Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka syytät lapsettomia itsekkäiksi

Vierailija
22.01.2025 |

Kertoisitko oman epäitsekkään motiivisi, miksi teit lapsia? Teitkö lapsia ajatuksenasi tuottaa valtiolle lisää veronmaksajia, vai koska koet, että se on Jumalan tahto, vaikket itse halunnut? Nyt saat loistaa!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitähän me ollaan kaikki, sen on evoluutio varmistanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle syntyy esikoinen, koska haluan kokea senkin elämässäni.

"Lapsettomuudesta" mul tulee kokemusta syntymästäni esikoiseni syntymään päälle 33 vuotta.

Mielestäni elämä o kokemuksia varten :D

Vierailija
4/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kukaan meistä ei olisi niin itsekäs että olisi hankkinut lapsia, ilman vanhempiemme itsekkyyttä yksikään meistä ei olisi syntynyt tähän maailmaan.

Vierailija
5/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapsettomuudesta" mul tulee kokemusta syntymästäni esikoiseni syntymään päälle 33 vuotta.

Aivan, eli itsekkäistä syistä hankit lapsen, samalla tavalla kuin minä itsekkyydestä en hanki. Ap

Vierailija
6/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä ovat ne, jotka tee lapsen oman egon jatkeeksi ilman, että ovat oikeasti valmiita tarjoamaan lapselle parhaan mahdollisen elämän mitä pystyvät. Itsekäs lasten tekeminen koska kuuluu tehdä lapsia on kaikkein pahinta, koska se viaton lapsi siinä kärsii. On hyvä että ihmiset, jotka eivät halua lapsia eivät myöskään perinteiden takia niitä hanki. Itse ainakin kunnioitan paljon ihmisiä, jotka pystyvät myöntämään että eivät olisi hyviä vanhempia ja eivät siten väkisin myöskään ryhdy vanhemmiksi. Maalilmassa on muutenkin liikaa ihmisiä ja ainoa syy miksi tästä ihmisten vähentymisestä koitetaan edes tehdä ongelmaa on raha.

Vierailija
7/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kukaan meistä ei olisi niin itsekäs että olisi hankkinut lapsia, ilman vanhempiemme itsekkyyttä yksikään meistä ei olisi syntynyt tähän maailmaan.

Ja mitä sitten? Kuka sitä harmittelisi kun ei olisi täällä harmittelemassa?

Vierailija
8/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eli itsekkäistä syistä hankit lapsen, samalla tavalla kuin minä itsekkyydestä en hanki. Ap

Se että ei hanki lasta jota ei halua, vain koska yhteiskunta siihen painostaa on mielestäni kyllä täysin epäitsekästä. Lapset ei ole mitään lemmikkejä joita voi ottaa miten sattuu. Ei täällä kukaan koirakaan ottaisi, jos ei sellaisesta tykkää; ajatusta tästä voi kuvata jopa absurdina. 

-eri

Vierailija
9/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat naiset on friikkejä.

Vierailija
10/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat naiset on friikkejä.

Miehet on vielä pahempia.

Vierailija
11/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi on trolli, joka tulee aina syyttämään otsikoissa. Ei ole oikea mummo varmaan.

Vierailija
12/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää nyt oo jo aika kulunut aihe. Eikai kukaan pidä lapsettomia itsekkäinä vuonna 2025? Ja miksi taas puhutaan vain NAISISTA! Ei naisilla ole mitään velvollisuutta tehdä lapsia eikä yhtään sen enempää velvollisuutta kuin miehilläkään.

Vierailija
13/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei hanki lasta jota ei halua, vain koska yhteiskunta siihen painostaa on mielestäni kyllä täysin epäitsekästä. Lapset ei ole mitään lemmikkejä joita voi ottaa miten sattuu. Ei täällä kukaan koirakaan ottaisi, jos ei sellaisesta tykkää; ajatusta tästä voi kuvata jopa absurdina. 

-eri

Minusta olisi myös ihan kiva, jos voitaisiin vaan antaa ihmisten itse valita, ettei tarvisi heidän lasten kokea kuinka heidät velvollisuudesta, ei rakkaudesta, hankittiin.

Vierailija
14/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitäisi aina tehdä tai olla tekemättä täysin itsekkäistä syistä. 

Vierailija
15/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tänne, vaikka en syytäkään lapsettomia itsekkäiksi.  Syytään suurinta osaa ihmisiä itsekkäiksi, koska elämme hedonismin aikakautta.

Vierailija
16/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei lemmikkejäkään pidä ottaa tosta noin vaan ilman harkintaa. Jos otat lemmikin niin sitoudut tarjoamaan sille hyvän elämän ja sitoudut tarjoamaan sille hoidon tarvittaessa. 

t:koiranomistaja

Vierailija
17/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää nyt oo jo aika kulunut aihe. Eikai kukaan pidä lapsettomia itsekkäinä vuonna 2025? Ja miksi taas puhutaan vain NAISISTA! Ei naisilla ole mitään velvollisuutta tehdä lapsia eikä yhtään sen enempää velvollisuutta kuin miehilläkään.

Puhuttelin kyllä kaikkia, jotka syyttelee lapsettomia itsekkäiksi, ikään kuin lasten hankinta olisi epäitsekästä, ihan sukupuoleen katsomatta. Ap

Vierailija
18/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulin tänne, vaikka en syytäkään lapsettomia itsekkäiksi.  Syytään suurinta osaa ihmisiä itsekkäiksi, koska elämme hedonismin aikakautta.

Tästä olemme samaa mieltä. Ap

Vierailija
19/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, että joku tekee lapsia, joku ei tee ja toiset ei saa vaikka haluaisi.

Sitä mä en tajua miksi toisten valintoja pitää kytätä, arvostella ja uhriutua.

Ja kyllä, elämä on aivan erilaista lasten kanssa, kuin ilman. Uhrauksia joutuu jokainen tekemään, lapsen sairauden kanssa luultavasti enemmän kuin moni muu. Kaikkien lapsien kanssa jostain joutuu luopumaan. Sitä on vaikea tajuta. Lapseton sitä tuskin ymmärtää.

Tehkää itsellenne sopiva valinta. 

Vierailija
20/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä ovat ne, jotka tee lapsen oman egon jatkeeksi ilman, että ovat oikeasti valmiita tarjoamaan lapselle parhaan mahdollisen elämän mitä pystyvät. Itsekäs lasten tekeminen koska kuuluu tehdä lapsia on kaikkein pahinta, koska se viaton lapsi siinä kärsii. On hyvä että ihmiset, jotka eivät halua lapsia eivät myöskään perinteiden takia niitä hanki. Itse ainakin kunnioitan paljon ihmisiä, jotka pystyvät myöntämään että eivät olisi hyviä vanhempia ja eivät siten väkisin myöskään ryhdy vanhemmiksi. Maalilmassa on muutenkin liikaa ihmisiä ja ainoa syy miksi tästä ihmisten vähentymisestä koitetaan edes tehdä ongelmaa on raha.

"Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä"  

No on joo,  mutta suomalaiset lähinnä kuolee vaan sukupuuttoon, eikä se tarkoita sitä, että ihmiset maailmalla vähenisivät, päin vastoin.  Mitä enemmän meitä pidättyväisiä suomalaisia kuolee, sitä enemmän tilalle tulee niitä, jotka sikiävät kuin jänikset.   Joten mikä tämänkin ajatuksen pointti on? Ei ainakaan maailman pelastaminen vaan ennemminkin maailmanlopun edistäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi