Töitä ei riitä enää
Milloin hallitus hyväksyy, että Ai ja globalisaatio vie työpaikkoja suomesta ja töitä ei riitä kaikille. Tämä tosin tulee kohta esille jo ns. Kolmansissa maissa joiden työtä myös automatisaatio vie.
Kaikki emme myöskään voi olla asiantuntijoita ja johtajia vaan työajan lyhennys ja jopa perustulosta pitää pystyä puhumaan nyt ennen yhteiskunnan romahdusta. Rahaa kyllä on mutta miten se jakaantuu on huolestuttavaa. Vaurain 5% omistaa melkein puolet varallisuudesta. Tätä tietenkin perustellaan että ne hilut valuu alaspäin ja luo työpaikkoja. No ei enää siltä näytä joten toimia tarvitaan.
Kommentit (24)
90% työväestä jää perustulolle, jos sellainen tulee. Tyhmähän sitä töitä tekee, jos ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
90% työväestä jää perustulolle, jos sellainen tulee. Tyhmähän sitä töitä tekee, jos ei tarvitse.
Kyllä minulle pätkätyöt kelpaisi jos a. joku ottaisi töihin ja b. yksi tehty työpäivä ei katkaise tukia kuukaudeksi, koska tuet pitää hakea uudelleen.
M54
Vierailija kirjoitti:
Asia voi olla vaikea ymmärtää jos ei näe mitä on tulossa tulevaisuudessa. Kuitenkin vähintään työajan lyhentäminen tulee viimeistään ensi vuosikymmenellä.
Olen työnhakija. - Oma esteeni työllistyä ei ole se, etteikö olisi töitä vaan se, että vähemmässä ovat he. jotka ovat valmiita maksamaan asianmukaisen ja riittävänä pidettävän palkan tehdystä työstä. - Työllistymistäni ei yhtään nopeuta täällä esitetyt vaihtoehdot, joissa minut voitaisiin ruoskia tai kokeilla kovapanos ammuksen tehokkuutta korvein väliini. Myös päähän potkimiseni olen todennut enemmän lamaannuttavan kuin lisäävän mahdollsiuuttani työllistyä. Kaikke dellä mainitut ehdotuksia, joita mm. olen saanut täällä lukea sen tavanomaisimman rääkäisyn: menkää töihin ohella turhauttavankin usein
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen työnhakija. - Oma esteeni työllistyä ei ole se, etteikö olisi töitä vaan se, että vähemmässä ovat he. jotka ovat valmiita maksamaan asianmukaisen ja riittävänä pidettävän palkan tehdystä työstä. - Työllistymistäni ei yhtään nopeuta täällä esitetyt vaihtoehdot, joissa minut voitaisiin ruoskia tai kokeilla kovapanos ammuksen tehokkuutta korvein väliini. Myös päähän potkimiseni olen todennut enemmän lamaannuttavan kuin lisäävän mahdollsiuuttani työllistyä. Kaikke dellä mainitut ehdotuksia, joita mm. olen saanut täällä lukea sen tavanomaisimman rääkäisyn: menkää töihin ohella turhauttavankin usein
Så du bestämmer själv vad som är en skälig ersättning för din insats och då ingen köper så är det alla andras fel?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Tyhjästä on paha nyhjästä
Tämän takia kannattaa ryhtyä sijoittajaksi, niin saa pääomatuloja, jotka ei ole riippuvaisia työpaikasta.
Päättäjät pelaavat työttömillä työllisyyspeliä, suosittelen, että kaikki työttömät pelaavat työnhakupeliä. Miksi sanon työnhakupeliä? No koska työtön ei pääse töihin, yli 50 ei mitään mahdollisuutta töihin ja töitä ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt
Missäs tämän työn saa ja voi ottaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät pelaavat työttömillä työllisyyspeliä, suosittelen, että kaikki työttömät pelaavat työnhakupeliä. Miksi sanon työnhakupeliä? No koska työtön ei pääse töihin, yli 50 ei mitään mahdollisuutta töihin ja töitä ei riitä kaikille.
Harrastan työnhakua. +50v duunari.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää.
jos 90% ei saa palkkatuloja, ei valtio saa verotuloja, joten ei ole millä maksaa mitään perustuloa.
Töitä ei ole, mutta silti pitää olla massiivinen paine hankkia töitä. Tuet pois, ja lopulta henki pois.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma taitaa olla ristiriita yrityksen ja työntekijän palkan suuruudesta. Sinällään hieno homma jos töitä on tarjolla kun vaikutelma on ollut että työpaikkoja ei ole tarjolla vaikka tekisi töitä ilmaiseksi.
Sellainen tilanne oli joskus 1990-luvun lamassa kun pakollista harjoittelua jotkut tekivät ilmaiseksi tai tekniikan alalla jotkut tekivät diplomityönsä ilman palkkaa (mikä toki monella alalla oli ja on käytäntö). Jos kyse on palkasta niin nuoret työntekijät ovat paremmassa asemassa kun kokeneemmilla on usein aika korkeat palkkatoiveet.
Työnantajan kannalta pitkittyvä työttömyys vähentää huomattavasti halua palkata työtöntä koska jotain on vialla jos hakija ei työllisty oikein mitenkään.
Verot alas ja palkat alas niin töitä tulee lisää. Usassa autojen valmistus on kallista kuten suomessa. Monet maat valmistaa autoja mexicossa koska siellä on halpaa työvoimaa ja pienet verot. Suomen pitää alentaa veroja paljon jotta tänne saadaan yrittäjiä lisää. Työpaikkoja ei tule koska suomalaiiset vaati likaa palkkaa. Pitäisi 35% alentaa palkkoja, vuokria ja ruuan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jään perustulon varaan elämään jos sellainen tulee. Riittävä summa voisi olla jotain 2000 euroa kuukaudessa. Sen verran on mennyt elämiseen kun olen kohta puoli vuotta vapaalla ollut. T: Lääkäri
Minä olen ollut viimeksi töissä v. -99. Ja hakenut ihan pirusti mutta ilmeisesti ikäni estää etten pääse mihinkään, työhaluja kyllä olisi!
N62
Niihän se on