mikäs siinä jos taloudellisesti onnistuu. Serkkuni teki 60% työaikaa kun lapset olivat alle 15-vuotiaita. Se toimi hänelle ja työnantajalle. Mitä minä olisin siihen urputtamaan? En minä voi kertoa, mikä on kenenkin perhe-elämälle ja jaksamiselle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitä tarkoitat?
Oma elämä juurikin aloituksen kaltaista, mutta en ole lääkäri, vaan ihan keittiöapulainen..
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mistä saisi tuollaisen työn.
Monellakin alalla voi tehdä keikkahommaa. Tulot sitten myös ovat myös pienemmät kuin kokoaikatyössä. Että turha miettiä ja kadehtia.
Ihan ok ratkaisu. Tekee sen minkä jaksaa ja ei ainakaan täysiä tukia nostele.
"Ylilääkäri paljastaa hätkähdyttävän syyn pitkiin potilasjonoihin: suurin osa kalliista ostolääkäreistä tekee vain 1-2 työpäivää viikossa Pirkanmaalla."
Ajattelen, että on hienoa, kun joku voi ja haluaa ottaa aikaa perheelle, mutta toivottavasti varautuu siihen, että eläke jää tosi pieneksi ja kuten myös muu sosiaaliturva. Eli toivottavasti hänellä on säästöjä ja vakuutuksia korvaamassa pienten tulojen aiheuttamaa vajetta.
Olen kateellinen, koska en tällä hetkellä voi itse tehdä noin. Henkilö on hoitanut asiansa hienosti.
Hyvä, että on töitä, hyvä, että on lapsia ja hyvä, että heistä pitää myös huolta.
Minusta tällä keikkailulla tienaa ihan riittävästi. Esimerkiksi nyt joulukuussa tein 14 työpäivää ja tienasin 3200 bruttona. Enkä edes ollut joulunpyhinä töissä.