Miksi kylppäri haisee lantalalle vaikka olen kloriitillakin pessyt viemärit ja muillakin
kylppärin pesuaineilla. Tiedän miltä lantala haisee koska olen talikolla mättänyt p a s k a a lantalaan.
Kommentit (15)
Hometta seinissä tai rakenteissa? Kosteusvaurio?
Sontatunkio haisee aivan erilaiselta kuin ihmisen jätökset.
Viemärin hajulukko? Saattaa olla kuiva tai ei ole kohdillaan?
Katos että hajulukot on kunnolla kiinni perkeles
Ilmanvaihto kunnossa? Millanen talo/kämppä, ikä? vedeneristeet vai onko vanhempi kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Sontatunkio haisee aivan erilaiselta kuin ihmisen jätökset.
Ihanko totta? Aloituksen mukaan ei haisekkaan ihmispaskalle vaan sontatunkiolle.
Pesukone letkuineen, pyyhe, ongelmia rakenteissa yms
Viemärin ne irroitettavat mutikat pitää putsauksen jälkeen painaa tosi lujaa kiinni, muuten haisee, vaikka olisi just hinkannut ne putipuhtaaksi.
Käsilavuaarinkin jutskat pitää olla lujaa kiinni.
Pyyhkeet tulee kuivata ilmavasti ja pestä kerran viikossa.
Onko vessanpöntön kauluksen alta hinkattu moskat pois?
Viemäriputken liitäntä vuotaa kaasut teidän kylppäriin.
Syaanivetyä falskaa paskaputkista kylppäriin, tai ukkosi kusee ohi pöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Pesukone letkuineen, pyyhe, ongelmia rakenteissa yms
Kannattaa heti ostaa sitruunahappoa ateekista ja pestmuuten tyhjä pesukone 90 asteen ohjelmalla, Sen jälkeen tyhjällä koneella 60 tai 90 asteen uusi pesuohjelma. Jos hajun aiheuttaja oli tässä, sen pitäisi olla kunnossa jälkeenpäin. Joka tapauksessa e.m. toimenpiteet pitää tehdä ainakin kerran vuodessa, jos haluaa koneen pysyvän hyvässä kunossa.
Tämä lämmin-kylmä vaihtelu jostain syystä työntää paskanhajua viemäreistä. Meilläkin haisee kerrostalon piha ihan likaviemärille, onneksi itse asutaan sen verran ylhäällä, ettei haju tule sisälle asti.
Onko pyyhe vaihdettu millon? Pitkään käytössä ollu pyyhekki alkaa haisee..