Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet henkilöstä, joka tekee vain keikkatyötä suunnilleen pari-kolme päivää viikossa, ja koulujen loma-aikana

Vierailija
23.01.2025 |

ei sitäkään, perusteluna että haluaa aikaa perheelle, nuorinkin lapsi jo 10v tai ylikin. Onko ihan ok ratkaisu vai ihmetteletkö? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että mistä saisi tuollaisen työn. 

Vierailija
2/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Mua ei huvittanut käydä töissä. Kävin vain silloin tällöin kun tarvittiin.

Tienasin saman kuin vakipaikassa, mutta en ehtinyt tympääntyä.

Rahaa laitoin talteen, keikkapalkassa kun on aina lomarahat mukana.

Hyvin meni, oli kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Teen itsekin 2-4 päivää viikossa silloin kun itselle sopii. Jos jotain häiritsee niin se on hänen ongelmansa. Tulen omillani toimeen ja elämäni on mukavaa kun saan levätä riittävästi ja on aikaa omalle elämälle. 

Vierailija
4/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. hoitoalalta ja ravintola-alalta löytyy paljon keikkahommaa, joissa voi itse valita vuorot ja paljonko töitä tekee. 

Vierailija
5/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöhän on mahtavaa, ei mitään sitoutumisia. Mä teen syyskuulta toukokuulle, jaksamisen mukaan.

Ne ajatukset vakikopäivätyön autuudesta ovat mennyttä aikaa. Mulla ainakin työ on niin raskas, ettei mitään järkeä. Siksi vähemmän, elämä tulee ensin.

Vierailija
6/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. hoitoalalta ja ravintola-alalta löytyy paljon keikkahommaa, joissa voi itse valita vuorot ja paljonko töitä tekee. 

Saako niistä riittävästi rahaa? 

Vierailija
7/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Teen itsekin 2-4 päivää viikossa silloin kun itselle sopii. Jos jotain häiritsee niin se on hänen ongelmansa. Tulen omillani toimeen ja elämäni on mukavaa kun saan levätä riittävästi ja on aikaa omalle elämälle. 

Oletko joutunut keikkapaikoissa ihmettelyn tai kateuden kohteeksi, kun et tee täyttä työmäärää? 

Vierailija
8/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kolmen kunnan työvoimapalvelussa, silloin sai valita itse keikkansa.

En tiedä miten nyt on.

Siinä hommassa on vaan pakko muistaa se säästäminen aina palkasta, ja ei vältt ole joka päiväksi työtä.

Vierailija
9/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas! Mäki haluisin tehdä noin, mut paikoja ei ole. 

Vierailija
10/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele. Mua ei huvittanut käydä töissä. Kävin vain silloin tällöin kun tarvittiin.

Tienasin saman kuin vakipaikassa, mutta en ehtinyt tympääntyä.

Rahaa laitoin talteen, keikkapalkassa kun on aina lomarahat mukana.

Hyvin meni, oli kivaa.

Millä alalla? 

Vierailija
11/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut keikkapaikoissa ihmettelyn tai kateuden kohteeksi, kun et tee täyttä työmäärää? 

"Se on vaan keikkalainen" mutta siitä ei kannata välittää. Niin ja kuppikuntiin ei tartte liittyä, paitsi jos on vakikeikkapaikat!

Vierailija
12/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa, että käy töissä kuitenkin.

Miksi tehdä enempää jos pärjää rahallisesti?

Oletan nyt, että ei tarvitse hakea tukia kun tulot on kuitenkin hyvät.

Vierailija
13/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin tein, eikä lapsia edes ole, kävin silloin tällöin tekemässä muutaman päivän/pari viikkoa. Kun ei ole taloudellisesti pakko mutta haluaa jotain "harrastetta" niin oikein toimiva konsepti. 

Vierailija
14/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta. Nyt, kun vuokrafirmojen käyttöä rajataan, otin puolikkaan sylttytehtaalta ja lisäksi lisävuoroja, viikonloput tietty. Asuntolaina maksettu ja lapsi maailmalla, hyvin riittää. En mene enää kokopäivätyöhön, tosin eipä 45v pääsekään.

Vierailija
15/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa, että käy töissä kuitenkin.

Miksi tehdä enempää jos pärjää rahallisesti?

Oletan nyt, että ei tarvitse hakea tukia kun tulot on kuitenkin hyvät.

Palkka...se pitää jakaa niin että se riittää.

Vierailija
16/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset vuositulot? Jos omillaan pärjää, niin todellakin on ok. 

Vierailija
17/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin että jos tuon tekee omakustanteisrsti niin se on ok, kiva varmadti hänelle.

MUTTA

JOS nostaa pokkana yhteiskunnan tukia ja hakee vielä sossusta avustuksia, leipäjonosta ruokaa niin sitten on yhteiskunnan loinen joka elää muiden veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
18/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa suuremmalla osalla taloudellisesti mahdollista vähentää työntekoa.

Vierailija
19/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan ole huomannut. Teen vain yhteen paikkaan pääsääntöisesti. Tuttu paikka vuosien ajalta, sellainen mihin on jatkuva lisätyövoiman tarve niin tosiaan saa valikoida työpäivät. Tuo on joustava työpaikka jossa on paljon erilaisilla sopimuksilla ihmisiä elämäntilanteen mukaan. Jotkut tekee aina neljä arkiaamuvuoroa viikossa, jotkut haluaa viikonloppujen pitkiä vuoroja, joku tekee keikan kerran kuukaudessa. Voin kyllä kuvitella että on paikkoja joissa kyräillään! 

Vierailija
20/34 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla lisätietoja. Millainen tulotaso, onko säästöjä, riittääkö rahat ylimääräiseen, tukeeko puoliso? Olisin kiinnostunut itsekin tällaisesta ratkaisusta.