Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi inhottaa. Ei voi mitään. Kohtalotovereita?

Vierailija
02.03.2007 |

Yritän lapsen takia sietää häntä edes silloin tällöin. Olen pahalla tuulella jo kun kuulen että edessä on taas tapaaminen. Vielä ainakin 20 vuotta hän luultavasti sulostuttaa elämääni! Miten jaksan? Voiko inho ja ällötys laantua kun sitä on kestänyt nyt 17 vuotta? Hän oli minulle ensimmäiset seurusteluvuodet kauhea. Sen jälkeen välinpitämätön. Esikoisen syntymän jälkeen on ollut mielin kielin. Miten muut jaksatte ällöanoppia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden miniän se on karkottanut, minä en niin helposta hätkähdä....

Vierailija
2/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvailet hyviä välejä? Minun miehelle anoppi soittaa 1-2 kertaa viikossa. Mies ei itse ota yhteyttä. Kait niiden välit on kuitenkin hyvät. Tietääkö miehesi että inhoat anoppiasi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ongelmallinen " suhde" anoppiin.

Olemme näennäisesti ihan OK väleissä, mutta pinnan alla kuohuu.

Ennen lapsen syntymää meni vielä ihan hyvin, ei tarvinnut tavatakaan niin usein mutta nyt kun meillä on lapsi (ainoa lapsenlapsi kaikille isovanhemmilleen) niin näkemisiä on useammin.

Anoppi haluaa torpedoida kaikki kasvatusperiaatteeni ja -saavutukseni, koska hänen mielestään on mummon oikeus hemmotella lasta!

Hänen mielestään oikeanlaista hemmottelua on esimerkiksi suostua siihen kun 2-vuotias pyytää saada syödä pelkkää karkkia koko päivän ruuan sijasta.

Jos ohjeistan/ojennan kiukuttelevaa lasta anopin kuullen, ehättää hän heti pehmentämään sanomaani; " ei se äiti nyt ihan noin tarkoittanut, kyllä sinä saat sotkea ketsupilla mummin sohvaa, mummi antaa luvan" ....

Jos lapsi onneton hiukankin inahtaa itkuun, on mummolla heti tikkari ojossa, koska " hänen luonaan ei lasten tarvitse itkeä" .

Ihan kuin vanhempana haluaisin lapseni kärsivän!!!

Mies ei ymmärrä ollenkaan kun olen ottanut puheeksi tämän karkeilla ja herkuilla vaientamisen ja palkitsemisen, hänen mielestään hänen äitinsä on aina oikeassa. HUOKAUS.

Vierailija
4/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mies" näkee äitiään joka päivä ja ei ymmärrä kun haluaisin että meillä olis perhe-elämä. Siinähän sitten nysvää äitinsä kanssa ja näkee lapsia joka toinen viikonloppu. En jaksa enää =(

Vierailija
5/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on äitinsä lellikki ja ei ole vielä napanuora katki.

Jos kehtais, niin katkaisisin kaikki välit. Lapsetkaan ei tykkää mummusta. Mieheni suuttuu, jos vähänkään arvostelen anoppia.

Jostain luin, että parisuhdeongelmien suurin syy on se, että mies ei ole päässyt vielä irti äidistään, ja meillä ainakin pitää paikkansa.

Miksi minun pitäisi olla samanlainen kuin anoppi.

Aika muuttuu, anoppi ei enää ymmärrä tämän päivän lapsia. Ei enää eletä niin kuin 60- ja 70-luvulla. Esim. mummulassa ei pelata tietokoneella eikä kännykällä. Pyhänä ei esim. askarrella.

Me kun menemme sinne, täytyy alistua siihen kuriin, mutta kun anoppi tulee meille ei sopeudu meidän tapoihin

Vierailija
6/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut miettimään, varsinkin kun omat lapset on poikia. Mitä jos se ne tulevat miniät inhoaa sit mua? Vai muistaako sitä sitten kaikki ärsyttävyydet omasta anopistaan ja osaa olla erilainen?

Mietin kun äitini ei pitänyt anopistaan, minä en pidä anopistani jne. Onko se vaan asia joka on niin? Olenko minä joku päivä se josta ei pidetä ja lastenlapset tuodaan käymään kun on " pakko" .

Vierailija
7/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sta!

Vierailija
8/8 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun meni ihan ok, ennen lapsia, vaikka en koskaan anopista ole erityisemmin pitänyt. Hän kyllä tuppautui kylään paljon, kutsui meitä koko ajan johonkin, halusi itse järjestää heillä meidän kihlajaiset joihin minun vanhempia tai ketään ystäviä tms. ei kutsuttu ... ja napanuora oli vanhimpaan poikaan, minun mieheeni aika tiukalla. Noh, se siitä höltyi vähitellen ja oli melko siedettävää.

Kun meidän esikoinen, ensimmäinen lapsenlapsi syntyi oli sitten tilanne aivan sietämätön. anopin marssiminen synnytyssairaalaan ja vauvan omiminen ja minun jyrääminen aloittivat tilanteen, joka kärjistyi siinä vähitellen ja sai minut pakottamaan miehen katsomaan asiaa silmästä silmään. seurauksena se, että nyt välit muodollisesti jonkinlaiset, mies paljon vähemmän tietääkseni yhteydessä äitiinsä ja tapaamme miehen vanhempia muutaman kerran vuodessa ... 3-6. asumme onneksi siis ulkomailla tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan