Milloin olitte ensimmäistä kertaa ulkona juhlimassa vauvan syntymän jälkeen?
Kommentit (20)
Kuopus on nyt 7kk, enkä ole vielä käynyt.
seuraavalla kerralla vauva oli 4,5kk ja olin illan poissa sanotaan nyt 6 tuntia.
seuraavalla kerralla vauva oli 8kk ja olin poissa 6 tuntia.
Seuraavalla kerralla vauva oli tasan 1,25v
sit ei enää olekkaan kertoja tuo viimeinen oli pari viikkoa sitten
Ensimmäisellä kerralla oli tosi outoa, toinen kerta olikin sitten vain ihana irtiotto.
En tuomitse jos vauva oli hyvässä hoidossa, mutta ihmettelen. Ihan oikeestiko menitte?
Vauva ei mene miksikään jos äiti käy kirjastossa, pizzalla, uimassa tai baarissa!!! PRKL.
Kunhan vauvan ei tarvitse nähdä äitiä tai isää humaltuneena ja vanhemmat on kuitenkin suurimman osan ajasta saatavilla.
en " vielä" ole käynyt missään (vauva 1kk), mutta kuun puolivälissä on tiedossa ravintolaillallinen parin läheisen ihmisen kanssa. Vauva on tuolloin 1,5kk. Minusta on mukavaa päästä ihmisten ilmoille, vaikka jotenkin väärältä tuntuu jättää vauva kotiin (vaikka vieraiden hoitoon ei tarvitsekaan viedä, vaan isi hoitaa). Muutaman kerran olen käynyt yksin asioilla (n. tunnin verran pois kotoa, mummu tai isä ollut vauvan kanssa) ja on kyllä ollut vaikeaa, mutta toisaalta ihanaa, kun saa vähän " aikaa itselle" .
Baarissa käyminenkin houkuttelisi, lähinnä olisi mukavaa päästä tanssimaan (ryypiskelystä/humalasta en liiemmin perusta), mutta tuntuisi väärältä. Ehkäpä jaksan odotella tuon vipattavan tanssijalan kanssa vielä jonkun kuukauden :)
Toinen lapsi oli kolmen kuukauden ikäinen, kun olin pidemmällä reissulla.
Se sinun vauvasi ei todellakaan tiedä että oletko bilettämässä vai nukutko viereisessä huoneessa!
Miettivätkö isätkin, voivatko jättää vauvan äidin hoitoon muutamaksi tunniksi ja lähteä ulos? Tuskin. Yrittäkää hieman rentoutua mammat, syyllistyminen on soooo last season.
Vierailija:
Se sinun vauvasi ei todellakaan tiedä että oletko bilettämässä vai nukutko viereisessä huoneessa!
Ja nauti! Se ei susta yhtään huonompaa äitiä tee! Joku väitti, että vauva " saattaa vaistota" , jos äiti on oikein ollut bilettämässä. Hih, jääköhän vauvalle oikein traumoja moisesta..?! Haloo ja järki käteen...
vauvan kanssa oltiin vielä sairaalassa.
Seuraava kerta olikin sitte yhdessä vuosipäivän vieton merkeissä. Käytiin syömässä hyvin ajan kanssa ja baarissa parilla. Tyttö oli 4kk ja lähes päivittäin tapaamansa mummin kanssa kotona.
Eiköhän nämä ole niitä juttuja mistä ei samaa mieltä voi olla. Viihdytään yhdessä ja käydään muksujen kanssa millon missäkin yhdessä koko lössi. Outojahan me tietysti ollaankin kun ei meille alko maistu.
mutta ensimmäistä kertaa oltiin miehen kanssa ulkona iltaa viettämässä niin että lapsella oli hoitaja kotona esikoisen ollessa 9kk. Työpaikan pikkujoulut.
Kuopus oli puoli vuotta kun oltiin ensimmäistä kertaa ulkona juhlimassa, oltiin muuten kahtena peräkkäisenä perjantaina vielä kun sattui näitä juhlia peräkkäin.
Muuten isä on hoitanut lapsia alusta asti ja olen ihan ensipäivistä asti käynyt yksin lenkillä, kaupassa, asioilla tms niin että mies on ollut tuon aikaa lapsen kanssa kotona. Parin kuukauden ikäisestä asti ovat olleet silloin tällöin muutaman tunnin vieraan hoitajan hoivissa kun on ollut sellaista mena jonne ei lasta voi mukaan ottaa.
Eikö ole ihan sama jos vanhemmat käy vaikka elokuvissa, teatterissa tai ravintolassa syömässä tms tavalla iltaa istumassa niin että joku muu hoitaa lasta tuon aikaa?
Eli siis vanhemmat rentoutuvat jossain kaksin ilman lasta, olivat juomat sitten alkoholipitoisia tai ei.
Kerran vuodessa käyn yleensä.