Kysymys teille, jotka tiedätte jotain toimeentulotuesta
Sain tällä viikolla päätöksen toimeentulotuesta, joka maksetaan viime marraskuun osalta. Maksupäivä oli eilen. En ymmärrä näistä mitään, joten mulla on tällainen tyhmä kysymys, että milloin ja miltä ajalta laitan seuraavan hakemuksen? Taloudellinen tilanne on tällä hetkellä ja vielä seuraavat pari kuukautta sama kuin oli tuolloin marraskuussa.
Kommentit (10)
Pari viikkoa ennen kuin viimeisin hakemus päättyy.
Tammikuussa tammikuulle, helmikuussa helmikuulle jne. Etukäteen voi hakea 1-2 kuukaudelle, eli tammikuussa voi tehdä hakemuksen vaikka tammi-maaliskuulle, olosuhteista riippuu, voidaanko käsitellä koko ajalle vai vain pelkälle tammikuulle. Takautuvasti ei myönnetä, eli et voi enää nyt tammikuussa hakea joulukuussa erääntyneisiin menoihin.
Tiedän sen verran että kerran olen hakenut ja tuli kielteinen päätös. Olisin todellakin tarvinnut, mutta taitaa olla vaan vakioasiakkaille suunnattu.
Päätöksessä on erikseen kohta ohjeille, miten sinun tulee toimia jatkossa. Kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sen verran että kerran olen hakenut ja tuli kielteinen päätös. Olisin todellakin tarvinnut, mutta taitaa olla vaan vakioasiakkaille suunnattu.
Mä hain nyt ekaa kertaa elämässäni ja olin kyllä yllättynyt, että tuli myönteinen päätös. Henkisesti olin varautunut, että kieltäytyvät tai sitten auttavat muutamalla kympillä. Oli kuitenkin hyvä summa, joka todellakin tuli tarpeeseen. Sain tuolla pahimman taloudellisen kriisin vältettyä. Ap
Kiitos vastauksista, tästä oli apua! Ap
Mille ajalle haet? Jos tarvitset tukea tammikuulle ja/tai helmikuulle, laita hakemus nyt heti. Ja tosiaan takautuvasti edelliselle kuulle et voi hakea, mutta jos laitat hakemuksen kuun viimeinen päivä, se riittää, vaikka käsittelyyn hakemus tulee silloin vasta seuraavan kuun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain nyt ekaa kertaa elämässäni ja olin kyllä yllättynyt, että tuli myönteinen päätös. Henkisesti olin varautunut, että kieltäytyvät tai sitten auttavat muutamalla kympillä. Oli kuitenkin hyvä summa, joka todellakin tuli tarpeeseen. Sain tuolla pahimman taloudellisen kriisin vältettyä. Ap
Hienoa, että sait toimeentulotukea ja hyvä kun avasit keskustelun tänne, koska toimeentulotukea hakevien määrä kasvaa tänä vuonna merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mille ajalle haet? Jos tarvitset tukea tammikuulle ja/tai helmikuulle, laita hakemus nyt heti. Ja tosiaan takautuvasti edelliselle kuulle et voi hakea, mutta jos laitat hakemuksen kuun viimeinen päivä, se riittää, vaikka käsittelyyn hakemus tulee silloin vasta seuraavan kuun puolella.
Kiitos tosi paljon, näin teen! Ap
UP