Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elareista

Vierailija
22.01.2025 |

En ole ikinä oikein tajunnut näitä elatusmaksu asioita. Olemme lapseni isän kanssa eronneet ja minä olen lähivanhempi lapsen isän työn vuoksi. Isä paljon työreissussa ja ollessaan Suomessa/lomilla pitää lasta luonaan. Isällä moninkertainen palkka minuun nähden, minä teen pienipalkkaista vuorotyötä. En kuitenkaan tajua miksi isän pitäisi elättää minua ja maksaa minulle? Isä maksaa harrastuksia joita toivoo lapsensa harrastavan ja ostaa välineet yms näihin. Isä myös mahdollistaa pääsyn harrastuksiin, ostaa matkalipun julkiseen liikenteeseen. Isä osallistuu vaatteiden ja urheiluvälineiden hankintaan, samoin kuin vakuutus yms maksuihin ja yleensä ostaa uuden puhelimen ja tietokoneen yms lapselle, koska ne ovat hänelle tärkeitä ja tietysti myös lapselle. On myös selvää, että minä en pystyisi tuloillani ostamaan niin hyviä välineitä, mutta tietysti hankkisin lapselle tavarat ja välineet kykyjeni mukaan.

Näin on aina toimittu kaiken suhteen, eli isä ostaa aidosti lapselle asioita ja kustantaa hänen elämäänsä. Ei siis maksaa minulle mitään, se tuntuisi hullulta. Miksi meidän pitäisi mitenkään eron jälkeen elättää toisiamme, emmehän muutenkaan ole toistemme elämässä enää mukana?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinä säästät lapsen tilille? 

Vierailija
22/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole nainen vaan lapseton mies. Tyhmempikin tajuaisi, että elatusmaksuja maksava mies ei maksa muita kuluja kuin poikkeustapauksessa. Jos aloittajan mies jostain syystä päättäisi, että ei osta lapselle enää mitään, ei aloittaja saa Kelaltakaan elatustukea. Kiva siinä on sanoa lapselle, että syö koulussa kunnolla, kun kotona ei ole kuin puuroa ja kieltää kaikki lapsen toiveet, kun niihin ei ole varaa.

Maksamani elatusavun lisäksi ostan lapselleni kaiken sellaisen mitä hän muutoin ei saisi, eksäni ollessa aivan äärimmäisen saita.

En suostu antamaan lapsen jäädä vaille juttuja siksi että toinen vanhempi ei hoida osaansa.

Olisin joka tapauksessa nuo rahat jälkikasvun hyväksi käyttänyt, jos yhteiselo eksän kanssa olisi jatkunut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa muutkin, kuten dinä. Eron jälkeen harva nainen ajattelee lapsen etua. Suuri osa naisista pitää lasta vain koston välikappaleena ex-miehelleen.

Vierailija
24/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne elarit exän elatukseen olekaan vaan lapsen.

Kun apeen lapsen isä maksaa ja ostaa lapselle asioita. Ei siitä tarvitse virallista paperia tehdä. Harrastuskulut ovat muutenkin sellaiset. Että ne lasketaan elareihin, jos elatettava suostuu. Niitä ei ilman suostumusta tarvitse maksaa.

Ajatteles tilanne niin. Ettei maksaisi harrastuksia. Silloin sinun pitäisi ne omistasi maksaa.

Näin lähinä elarit menee lapsiin. Puhelimet harrastukset, pyörät, skootterit, kortit ja vakuutukset. Yksinään sitä asuisi yksiössä. Eikä kantaisi joka päivä säkillistä ruokaa. Ex laittaa lapsille välillä muutamia kymppejä viikkorahaa. Mutta maksaa 0 euroa kk elareita. Kelan rahalla mennään.

Vierailija
25/28 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidänkään tarvitse asioista keskustella. Onhan selvää, että lapsi tarvitsee vaatteita, vakuutukset, harrastevälineet, puhelimet, tietokoneet ja lääkäriä tarvittaessa(ja kun sitä tarvitsee tulee aina keskusteltua exän kanssa aiheesta muutenkin). Isä osallistuu ilman mitään keskusteluja, osaa käyttää järkeään ja minä olen tyytyväinen tilanteeseen.

Ja kyllä myös ajattelen, että jos isänsä ei tajuaisi kuluihin osallistua se olisi hänen häpeänsä. Minä kyllä elätän lapseni ja pidän heistä huolta.

Miten se isä osallistuu ilman keskusteluja? Onko hänellä pääsy sun verkkopankkiin, että näkee maksuun menneen vakuutuslaskun ilman, että sun tarvii kertoa summaa? Tai tietää, että suunnittelet x-hintaisen tietokoneen tai harrastevälineen ostoa ihan vaan kristallipallosta? Kyllä mä luulen, että noi tarvis vähintään tekstata isälle, että tietäisi millä summalla ja milloin tulisi osallistua. Taidat todellisuudessa pommitaa sitä isää noilla enemmänkin, vaikka väität, että ihan ilman keskustelua tulee rahat maksajan tilille?

Vierailija
26/28 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin huomaa että naisia kiinnostaa vain raha ja samalla sen, että vain isät lapsiaan rakastaa.

Naiset harvemmin tekevät yhtään mitään lasten kanssa... Ehkä vievät pihalla olevaan leikkipaikkaan ja siellä selataan somea. Uimahalleista on turha hakea naista opettamassa lapsiaan uimaan.

Vierailija
27/28 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi sopinut ettei ex olisi maksanut elatusta, jos olisi huoltanut lapsia edes joskus ja maksanut puolet hankinnoista mm vaatteet, polkupyörät, puhelimet. Ex vain ei  huoltanut enkä voinut luottaa hänen sanomisiin mistään. Siksi elatusapu, joka sekin sitten piti hakea Kelasta, kun isä lopetti maksamisen. 

Vierailija
28/28 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidänkään tarvitse asioista keskustella. Onhan selvää, että lapsi tarvitsee vaatteita, vakuutukset, harrastevälineet, puhelimet, tietokoneet ja lääkäriä tarvittaessa(ja kun sitä tarvitsee tulee aina keskusteltua exän kanssa aiheesta muutenkin). Isä osallistuu ilman mitään keskusteluja, osaa käyttää järkeään ja minä olen tyytyväinen tilanteeseen.

Ja kyllä myös ajattelen, että jos isänsä ei tajuaisi kuluihin osallistua se olisi hänen häpeänsä. Minä kyllä elätän lapseni ja pidän heistä huolta.

Miten se isä osallistuu ilman keskusteluja? Onko hänellä pääsy sun verkkopankkiin, että näkee maksuun menneen vakuutuslaskun ilman, että sun tarvii kertoa summaa? Tai tietää, että suunnittelet x-hintaisen tietokoneen tai harrastevälineen ostoa ihan vaan kristallipallosta? Kyllä mä luulen, että noi tarvis vähintään tekstata isälle, että tietäisi mil

On ottanut vakuutukset lapsille ja ostaa ihan oma-aloitteisesti koneet ja puhelimet tarvittaessa. Ei meidänkään siitä tarvitse kommunikoida, mutta toki olemme asian niin hoitaneet, että myös minä näen minkälainen vakuutus on kyseessä ja puhelimet yms näen lapsellani kun ne saa. Ei me niistä sen kummemmin kommunikoida isän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi