Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet henkilöstä, joka tekee vain keikkatyötä suunnilleen pari-kolme päivää viikossa, ja koulujen loma-aikana

Vierailija
23.01.2025 |

ei sitäkään, perusteluna että haluaa aikaa perheelle, nuorinkin lapsi jo 10v tai ylikin. Onko ihan ok ratkaisu vai ihmetteletkö? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällä keikkailulla tienaa ihan riittävästi. Esimerkiksi nyt joulukuussa tein 14 työpäivää ja tienasin 3200 bruttona. Enkä edes ollut joulunpyhinä töissä. 

Vierailija
22/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keikkatyö on vaihtoehto täydelle työttömyydelle, joten nostan soviteltua ansiosidonnaista. Kaikki osapuolet (myös te-keskus, mikähittosennniminytsittenkonkaan ja työnantaja tietävät asianlaidan. Sen verran säännöllisesti pystyn tekemään (paitsi kesät, kun opiskelijat rynnivät töihin), että saan uudet päivärahat kerättyä ennen kun nämä vanhojen sääntöjen 187 on kulutettu joskus loppuun. Hitaasti kuluvat kun pystyy kuitenkin jotakin tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tällä keikkailulla tienaa ihan riittävästi. Esimerkiksi nyt joulukuussa tein 14 työpäivää ja tienasin 3200 bruttona. Enkä edes ollut joulunpyhinä töissä. 

Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
24/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Tekisin varmaan itsekin. Minulle kelpaisi myös osa-aikaiset työt.  👍

T: Tuntematon 

Vierailija
25/34 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juurikin vastaava tilanne, eipä ole ainakaan suoraan kukaan ihmetellyt. 

Vierailija
26/34 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä tarkoitat? 

Vierailija
27/34 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos taloudellisesti onnistuu. Serkkuni teki 60% työaikaa kun lapset olivat alle 15-vuotiaita. Se toimi hänelle ja työnantajalle. Mitä minä olisin siihen urputtamaan? En minä voi kertoa, mikä on kenenkin perhe-elämälle ja jaksamiselle parasta. 

Vierailija
28/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitä tarkoitat? 

Oma elämä juurikin aloituksen kaltaista, mutta en ole lääkäri, vaan ihan keittiöapulainen.. 

Vierailija
29/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että mistä saisi tuollaisen työn. 

Monellakin alalla voi tehdä keikkahommaa. Tulot sitten myös ovat myös pienemmät kuin kokoaikatyössä. Että turha miettiä ja kadehtia. 

Vierailija
30/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ratkaisu. Tekee sen minkä jaksaa ja ei ainakaan täysiä tukia nostele.

Vierailija
31/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ylilääkäri paljastaa hätkähdyttävän syyn pitkiin potilasjonoihin: suurin osa kalliista ostolääkäreistä tekee vain 1-2 työpäivää viikossa Pirkanmaalla."

https://yle.fi/a/74-20054509

Vierailija
32/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on hienoa, kun joku voi ja haluaa ottaa aikaa perheelle, mutta toivottavasti varautuu siihen, että eläke jää tosi pieneksi ja kuten myös muu sosiaaliturva. Eli toivottavasti hänellä on säästöjä ja vakuutuksia korvaamassa pienten tulojen aiheuttamaa vajetta. 

Vierailija
33/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen, koska en tällä hetkellä voi itse tehdä noin. Henkilö on hoitanut asiansa hienosti.

Vierailija
34/34 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on töitä, hyvä, että on lapsia ja hyvä, että heistä pitää myös huolta.